مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

با خودکارسازی استخدام سریعتر از رقبا استخدام کنید

آشنایی کامل با سیستم‌ ردیابی متقاضی (ATS)

0 74,550

شرکت‌ها برای داشتن فرآیندهای سریع‌تر به نیروهایشان فشار می‌آورند و همین امر در مورد فرآیند استخدام نیز صدق می‌کند. بنابراین سیستم‌های ردیابی متقاضی قبلاً توجه مدیران سازمان ها را به خود جلب کرده است، 90٪ از 500 شرکت Fortune از نرم‌افزار ATS برای آوردن بهترین استعدادها به شرکت‌های خود استفاده می‌کنند.زیرا زمان در جذب نیرو نقش اساسی دارد و به دلیل رقابت در بازار استعداد، افراد با تقاضای بالا فقط برای مدت محدودی در بازار می مانند.

سیستم ردیابی متقاضی (ATS) چیست؟

سیستم‌های ردیابی متقاضی مانند سیستم‌های CRM برای مدیریت اولویت‌بندی و ارتباطات کارجویان عمل می‌کنند. با پیشرفت در یادگیری ماشین، ATS می تواند به طور هوشمند متقاضیان را فیلتر کرده و ارتباط با آنها را از طریق پلتفرهای ارتباطی مدیریت کند. نرم افزار ردیابی متقاضیان مبتنی کسب و کارها را قادر می سازد تا فرآیند استخدام را بهبود بخشند.

نرم افزار Applicant Tracking System (ATS) ابزارهای استخدام را فراهم می کند که به استخدام کنندگان کمک می کند تا با فیلتر کردن، سازماندهی و ساده سازی برنامه های شغلی، نامزدهای واجد شرایط را پیدا کنند. حذف نامزدهای فاقد صلاحیت هنگام رسیدن رزومه، هدف اصلی ATS است به طوری که استخدام کنندگان وقت خود را صرف کاندیداهایی می کنند که به احتمال زیاد با این موقعیت مناسب هستند.

سیستم ردیابی متقاضی (ATS) یک نرم افزار کاربردی است که مدیریت الکترونیکی نیازهای استخدام و استخدام را امکان پذیر می کند. یک ATS بسیار شبیه به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است، اما برای اهداف ردیابی استخدام طراحی شده است. در بسیاری از موارد، آنها برنامه ها را به طور خودکار بر اساس معیارهای داده شده مانند کلمات کلیدی، مهارت ها، کارفرمایان سابق، سال ها تجربه و مدارسی که در آن شرکت کرده اند فیلتر می کنند.

قابلیت های مهم ATS چیست؟

سیستم های ردیابی متقاضی چندین فرآیند HR را خودکار می کند از جمله:

آگهی استخدام

ATS به استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا یک موقعیت آزاد را در هیئت‌های مختلف شغلی رایگان و پولی مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت و شبکه‌های داوری، پورتال‌های شغلی، سایت‌های استخدامی شرکتی، صفحات رسانه‌های اجتماعی، گروه‌های شلوغ برای گروه‌های ذینفع مشترک و غیره ارسال کنند. سازمان‌ها می‌توانند به طیف گسترده ای از متقاضیان از طریق این کانال ها.

غربالگری را از سر بگیرید

نرم افزار Applicant Tracking System (ATS) به از سرگیری غربالگری کمک می کند. غربالگری رزومه فرآیند تطبیق کاندیداها با شرایط شغلی بر اساس صلاحیت های موجود در رزومه نامزدها است. صلاحیت هایی که استخدام کنندگان روی آنها تمرکز می کنند عبارتند از تجربه کاری، تحصیلات، مهارت ها و دانش، ویژگی های شخصیتی و شایستگی ها. بسته به شرایط تحصیلی، ATS می تواند به طور خودکار متقاضیان را فیلتر کند. برای درخواست های باقی مانده، استخدام کنندگان می توانند تصمیم بگیرند که آیا نامزد را برای مصاحبه بعدی فراخوانند یا درخواست را رد کنند.

