مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ششمین رویداد بزرگداشت روز ملی مدیریت منابع انسانی برگزار شد

به میزبانی مجتمع فنی تهران و بصورت حضوری و آنلاین

0 15,436

ششمین رویداد بزرگداشت روز ملی مدیریت منابع انسانی به همت انجمن صنفی مدیران و مشاوران منابع انسانی و به میزبانی مجتمع فنی تهران برگزار گردید ، در این رویداد که بصورت آنلاین هم برای علاقمندان غایب در رویداد پخش می گردید آقای محجوب رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی ، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، دکتر محمد رضا سپهری پژوهشگر و ومشاورمنابع انسانی دکتر سعادت موسس مجتمع فنی تهران و کارآفرین برتر سال 1401 به بیان نظرات خود در حوزه منابع انسانی پرداختند .

جواد محجوب ؛ رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی

اختلال در امنیت روانی خانواده و محیط کار به جهت اشتغال ناکارامد و تورم

رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی ضمن ارایه گزارشی از روند فعالیت های انجمن و جایگاه کشور در شاخص های توسعه انسانی HDI و چالشهای منابع انسانی و راه های برون رفت از ان را برشمردند .

در این نشست رئیس انجمن با بیان چالشهای پیش رو منابع انسانی نظیر :

– بیکاری و تاثیر ان بر عدم وجود توازن میان کار و زندگی خانوادگی

– جذب استعدادها و مدیریت نسل نو! با توجه شرایط اقتصادی کنونی و نرخ بالای تورم و بروز مشاغل اسنپ جاب

تاثیر فیلترینگ فضای مجازی در کسب و کار و اشتغال ناقص بانوان

آموزش ( یادگیری ) و توسعه مهارت ها و شایستگی های کارکنان با توجه به محدودیت های بودجه ای

تصویرنامفهوم آینده بازار کار و سرعت تحولات تکنولوژی و گرایش به مباحث چند مهارتی و کار از راه دور

بخشی از برون رفت از این چالشها را محقق سازی شعار سال جاری با عنوان ” منابع انسانی طلایه‌دار خلق ارزش سازمانی و توانمندسازی کارکنان ” دانستند.

 

علیرضا محجوب ؛ دبیرکل خانه کارگر در مراسم روز ملی منابع انسانی:

اساس کار شایسته؛ سه جانبه گرایی و رعایت مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار است

علیرضا محجوب تاکید کرد: ما سبد حداقل معیشتی یک خانوار را محاسبه کردیم که مزد باید در واحدها براین اساس پرداخت شود تا حداقل بهره‌وری و حفظ نیروی انسانی محقق شود.

اساس کار شایسته سه جانبه‌گرایی و رعایت مقاوله‌نامه های سازمان جهانی کار درخصوص آزادی تشکل‌ها و حق برخورداری از تشکل در واحد است. براین اساس اگر مجلس این مقا‌وله‌نامه‌ها که در دستور کار است را تصویب کند، دیگر افراد نه تنها می‌توانند در داخل از مقابله با تشکیل تشکل‌های کارگری جلوگیری کنند، بلکه می‌توانند در سطح جهانی از متخلف شکایت کنند.

محجوب با اشاره به اینکه در مذاکرات سه جانبه فقط در شورای عالی کار نیست، گفت: باید برای مقابله با بحران نیروی انسانی مذاکره سه جانبه درون واحد با حضور نمایندگان نیروی انسانی انجام شود.

 

دکتر محمد رضا سپهری پژوهشگر ومشاورمنابع انسانی 

در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به برنامه ریزی منابع انسانی و تحول در نظام آموزش مهارتی ضروری است

 

امنیت و اشتغال از مولفه های اساسی تحقق عدالت اجتماعی محسوب می شود وکار شایسته عنصری کلیدی پیشرفت و کاهش! فقر و بیکاری به شمار می اید و می تواند از آسیب ها ناهنجاری های اجتماعی بکاهد

دستیابی به کار شایسته نیازمند انسجام سیاستی در بازار کار و روابط کار و تحول در نظام آموزشی کشور است

کارشایسته برای کارگاه ها و کار فرمایان ارتقا بهره وری برای کارگران امنیت شغلی و برابری

برای کشور پیشرفت وتوسعه اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان می آورد و انگیزه نیروی کار را افزایش می دهد

 

دکتر سعادت موسس مجتمع فنی تهران : 

ضرورت داشتن برنامه توسعه فردی

سپس دکتر سعادت کارآفرین برتر سال 1401 سخنرانی خود را با موضوع توسعه فردی و سرمایه انسانی آغاز نمودند .

ایشان ضمن تبریک روز بزرگداشت عطار نیشابوری و تلاقی این روز با روز ملی منابع انسانی یکی از ابیات این شاعر پرآوازه که راز موفقیت بشریت نیز میباشد را بیان نمودن

تو زچشم خویش پنهانی اگرپیدا شوی

در میان جان تو گنجی نهان آید پدید

ایشان تاکید کردند هر انسانی در زندگی خود نیازمند برنامه ریزی برای توسعه خود میباشد و همه ما چه کارمند چه مدیر و رهبر، به برنامه‌ای برای توسعه فردی خود نیاز داریم؛ اما داشتن برنامه توسعه فردی در سازمان نکات و پیچیدگی‌هایی دارد که وظیفه مدیران و رهبران را سنگین می‌کند، زیرا مدیران و رهبران هستند که نقش مهم‌تری در ایجاد و پشتیبانی از این برنامه ایفا می‌کنند.

برنامه توسعه فردی چیست ؟

دکتر سعادت برنامه توسعه فردی را بدین صورت تعریف نمودند : برنامه توسعه فردی یک برنامه عملی است که برای بهبود دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های فرد ایجاد می‌شود. این برنامه می‌تواند به متخصصان و مدیران کمک کند تا یک برنامه عملی برای رشد شغلی و توسعه حرفه‌ای ترسیم کنند.

ایشان در ادامه افزودند قبل از پیاده سازی برنامه توسعه فردی ضرورت دارکه افراد نقطه طلایی Golden Poin زندگی خود را کشف نمایند و اضافه کردند نقطه طلایی فصل مشترک سه مولفه ارزشها، توانمندی های و علایق هر فرد است.

مقتضی است هر فرد بعد از کشف نقطه طلایی خود با استفاده از برنامه ریزی استراتژیک و آشنایی کامل از نقاط ضعف و قوت خود و مجهز شدن به مهارت های نرم اقدام به پیاده سازی برنامه توسعه فردی خود نماید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.