مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

تجهیزات لیزری تشخیص تب کرونا در اراک تجاری‌سازی و به تولید انبوه رسید

0 18

تجهیزات استند دیجیتال لیزری که برای تشخیص تب کرونا کاربرد دارد از سوی واحد فناور رباتیک مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان مرکزی به تولید انبوه رسید.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی  جهاد دانشگاهی استان مرکزی، سید «فرشاد میرداودی» رئیس این روابط عمومی افزود:  سرعت تشخیص تب به‌وسیله این تجهیزات  در کمتر از یک ثانیه به ازای هر نفراست و  دقت بالا، شناسایی هوشمند برای فعال سازی، ثبت و نمایش تمامی افراد بررسی شده، قابلیت صفر کردن اتوماتیک و دستی شمارنده بعد از پنج رقم بخشی از قابلیت‌های استند دیجیتال لیزری تشخیص ویروس کرونا است.

وی اظهار داشت:  توان نمایش دقیق دما و رطوبت محیط  برای تنظیم دقیق‌تر از سنسور اصلی، قابلیت اتصال به دیوار و استفاده بر روی پایه، طراحی ساختار به‌صورت دایم کار و امکان تنظیم دامنه تشخیص تب از  دیگر قابلیت‌های استند دیجیتال لیزری تشخیص ویروس کرونا است.

رییس روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: استند دیجیتال لیزری تشخیص کرونا باز  از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان مرکزی (واحد فناور رباتیک) مجوز و تایید دریافت کرده است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.