تست قبل از مصاحبه

رزومه شامل اطلاعات محدودی در مورد متقاضیان است. برخی از شرکت ها برای ارزیابی بیشتر نامزدها قبل از اختصاص زمان تیم برای مصاحبه، به روش های دیگری متکی هستند:

آزمون های کمی و کیفی

مصاحبه های خودکار با سوالات تایید شده توسط تیم منابع انسانی. نرم افزار ATS همچنین می تواند نمونه سوالات مصاحبه و یک سیستم امتیازدهی را ارائه دهد که داوطلبان را به طور خودکار بر اساس پاسخ های آنها رتبه بندی می کند.

ATS می تواند از اجرای چنین فرآیندهایی به راحتی پشتیبانی کند.

برنامه ریزی مصاحبه

تنظیم زمان مناسب که برای هر یک از اعضای تیم و نامزد کارآمد باشد، می تواند چالش برانگیز باشد. نرم‌افزار ATS به تقویم Outlook یا Gmail استخدام‌کنندگان متصل است و به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بدون تبادل ایمیل یا تماس تلفنی، قرار ملاقات‌هایی را با نامزدها و اعضای تیم ترتیب دهند.

ارزیابی مصاحبه

هنجار بحث های استخدام معمولاً بحث های تصادفی پس از مصاحبه است. این می تواند با ATS با ارائه فرم های بازخورد ساختاریافته به مصاحبه کنندگان ساختار بهتری داشته باشد.

حالا چرا مهمه؟

شرکت‌ها برای فرآیندهای سریع‌تر فشار می‌آورند و همین امر در مورد فرآیند استخدام نیز صدق می‌کند. بنابراین سیستم‌های ردیابی متقاضی قبلاً توجه مشاغل را به خود جلب کرده است، 90٪ از 500 شرکت Fortune از نرم‌افزار ATS برای آوردن بهترین استعدادها به شرکت‌های خود استفاده می‌کنند.

زمان در جذب نیرو نقش اساسی دارد. به دلیل رقابت در بازار استعداد، افراد با تقاضای بالا فقط برای مدت محدودی در بازار می مانند. یکی از فروشندگان در فضا این زمان را 10 روز تخمین زده است که البته این مدت زمان بستگی به نوع موقعیت و غیره دارد.

یک پست موقعیت باز شرکتی به طور متوسط 250 درخواست دریافت می کند و 88٪ از این رزومه ها فاقد صلاحیت هستند. این حجم بالای رزومه نیازمند حجم بالایی از منابع و زمان است. به گفته گارتنر، استخدام کنندگان یک چهارم وقت خود را صرف غربالگری رزومه می کنند.

در کنار حجم برنامه ها، تعصب انسانی نیز دلیل دیگری است که چرا سازمان ها باید ATS را برای استخدام ترجیح دهند. استخدام‌کنندگان ممکن است تعصب ناخودآگاهی نسبت به نژاد، جنسیت و غیره داشته باشند. وقتی استخدام‌کننده همه رزومه‌ها را به یک روش اسکن نمی‌کند، متقاضیان واجد شرایط ممکن است رد شوند. با یک سیستم ردیابی متقاضی، استخدام‌کنندگان می‌توانند زمان کمتری را برای غربالگری رزومه صرف کنند و شانس بیشتری برای حذف سوگیری از تصمیمات خود داشته باشند.

چگونه ATS به طور سنتی صفحه نمایش را از سر می گرفت؟

هدف ATS استخراج صلاحیت های اعلام شده در رزومه و مقایسه آنها با حداقل صلاحیت های ارائه شده توسط مدیر استخدام در شروع استخدام است. ATS همچنین می تواند فیلتر مبتنی بر کلمات کلیدی را اجرا کند. اینها رویکردهای مستعد خطا هستند که همانطور که در زیر توضیح می دهیم با یادگیری ماشین تکمیل می شوند.

