فرانچایز یک مدل توسعه برای توزیع و فروش کالا و خدمات میباشد که در آن حداقل دو گروه یا سطح فعالیت میکنند.
معــرفــی دوره
امروزه شاهد تحولات بسیار سریعی در دنیای کسب و کار هستیم و جهانی سازی روندی است که نحوه کار و عملکرد تمامی سازمان ها و حتی صنایع بومی را تحت تاثیر قرار داده است. مدل های فرانچایز و لایسنس ابزار بسیار قدرتمندی هستند که میتوانند با کارایی بسیار بالا ، سرعت زیاد و صرفه اقتصادی امکان توسعه کسب و کار ها و صنایع و خدمات مختلف را در سطح ملی و بین المللی را فراهم کنند.
فرانچایز یک مدل توسعه برای توزیع و فروش کالا و خدمات میباشد که در آن حداقل دو گروه یا سطح فعالیت میکنند.
گروه اول فرانچایز دهنده یا فرانچایزور که نشان تجاری ، مدل و سامانه کسب و کار را ایجاد میکند و گروه دوم فرانچایز گیرنده یا فرانچایزی که با پرداخت حق امتیاز اجازه استفاده از این نشان تجاری و مدل و سامانه کسب و کار را پیدا میکند و سپس بابت هربار فروش کالا و یا خدمات حق امتیاز ( رویالتی) که بصورت درصدی از فروش استفاده می شود را به فرانچایزور پرداخت میکند.
ضرورت دوره
اين گارگاه آموزشی با ايجاد پيوند بين دو گرايش نظری و عملی و ارائه جديدترين تجربيات و تجزيه تحليل های موردی ، زمينه را برای آشنایی با اصول و مبانی توسعه فروش و حضور در بازارهای جهــانی فراهم کرده و همینطور بينش لازم را در شرکت کنندگان به منظور فراناچایز کردن یک کسب و کار ایجاد میکند. در این کارگاه برای توسعه فروش و حضور در بازارهای جهــانی ، راهکار و روش های مختلفی برای پاسخگویی به چهار سوال کلیدی زیر ارائه میشود.
الف ) چرا می خواهیم فروش خود را در بازار بین المللی گسترش دهیم ؟
ب) در چه مناطق و کشورهایی باید این گسترش را انجام دهیم ؟
ج) چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم ؟
د) در نهایت چه مدل هایی برای این توسعه و گسترش وجود دارد ؟
نتایج کارگاه
از آنجا که مدل فرانچایز یکی از اصلی ترین مدل های توسعه ی محلی و بین المللی در دنیای امروز به شمار می رود این کارگاه فرصتی را فراهم میکند که مدیران ارشد به شکل موثرتر و دقیق تری اهداف خود در این چارچوب تنظیم و براساس آن آینده توسعه سازمان خود را ترسیم نمایند. در این کارگاه به مباحث زیر بصورت خلاصه اشاره خواهد شد.
1) آشنايي با تاریخچه پیدایش ، مفاهيم اساسى، الگوها و تعاريف فرانچایز
2) توسعه نگرش و بينش گروهی نسبت به مسائل واقعی کسب و کار در سطح بین المللی از دیدگاه فرانچایز
3) ارائه يك چارچوب جامع بعنوان ابزاری برای تحلیل موثرکسب و کار امکان سنجی برای برنامه ريزی ، هدف گذاری با استفاده از مدل فرانچایز
دستاوردهای کارگاه
•آشنایی با جديدترين تجربيات و تجزيه تحليل های موردی مدل فرانچایز
•اهدا گـواهینامـه معتبر شرکت در کارگاه از مرکز آموزش اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی تهران
•امکان ملاقات، ارتباط ، گفتگو با مدیران برجسته جهت ایجاد هم افزایی و جستجوی فرصتهای تجاری بیشتر
برای کسب اطلاعات بیشترلطفا با انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی تماس حاصل فرمایید
تهران، خیابان کریم خان زند، پلاک ۱۰۲، طبقه ۶ غربی، کد پستی: ۱۵۸۴۷۷۴۸۵۸
تلفن: 02188832528 – 02188832523
www.examie.org
info@examie.org
ثبت نام از طریق سایت ایوند