مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

برخلاف باورهای نادرست موجود ، امروز «پایداری IT» لازمه «پایداری کسب‌وکار» است

فرید فولادی در سمینار رایانش ابری عنوان کرد

0 1,872

سمینار «رایانش ابری؛ بستر تحول کسب‌وکارها» روز یکشنبه سوم دی، با سخنرانی فرید فولادی، رئیس هیات مدیره گروه همکاران سیستم، هم‌زمان با رویداد «باهم» همکاران سیستم برگزار شد.

فرید فولادی در صحبت‌های خود ضمن اشاره به نقش رایانش ابری در تحول کسب‌و ‌کارها و مزیت‌های این فناوری، درباره باورهای نادرست موجود در بکارگیری  آن توضیحاتی را ارائه کرد. در ادامه او مهاجرت به ابر را به عنوان یک الزام برای موفقیت کسب و کارها شمرد و صحبت های خود را با تشریح مسیراستراتژیک همکاران سیستم دراین باره به پایان برد.

خلاصه‌ای از محتوای این سمینار در ادامه ارائه شده است:

تاثیر رایانش ابری بر تحول کسب‌وکارها

فرید فولادی در بخش ابتدایی ارائه خود به تاثیر رایانش ابری در تحول کسب‌وکارها پرداخت: «امروز همه ما در حال استفاده از رایانش ابری هستیم و کمتر کسب‌وکاری است که تحت تاثیر این تغییرات قرار نگرفته باشد. همانطور که امروز همه می‌دانیم زندگی آینده ما در گرو رشد فناوری AI است. این فناوری برای رشد و توسعه به پردازنده‌های قدرتمندی نیاز دارد که فراهم کردن آن در توان تمام سازمان‌ها نیست اما رایانش ابری می‌تواند به‌راحتی این امکانات را در اختیار همگان قرار دهد.»

وی افزود: «همکاران سیستم امروز حدود ۳۰۰۰ مشتری دارد که از سیستم‌های ابری این شرکت استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها در صنایع مختلف از جمله پخش، خرده‌فروشی، دارویی و… فعال هستند. این شرکت‌ها متوجه شده‌اند که استفاده از رایانش ابری چقدر بر کیفیت و رشد کسب‌وکارشان تاثیر گذاشته و هزینه‌های ذهنی و مالی‌شان را کاهش می‌دهد. امروز مدیران  IT می‌بایست به دنبال تاثیرگذاری بر روی کیفیت سرویس‌هایی که سازمانشان ارائه می‌دهد باشند نه تهیه و راه‌اندازی زیرساخت IT سازمان.»

مزایای رایانش ابری و باورهای نادرست موجود

سپس رئیس هیات مدیره گروه همکاران سیستم به مزایای استفاده از رایانش ابری از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها، داده‌های متمرکز امن‌شده، امنیت، کنترل کیفیت، بینش عمیق و گسترده‌تر شدن تعاملات پرداخت. بعنوان مثال اشاره کرد که تمامی نرم‌افزارهای همکاران سیستم به ‌واسطه استفاده از فناوری ابری به سادگی به سامانه‌های آنلاین بانکی متصل شده اند حال آنکه اینکار برای سایر شرکت‌ها زمان بر و پر دردسر است.

در ادامه، فرید فولادی به باورهای نادرستی که در زمینه رایانش ابری وجود دارند اشاره کرد. باورهایی همچون تاکید بر نگه‌داری تمامی داده‌ها درون سازمان، عدم اعتماد به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری، ترس از دست دادن داده‌های حساس، هزینه بالای راه‌اندازی سرویس‌های ابری و غیره. وی در ادامه با بیان تجربیات خود چرایی دور از واقعیت بودن این باورها را برای مخاطبین روشن ساخت.

لزوم استفاده از رایانش ابری برای موفقیت کسب‌وکارهای امروزی

فولادی در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت بکارگیری رایانش ابری اشاره کرد: «کسب‌وکارهای موفق می‌بایست بر پایه رایانش ابری باشند اما استفاده از رایانش ابری به معنای استفاده تمام و کمال از این فناوری است؛ به صورتی که پایه‌های سازمان‌تان را تشکیل داده و در بافت و فرهنگ سازمانی شما قرار بگیرند. با این حال این نکته مهم را باید در نظر داشته باشیم که مهاجرت به ابر تصمیمی ناگهانی نیست و برای اجرای درست نیاز به استراتژی و نقشه راه مناسب دارد. هر بخش از یک سازمان باید متناسب با نیازهای آن بخش ابری شود و این کار می‌بایست با اولویت‌بندی سازمان‌ها و نوع زیرساخت آنها صورت بگیرد.»

مسیر استراتژیک آینده همکاران سیستم

فرید فولادی همچنین در بخش پایانی ارائه خود در رابطه با مسیری که همکاران سیستم برای دستیابی به فناوری رایانش ابری طی کرده و برنامه‌‌‌های آتی شرکت گفت: «همکاران سیستم از سال ۹۵ محصولات ابری خود را به بازار عرضه کرده است. پس از آن در سال ۹۸ این شرکت تصمیمی قطعی بر مبنای محور قراردادن رایانش ابری گرفت که این استراتژی را «Cloud First» نام‌گذاری کرد، طی این تصمیم تمامی نرم‌افزارهای همکاران سیستم به تدریج به صورت Cloud Native بازنویسی و عرضه می‌شوند. در این راستا همکاران سیستم علاوه بر نرم‌افزارهای ابری تصمیم به ارائه زیرساخت و سایر سرویس‌های ابری در لایه‌های IaaS و  PaaS در شرکت ابرآمد گرفته و تلاش می‌کند دغدغه سازمان‌ها را برای راه‌اندازی و نگهداشت زیرساخت‌های IT  مرتفع سازد تا بتوانند بر روی دغدغه اصلی خود یعنی رشد و توسعه کسب‌وکارشان تمرکز کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.