مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

همیشه به شهود دوران کودکی خود اعتماد کنید؛توتو ولف مدیرعامل Mercedes F1

رایان روسلانسکی - مدیر عامل لینکدین پس از مصاحبه با توتو ولف، بهترین توصیه های شغلی او رابیان میکند .

0 61

زمان آن رسیده که از مدارج تحصیلی دور شوید ، مهارت ها باید در ذهن شما باشد .این دیدگاه توتو وولف، مدیرعامل F1 مرسدس است که خودش مسیر شغلی غیر سنتی داشته است
موفقیت وولف نشان می دهد که “مهارت ارزش واقعی به جای مدارک تحصیلی هستند”.

 

رایان روسلانسکی – مدیر عامل لینکدین پس از مصاحبه با توتو ولف، بهترین توصیه های شغلی او رابیان میکند .

توتو وولف، مدیر تیم و مدیر عامل تیم F1 مرسدس-AMG PETRONAS، “تعریف مسیر شغلی غیرخطی” را دارد. روسلانکسی از ولف پرسید که مسیر شغلی غیرسنتی او چقدر بر نگرش او نسبت به استخدام در تیم F1 مرسدس تأثیر می گذارد – ولف اعتراف کرد که “یکی از پیچیده ترین مشکلات امروز ” همین موضوع است.

 

او ایده هایش را اینگونه به اشتراک گذاشت: به یاد می‌آورم در سال‌های اول زندگی‌ام، با مدیر ارشد کارکنان نشستم و مجموعه مهارت‌هایی را که مورد نیاز بود و آنچه را که به‌عنوان یک سازمان [تحلیل می‌کردیم] مرور کردیم و او گفت: خب، ما به دنبال بهترین ها در دانشگاه های برتر هستیم .

من به او گفتم، “نظرت در مورد کسی که از نظر تحصیلی عالی نبوده اما کسب و کارهای کوچک مختلفی راه اندازی کرده است، چطور است؟” گفت: شانسی برای آنها قایل نیست. آنها حتی نمی توانند از دور اول برنامه های او عبور کنند .

سپس گفتم،این فرد خود من هستم. پس هرگز برای کار در مرسدس صلاحیت نداشتم. و حالا چه می گویی ؟»

با این استدلال روسلانسکی پذیرفت تصمیم گیری در مورد استخدام نباید «فقط» با در نظر گرفتن این مورد باشد که «فرد کجا به مدرسه رفته یا شرکت قبلی او چه بوده است» – بلکه این سوال در مورد کارجویان مهمتر است «آیا این فرد واقعاً مهارت های لازم برای انجام کار را دارد یا خیر». باید در نظر گرفت “مهمترین قسمت مسیر شروع آن نیست، بلکه این یک سفر است، و اینکه چگونه در آن حرکت می کنید، مهم است .”

وولف زندگی خود را به عنوان یک راننده ماشین مسابقه ای با سرمایه شخصی آغاز کرده بود – او در نوجوانی از سوی والدین دوستانش حمایت مالی می شد – قبل از اینکه برای تحصیل در رشته اقتصاد به دانشگاه برود .

سپس او خیلی سریع ترک تحصیل کرد تا در یک بانک سرمایه گذاری کارآموزی کند – ولف در مورد آن تجربه اینگونه صحبت کرد : «وحشتناک و خسته کننده بود»، اما برای قدم بعدی لازم بود .او سپس در بخش فروش کار خود را آغاز کرد، قبل از اینکه شرکت مشاوره خود را راه اندازی کند و سپس به یک سرمایه گذار فناوری تبدیل شد. این باعث شد او به سرگرمی خود، مسابقات اتومبیل رانی بازگردد – او شروع به حمایت از رانندگان جوان بدون وسیله کرد و در شرکتی سرمایه گذاری کرد که اتومبیل های مسابقه ای مرسدس بنز را تولید می کرد .

او توجه Williams F1 را به خود جلب کرد و سپس مدیرعامل آن شد – قبل از اینکه مرسدس بخواهد بخشی از این کار را بخواهد .

همه فن حریف باشید و از غریزه خود پیروی کنید

مسیر شغلی غیر سنتی وولف موفقیت های زیادی را برای او به ارمغان آورده است – جالب است که، علیرغم همه تغییرات و تغییرات، ولف شغل خود را پر از خطر نمی بیند .« همیشه حساب شده بود. قادر به کنار آمدن با  با بدترین نتیجه بودم، این تغییرات یک ریسک حساب شده بود و من آماده بودم .»

او هنگام ارائه توصیه های شغلی، خاطرنشان کرد که شهود کلیدی است و مردم نباید ذهنیتی را که در آن کودکان در مسیرهای مختلف قدم می گذارند را از دست بدهند .او خواستار تشویق جوانان شد تا “همه فن حریف باشند، به مشاغل مختلف نگاه کنند” و چیزهای مختلف زیادی را امتحان کنند  سپس در نهایت بر روی یک چیز تمرکز کنید که احساس درستی می کند. اگر بعد از پنج سال، دیگر احساس خوبی ندارید، پس کار بعدی را انجام دهید.

 

جمع بندی

مهارت ها ارزش واقعی هستند. توتو معتقد است که برای موفقیت نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. و همچنین نیازی به یک شرکت با مشخصات بالا در رزومه خود ندارید. این مجموعه مهارت های شماست که اهمیت دارد.

مسیر شغلی همه افراد خطی نیست. تغییر مسیرها می تواند دلهره آور باشد  اما اتفاق می افتد. اگر احساس می کنید در حالت خنثی گیر کرده اید؟ اگر در دوراهی شغلی قرار دارید، توصیه توتو این است که: «روی یک چیز تمرکز کنید که احساس خوبی به شما می دهد و اگر بعد از پنج سال در آن کار دیگر احساس خوبی  نمی‌کنید، کار بعدی را امتحان کنید».

به شهود دوران کودکی خود اعتماد کنید. توصیه توتو این است: «آسانی کودک را برای قدم گذاشتن در مسیری متفاوت از دست ندهید».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.