مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

استارتاپ‌ها برای رفع نیاز مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها به میدان آمدند

0 119

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش‌های جمعی برای رفع مشکلات ناشی از این همه‌گیری، استارتاپ‌ها هم به میدان آمدند تا با طراحی برنامه های نرم‌افزاری، نیاز بیماران در مراجعه به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی را رفع کنند.

بر اساس اعلام رسمی معاون بهداشت وزارت بهداشت، حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، افرادی بوده اند که به دلیل قرار گرفتن در محیط‌های درمانی و بیمارستان‌ها، به این بیماری مبتلا شده اند.

انتشار اخبار ضد و نقیض و بدون اعتبار علمی، سردرگمی مردم در شناسایی دقیق علایم بیماری کرونا و مواردی از این قبیل همگی از جمله دلایلی هستند که بسیاری از افراد را طی دو ماه گذشته راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرده و به طور حتم این مسئله احتمال ابتلا به این بیماری را در بین مردم افزایش می دهد.

یکی از مدیران شتابدهنده فعال در حوزه سلامت الکترونیک با تاکید بر اینکه، هم اکنون بهترین راهکار برای ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و مشاوره‌های پزشکی به مردم برای جلوگیری شیوع کرونا، ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است، از خلاقیت چند استارتاپ مورد حمایت این مجموعه برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور خبر داد.

حسام سردارلو معتقد است: در ایام گذر از ویروس ۱۹-  COVID بهترین راهکار برای ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و مشاورهای پزشکی به مردم، به منظور جلوگیری از مراجعه مکرر آنها به مراکز درمانی و ابتلای احتمالی به کرونا، ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است.

وی با اشاره به حمایت شتابدهنده کارا از چندین استارتاپ که به گفته وی با تمام ظرفیت در حوزه سلامت الکترونیک در حال فعالیت هستند، استارتاپ های هلیکس (HEALX)، فیت شیپ (FITSHAPE)، دکتر چکاپ (CHECKUP.DR) و آوید(AVEED) را از آن جمله نام برد.

هلیکس (HEALX)

سردارلو در ادامه با اشاره به اینکه، استارتاپ هلیکس یک پلتفورم آنلاین ارتباط بین پزشک و بیمار است، افزود: اپلیکیشن هلیکس از ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بار کاربران بسیار زیادی را تجربه کرده و مجموعه کارا در راستای مسئولیت اجتماعی خود تا ۱۵ فروردین ماه استفاده از این برنامه را رایگان اعلام کرد.

وی گفت: این اپلیکیشن با حمایت سازمان های مختلف مردم نهاد (NGO) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بستری امن طبق پروتکل های وزارت بهداشت برای ارتباط امن پزشک و بیمار و پاسخ گویی به سوالات پزشکی، یافتن درمانگاه ها و همچنین عدم مراجعه هموطنان به مراکز درمانی و بیمارستان ها تهیه کرد تا باعث کاهش چشم گیر شیوع ویروس کرونا شود.

معاون مدیر عامل شتابدهنده کارا تصریح کرد: در مدت زمان شیوع کرونا استارتاپ هلیکس قریب به یک میلیارد ریال خدمات رایگان با حمایت این شتابدهنده به مردم ارائه کرد.

فیت شیپ (FITSHAPE)

این فعال حوزه استارتاپی کشور در ادامه ضمن معرفی اپلیکیشن فیت شیپ اظهار داشت: این اپلیکیشن با برنامه هایی همانند باشگاه مجازی و ارائه به روزترین آموزش‌ها و موضوعات علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده تلاش بسیاری برای حفظ تناسب اندام افراد در منزل و همچنین رفع بیماری های همراه با کرونا داشته است.

سردارلو ادامه داد: در شرایطی که ویروس کرونا باعث تعطیلی باشگاه ها شده و سبک زندگی افراد نیز در دوران قرنطینه به شدت تحت تاثیر و تغییراتی قرار گرفته است، این استارتاپ به دنبال کمک به اصلاح شرایط موجود و گذر از این بحران است.

دکتر چکاپ (CHECKUP.DR)

سردارلو همچنین با اشاره به پلتفرم دکتر چکاپ به عنوان یکی دیگر از استارتاپ های مورد حمایت شتابدهنده کارا گفت: این استارتاپ در واقع در حوزه آزمایش در منزل فعالیت داشته و در این دوران با نمونه گیری از افراد در منزل و تحویل آن به آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، به غربالگری آحاد جامعه کمک شایانی داشته و از تجمعات در آزمایشگاه ها برای انجام تست کرونا جلوگیری کرده است.

معاون مدیرعامل این شتابدهنده فعال در حوزه سلامت الکترونیک با بیان اینکه، به طور کلی اکوسیستم کارآفرینی در حوزه سلامت با برخی مشکلات روبرو است، صدور مجوز کار برای استارتاپ های حوزه سلامت را از آن جمله دانست و گفت: از آنجایی که استارتاپ‌های سلامت به صورت تخصصی کار می‌کنند برای انجام خدمات مورد نیاز مردم، نیازمند دریافت مجوز هستند اما ساختار مناسب برای این کار ایجاد نشده و  استارتاپ‌های حوزه سلامت در مقایسه با سایر حوزه‌ها نتوانسته اند سهم بازار خوبی را کسب کنند.

آوید (AVEED)

این فعال حوزه شتابدهنده زیست بوم فناوری کشورمان، همچنین با اشاره به پلتفرم آموزشی آوید اظهار داشت: این پلتفرم مورد حمایت شتابدهنده کارا، دارای محتوی تخصصی برای دانشجویان پزشکی و برگزاری رویدادهای تخصصی این حوزه است.

سردارلو ادامه داد: با اپیدمی کرونا در کشور، تمامی محصولات این استارتاپ با تخفیف ۶۰ درصد در اختیار کاربران قرار گرفته و همکاری با برخی دانشگاه ها به منظور ادامه آموزش دانشجویان آغاز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، همواره پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، گفت: در نهایت هدف تمام استارتاپ های فوق که با همفکری جوانان تحصیکرده راه اندازی شده است، جلوگیری از ایجاد تجمعات و خروج از منزل است تا کشور بتواند سریع تر از بحران کرونا عبور کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.