مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چین شواهدی درباره تولید کرونا در آزمایشگاه وجود ندارد

0 16

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به اتهام جدید آمریکا مبنی بر اینکه ممکن است «کووید 19 به علت کوتاهی تدابیر ایمنی پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون سرایت کرده باشد» هشدار داد مقامات سازمان بهداشت جهانی بارها تاکید کرده اند که هیچ شواهدی درباره تولید کووید 19 در آزمایشگاه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا «جائو لی جیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این خصوص گفت: علاوه بر این، بسیاری از متخصصان پزشکی جهان خروج کووید ۱۹ از آزمایشگاه را بی پایه و اساس خوانده اند.

فاکس نیوز آمریکا روز گذشته /چهارشنبه/ به نقل از یک منبع ادعا کرد که دولت آمریکا به این موضوع تردید دارد که «کووید ۱۹» به علت کوتاهی تدابیر ایمنی پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون سرایت کرده است،  دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز گفت: دولت آمریکا در حال پیگیری این موضوع است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: موضع پکن درباره منشاء و مسیر انتقال ویروس کرونا روشن است ما همیشه این موضوع را یک مساله علمی دانسته و اعتقاد داریم تحقیقات آن را باید به پژوهشگران و متخصصان واگذار کنیم.

وی افزود: بیماری همه گیر دشمن مشترک بشر است تنها در صورت مقابله منطقی و شایسته، بر آن غلبه خواهیم کرد چین همچنان با همیاری و همبستگی با کشورهای جهان، برای پیروزی در مبارزه با این بیماری همه گیر تلاش خواهد کرد.

مقامات چین پیش از این نیز تاکید کرده بودند اگرچه ویروس کرونا برای نخستین بار در ووهان شناسایی شده است اما این موضوع دلیلی بر اینکه منشا این ویروس چین بوده است نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.