مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تفاهم همه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی و سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان

0 51

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، مدیران سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص آمادگی استخدام و توسعه اشتغال دانش آموختگان دیدار کردند.

بنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این جلسه اظهار داشت: این سازمان از بدو تاسیس، موضوع آموزش، مشاوره و توسعه ظرفیت سازی حرفه ای بخش های دولتی و خصوصی و همچنین پرورش مدیران بنگاه ها و صنایع در حال احداث را، همواره در دستور کار داشته است.

 کیانی بختیاری با تشریح توانمندی ها و تعاملات بین المللی سازمان مدیریت صنعتی در حوزه آموزش، خاطر نشان کرد:سازمان مدیریت صنعتی دارای 300 عضو هیات علمی است و در سطح بین المللی با دانشگاه های بین المللی فرانسه، آلمان، کانادا و… همکاری دارد.

وی افزود: علاوه بر این آموزش مدیریت شرکت های کوچک و متوسط “SME’s” را با دانشگاه “ّFHM” آلمان آغاز و دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه را در سازمان راه اندازی کرده ایم و مدل ارتباط صنعت با دانشگاه را طراحی نمودیم که در نهادهای مرتبط مورد استقبال قرار گرفت.

کیانی بختیاری در ادامه به تشریح اهداف راه اندازی دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و گفت:  نقش سازمان مدیریت صنعتی تسهیلگری ارتباط بین نخبگان صنعت و دانشگاه است و با نهایی شدن مدل، آن را در مجامع ذیربط از جمله کمیسیون آموزش عالی ارائه می نماییم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: در سازمان، فرهنگ سازی و ادبیات سازی درخصوص صنعت 4 و جامعه 5 را آغاز کرده ایم و با همکاری شرکت هایی که پایلوت های هوشمندسازی شهرها و تحلیل کلان داده ها را شروع کرده اند، این مهم را پیش می بریم.

وی افزود: مسیرسازی های جدیدی نیز در سازمان انجام داده ایم همچون، تازه های نشر مدیریت در راستای پارادایم “جامعه 5 (Society 5.0)” ، انقلاب صنعتی چهارم، راه استارت آپی، اکوسیستم فناوری و نوآوری ، مدیریت استعداد جهانی و…؛ ایجاد حلقه مشاورین علمی در راستای فناوری های نوظهور در صنعت کشور؛ ایجاد گروه های مشاوره تخصصی صنعتی؛ ایجاد شورای فرهنگ و تکنولوژی با همکاری سازمان اکو؛ راه اندازی دپارتمان آموزش از راه دور و مجازی و ایجاد مرکز توسعه اشتغال دانش آموختگان که تمامی این فعالیت ها در راستای ایجاد توانمندی های جدید برای سازمان صورت گرفته است.

کیانی بختیاری گفت: علاوه بر حفظ مسیر قبلی سازمان که مبتنی بر مشاوره و تحقیق، آموزش، دانش و نشر؛ اعتباربخشی و فعالیت های شبکه نمایندگی های سازمان  با 26 نمایندگی می باشد، مسیرسازی های جدید دیگری را شکل داده ایم از جمله مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها(CSR) ؛ مدیریت کسب و کار های دانش بنیان؛ مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی؛ مدیریت هوا و فضا؛ مدیریت تحول دیجیتال؛ دوره های مدیریت دانش مشتری(CKM) که در این زمینه ها آماده همکاری مشترک با سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان هستیم.

در این جلسه سیروس دشتی معاون توانمندسازی و تحقیقات سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان نیز به معرفی فعالیت های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی دارای چند دانشگاه و مراکز آموزش های رسمی و مهارتی است که در شرف تاسیس سازمان مهارت های آموزشی نیز هستیم.


سیروس دشتی معاون توانمندسازی و تحقیقات سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان

وی افزود: علاوه براین جهاد دانشگاهی دارای 9 گروه تخصصی برای بروز رسانی محتوا؛ مرکز آموزش مجازی، کانون شایستگی و مرکز آزمون است و در حوزه های تخصصی با وزارتخانه ها همکاری دارد.

دشتی خاطر نشان کرد: مهارت آموزی و اشتغال دانش آموختگان از سال 79 در جهاد شکل گرفته است همچنین توسعه تحقیقات و آموزش توانمندسازی ورویدادهای استارتاپی از رویکردهای این سازمان است.

در این جلسه حسین کلانتری، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاد دانشگاهی نیز در خصوص فعالیت های سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان گفت: این سازمان در زمینه توسعه سرمایه گذاری فناوری‌های به بلوغ رسیده با ایجاد شرکت ها و موسسات دانش بنیان فعالیت دارد و 3 پارک فناوری  و 24 مرکز رشد فناوری زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند.

وی افزود: ساماندهي نظام هدايت شغلي و توانمندسازي دانش آموختگان در حوزه هاي منتخب با حمايت، پشتيباني و هماهنگي مراجع ذيربط از دیگر فعالیت های این سازمان است و هر ساله برای دانشجویان کارنامه شغلی صادر می کنیم و ارتقاء فرهنگ كارآفريني و روحيه خود باوري و ترويج الگوهاي موفق علم وفناوري با تاكيد بر جامعه دانشگاهي كشور از اهداف این سازمان است.

در پایان این جلسه طرفین بر انعقاد تفاهم نامه همه جانبه و قرارداد در راستای اهداف و زمینه های فعالیت های مشترک تاکید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.