مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آنچه باید از مسئولیت اجتماعی دنیای ماموت یاد بگیریم

چالش بکارگیری نیروی های انسانی زن در خط تولید دنیای ماموت

چالش بکارگیری نیروی های انسانی زن در خط تولید دنیای ماموت
0 31,541

در طول دو سال گذشته، تیم منابع انسانی دنیای ماموت با انجام یک عملیات بلندپروازانه و البته انسان‌دوستانه موفق به جذب بیش از ۵۰ نیروی متخصص خانم برای اجرای وظایف تخصصی نظیر جوشکاری و برشکاری در خط تولید شدند. اغلب این افراد سرپرست خانوار بودند و دنیای ماموت تلاش کرد تا با ایجاد بستری امن و البته قابل اتکا، فرصتی ستودنی را برای اشتغال‌زایی و تولید نیروی متخصص ایجاد کند.

همه‌ی ما دست‌کم برای یکبار هم که شده نام دنیای ماموت و لوگوی معروف آن پشت کانکس‌ها، اتاق‌های ایزوله و  تریلرهای حمل بار را در سطح شهر دیده‌ایم. اما پشت پرده‌ی این برند سرشناس ایرانی، نکته‌ای مهم از یک مسئولیت بزرگ اجتماعی پنهان شده که در نوع خود بسیار قابل تحسین و ستودنی است.

دنیای ماموت

بیش از ۳۰ سال از تولد دنیای ماموت به عنوان یک شرکت صنعتی فعال در حوزه تولید ساندویچ پانل، تریلر و اتاق‌های ایزوله می‌گذرد و حالا محصولات این شرکت با ایده‌برداری از فناوری‌های پیشرفته‌ی شیمیایی در دنیا و بومی‌سازی کردن آن‌ها طراحی و تولید می‌شوند. این موضوع باعث شده تا امروزه بتوانیم نام دنیای ماموت را در هر جایی از کشور عزیزمان و در کنار محصولات باکیفیت و بادوام آن‌ مشاهده کنیم.

نکته‌ی مهم در مورد محصولات تولید شده‌ی این برند سرشناس ایرانی، عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی است؛ تمامی فناوری‌های لازم برای ساخت محصولات این شرکت به صورت بومی‌سازی شده و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و سخت‌افزاری تخصصی و حرفه‌ای، توسط نیروهای کاربلد ایرانی طراحی و توسعه داده می‌شوند. همچنین محصولات دنیای ماموت حاصل اجرای پیشرفته‌ترین فرایند مهندسی، طراحی، ساخت، کنترل کیفیت و تولید انبوه هستند و به همین دلیل نیز تمامی استانداردهای جهانی در آن‌ها رعایت شده است.

اما اگر از کیفیت و سطح پیشرفته بودن فرایند تولید محصولات این برند بگذریم، دنیای ماموت به عنوان یکی از صنعتگران موفق داخلی تلاش کرده تا مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن نسبت به جامعه‌ی ایران اجرا کند و نقش مهمی را در صنعت کشور ایفا کند.

چالشی جدید

در طول دو سال گذشته، تیم منابع انسانی دنیای ماموت با انجام یک عملیات بلندپروازانه و البته انسان‌دوستانه موفق به جذب بیش از ۵۰ نیروی متخصص خانم برای اجرای وظایف تخصصی نظیر جوشکاری شدند. اغلب این افراد سرپرست خانوار بودند و دنیای ماموت تلاش کرد تا با ایجاد بستری امن و البته قابل اتکا، فرصتی ستودنی را برای اشتغال‌زایی و تولید نیروی متخصص ایجاد کند.

در نگاه اول، شاید این‌طور به نظر بیاید که انجام وظایف سنگین و خشن نظیر کار در بخش مونتاژکاری، جوشکاری، دریل‌کاری و مواردی از این دست، مناسب بانوان نیستند و از دایره‌ی توانایی‌های خانم‌ها خارج است. استخدام این افراد ممکن بود از یک طرف با خطر شکست پروژه و توقف جریان کاری مواجه شود و از طرف دیگر نارضایتی کارکنان خانم از وضعیت و شرایط کاری را با خود همراه کند.

اما حقیقت این است که مدیران دنیای ماموت حاضر شدند تا با خطرات و ریسک‌های این اقدام مواجه شوند و با ایستادگی و حمایت مداوم از این تیم کاری جدید، به دست‌اوردی بزرگ برای ایفای نقشی مهم در روند کارآفرینی صنعت کشور برسند. این بانوان پس از گذراندن دور‌ه‌های آموزشی تخصصی و حرفه‌ای در مدرسه مهارت ماموت، وارد تخصصی‌ترین بخش‌های خط تولید کارخانه شده و‌ مشغول به کار شدند که البته با دقت مثال‌زدنی وظایف مهمی را در خط تولید کارخانه به دست گرفتند.

نتیجه‌ی این اقدام بلندپروازانه و پرخطر مدیران دنیای ماموت برای استخدام بانوان در بخش‌های مختلف خط تولید، ثابت کرد که نه تنها انجام چنین وظایفی با ماهیت و توانایی‌های بانوان تناقضی ندارد، بلکه آن‌ها در انجام این وظایف بسیار توانمند هستند و حتی آن‌ها توانسته‌اند فرایندهای کاری را به شکلی امن‌تر، منظم‌تر و باسلیقه‌تر پیش ببرند که البته امروز، این موضوع به یکی دیگر از افتخارات دنیای ماموت تبدیل شده است.

دنیای ماموت با ارائه فرصتی ویژه برای یادگیری انواع حرفه ‌تخصصی مورد نیاز خودش به افراد، توانسته گامی مهم را در زمینه اشتغال‌زایی بردارد و امروزه شانس بهتری برای جذب نیروهای متخصص و کاربلد را در صنعت و اقتصاد جامعه ایران ایجاد کند.

گزارشی کوتاه از این اتفاق بزرگ را در خط تولید شرکت ماموت به مشاهده می نشینیم


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.