در طول فرآیند استخدام، ATS به استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بازخورد و یادداشت‌هایی را درباره یک نامزد ارسال کنند. این یادداشت‌ها برای فیلتر کردن برنامه‌ها در مراحل بعدی استفاده می‌شوند.

چالش های ATS چیست؟

فیلتر کردن برنامه یکی از چالش برانگیزترین جنبه های ATS است زیرا یک مشکل سخت است. حتی دو متخصص منابع انسانی که به یک CV نگاه می کنند، می توانند نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا آن CV با شرح شغل مطابقت دارد یا خیر، داشته باشند. چالش های فیلترینگ برنامه عبارتند از:

منفی های کاذب: معیارهای رد خیلی سخت باعث می شود نامزدهایی که در غیر این صورت استخدام می شدند رد شوند.

موارد مثبت کاذب: به طور مشابه، تعیین معیارهای خیلی سهل‌انگیز باعث می‌شود که تیم منابع انسانی رزومه‌های نامزدی غیرمجاز زیادی برای بررسی داشته باشند.

سیستم‌های فیلتر برنامه مبتنی بر کلمه کلیدی را می‌توان به راحتی فریب داد: داوطلبانی که از تنظیمات ATS اطلاع دارند، می‌توانند هنگام تهیه رزومه خود کلمات کلیدی خاصی را وارد کنند. این امر می‌تواند منجر به این شود که استخدام‌کنندگان نامزدهای فاقد صلاحیت را برای مصاحبه فراخوانند. به طور مشابه، آزمون های مبتنی بر کلمه کلیدی می توانند داوطلبان واجد شرایط را رد کنند

چگونه افزایش یادگیری ماشین بر ATS تأثیر می گذارد؟

مدل‌های یادگیری ماشینی را می‌توان در مورد نامزدهای پذیرفته‌شده، موفقیت شغلی آنها و داده‌هایی که در برنامه خود ارائه کرده‌اند، آموزش داد. چنین مدل‌هایی می‌توانند به فیلتر کردن برنامه‌ها بسیار مؤثرتر از رویکردهای مبتنی بر کلیدواژه ساده کمک کنند.

علاوه بر فیلتر کردن نامزدها، نرم‌افزار ردیابی متقاضیان مبتنی بر هوش مصنوعی ویژگی‌های رتبه‌بندی نامزدها را فراهم می‌کند که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد مرتبط‌ترین نامزدها را شناسایی کنند.

به گفته جان برسین، تنها 47 درصد از شرکت ها نرم افزار منابع انسانی دارند که کمتر از هفت سال قدمت دارند. پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی می‌تواند این شرکت‌ها را تشویق کند تا نرم‌افزار خود را برای افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن به فرآیند استخدام به‌روزرسانی/به‌روزرسانی کنند.

ما در مورد چگونگی افزایش استخدام توسط هوش مصنوعی نوشته ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد غربالگری رزومه مبتنی بر هوش مصنوعی، در صورت تمایل به مقاله ما مراجعه کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار غربالگری رزومه چیست؟

کاهش زمان برای استخدام: طبق گفته فروشندگان در این فضا، میانگین زمان برای پر کردن یک موقعیت بیش از 40 روز است. نرم افزار غربالگری Resume می تواند این زمان را با حذف زمان غربالگری دستی تیم منابع انسانی کاهش دهد.

تجربه بهتر کاندیدا: در نتیجه کاهش زمان برای استخدام، استخدام کنندگان سریعتر به کاندیداهای واجد شرایط باز می گردند.

کارمندانی که با نقش هایی که برای آنها استخدام شده اند مطابقت دارند: نرم افزار غربالگری رزومه مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند منفی کاذب و مثبت کاذب را کاهش دهد.

صرفه جویی در هزینه: سازمان ها نیازی ندارند منابع خود را صرف غربالگری رزومه یا سایر بخش های خودکار استخدام به لطف ATS کنند.

 

منبع : AI Multiple
ترجمه : مجتبی برقعی
مدیر پشتیبانی شرکت هایر کمپ
Hire.Camp

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.