مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

افتتاح اولین مرکز تخصصی استعدادیابی کودکان کار در تهران

احمد احمدی‌صدر: استعدادیابی بیش از 3000 کودک کار تا پایان سال انجام می پذیرد

0 1,473

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری از افتتاح اولین مرکز استعدادیابی پویا شهرهای تهران، خبر داد و گفت: قرار است تا پایان سال ۳ هزار کودک در این مرکز استعدادیابی و تحت آموزش‌های مناسب با استعدادهایشان قرار بگیرند.

احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین در رابطه با افتتاح اولین مرکز تخصصی استعدادیابی پویاشهرهای تهران گفت: این مرکز را برای کودکان در معرض آسیب و قشر کم‌برخوردار جامعه افتتاح کردیم.

نگاه ما این است که این کودکان فرصت‌های ارزشمندی برای جامعه ما هستند و اگر به استعدادهای نهفته آنها توجه و این استعدادها را هدایت کنیم، بدون شک این افراد نخبگان و استعدادهای درخشان کشور خواهند بود.

او افزود: بهتر است که پایتخت‌نشینان به جای پرداخت‌های ترحم‌انگیز، توجه‌شان به کرامت این کودکان در راستای کشف استعدادهایشان باشد تا از این طریق در راستای تعالی جامعه قدم برداریم.

به گفته احمدی صدر«در گذشته شاهد بودیم که برخی، طرح‌هایی مبنی بر جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی را مطرح می‌کردند، ما به هیچ‌وجه با این گفتمان موافق نیستیم؛ مگر می‌شود که کرامت یک انسان را نادیده گرفت؟

نگاه ما یک نگاه انسانی است و از نظر ما هر یک از این کودکان می‌توانند شرایط کشور و دنیا را تغییر دهند و هر کدام‌یک نخبه باشند.

ما در تلاش هستیم تا این فرصت نهفته‌ای که در این کودکان وجود دارد و به آن پرداخته نشده است را با ایجاد نخستین مرکز تخصصی استعدادیابی کودکان مورد توجه قرار بدهیم.»

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در این مسیر از ظرفیت استادان دانشگاه شهید بهشتی، نخبگان و مردم استفاده خواهد شد و پس از شناسایی استعدادها قرار است که هر یک از کودکان در مسیر درست قرار بگیرد. زمانی که استعداد شناسایی شد باید کودکان هدایت شوند و آموزش ببینند.

احمدی صدر توضیح داد: پس از آموزش نیز کودکان باید به مسیر دستیابی تخصص و رشته هدایت شوند. در کنار تمام اقدامات حمایتی که برای کودکان کار انجام می‌دهیم، این بسته یک خدمات ویژه دارد و تاکنون برای کودکان کار در کشور اجرا نشده است. به‌زعم من این مرکز، بزرگ‌ترین اتفاقی است که می‌توانست برای کودکان کار بیفتد. قرار است تا پایان۱۴۰۲، ۳هزار کودک حاضر در پویاشهرها، مورد استعدادیابی قرار بگیرند. بنده اعتقاد دارم که تعداد زیادی از این کودکان را می‌توانیم به مدارس استعدادهای درخشان معرفی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.