مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ایجاد اشتیاق سازمانی با قدم زدن در محل کار

0 52

مدیریت با راه رفتن در محل کار یک راه ساده اما بسیار کارا در مدیریت سازمان هاست. این روش باعث برقراری ارتباط نزدیکتر میان مدیران و پرسنل میشود و کارایی و کیفیت را افزایش میدهد. حضور در میان پرسنل اهمیت روابط فردی ومورد توجه قرار دادن و تشکر کردن از تک تک افراد را یادآور شده و یکی از بهترین راهها برای افزایش اعتماد، اشتیاق سازمانی و احترام در محل کار است. این روش به کارمندان نشان میدهد که مهم هستند و کارشان برای مجموعه حیاتی است. برای اثر بخشی بیشتر این روش، پیشنهادات زیر ارایه شده است.

این روش باعث برقراری ارتباط نزدیکتر میان مدیران و پرسنل میشود و کارایی و کیفیت را افزایش میدهد. حضور در میان پرسنل اهمیت روابط فردی ومورد توجه قرار دادن و تشکر کردن از تک تک افراد را یادآور شده و یکی از بهترین راهها برای افزایش اعتماد، اشتیاق سازمانی و احترام در محل کار است.

این روش به کارمندان نشان میدهد که مهم هستند و کارشان برای مجموعه حیاتی است. برای اثر بخشی  بیشتر این روش، پیشنهادات زیر ارایه شده است.

این روش را برای تمامی کارمندان بکار برید.

اهمیت این روش در زمانی است که مدیران برای پرسنل صرف مینمایند و  احساس ارزشمند بودن در افراد ایجاد میکند.

این کار را هر زمان ممکن بود انجام دهید.

رفتن به میان پرسنل پیام های مثبتی را به آنها میدهد. اینکه مدیر عامل به کار آنها و شخص آنها اهمیت میدهد. همچنین باعث میشود تا مدیران در جریان آنچه در دپارتمان ها رخ میدهد قرار بگیرند. پیشنهاد میشود مدیران بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در هفته به این موضوع اختصاص دهند.

ایجاد اشتیاق سازمانی با قدم زدن در محل کار

تنها به میان کارمندان بروید.

وقتی تنها به میان پرسنل میروید احساس اعتماد بیشتری میان شما ایجاد شده و کمک میکند تا افراد با آرامش بیشتری با شما گفتگو کنند.

مدیران زیر دست خود را دور نزنید.

ممکن است برخی پرسنل بخواهند که موضوعاتی در مورد مدیران بالادستی خود را با شما مطرح کنند. از آنها بخواهید که این موضوعات را مستقیما با خود مدیر مطرح کنند. مدیران میانی را دور نزنید. اما بعدا بصورت محرمانه مساله را پیگیری کنید.

سوال بپرسید.

لحظات حضور میان کارمندان بهترین موقعیت برای درک نحوه ارتباط آنها با مشتریان است. از پرسنل بخواهید که در مورد مساله، پروژه و یا وظیفه ای که در دست انجام دارند، با شما صحبت کنند. مراقب باشید که رفتارتان بیشتر شبیه کنجکاوی باشد تا دخالت.

تماشا کنید و گوش دهید.

به همه چیز توجه کنید. به تک تک کلماتی که پرسنل با شما و همکارانشان بکار میبرند گوش دهید. در اینصورت در مورد  انگیزه ها و رضایت فردی آنها اطلاعات مهمی خواهید داشت.

اهداف سازمان را به اشتراک بگذارید.

چشم انداز سازمان در دست مدیر ارشد است. اطلاع از اهداف و دورنمای سازمان یکی از مهمترین فاکتورها در بهبود اشتیاق سازمانی افراد است. قدم زدن در میان پرسنل روش خوبی است تا متوجه شوید که وقتی تیم خود را به سمتی هدایت میکنید همه اعضا تا آخرین سطح کارمندان پیغام شما را درست متوجه شده اند و در مسیر درستی قدم بر میدارند.

به آنها بگویید که اهدافتان برای آینده مجموعه چیست و بخش و یا دپارتمان آنها چه نقشی در این تصویر بزرگ دارد. از آنها بخواهید که نظر خود را در مورد این اهداف با شما در میان بگذراند.

حامل خبرهای خوب باشید.

در شرکتتان قدم بزنید و در مورد آخرین موفقیت ها و رخدادهای مثبت گفتگو کنید. اینکار اعتماد به نفس آنها را بالا برده و چشم اندازشان را روشن تر میکند.

جذاب باشید.

این زمان فرصت مناسبی است تا  با شادی بیشتر وجه نرم تر شخصیت خود را به کارمندان نشان دهید بدون آنکه از احترام شما کاسته شود. به کارمندان نشان دهید که کار باید جذاب و شاد باشد و شما از این موضوع استقبال میکنید.

منتقد نباشید.

زمانی که مدیری در مورد اشتباهی در عملکرد صحبت میکند، مسئول کار را سرزنش نکنید. روش درست انجام کار را نشان دهید. اگر در ضمن قدم زدن متوجه اشتباهی شدید، به روی خودتان نیاورید. بگذارید کارمندان بدانند که قدم زدن شما در سازمان برای کشف اشتباهات آنها نیست. این موضوعات را بعدا و بصورت محرمانه حل کنید.

موفقیت ها را جستجو کنید.

در زمان حضور میان کارمندان بیش از آنکه بدنبال اشتباهات باشید، موفقیت ها را ببینید. وقتی متوجه یکی شدید آنرا با صدای بلند اعلام کنید. زمانی که یکی از قهرمانان آرام تیمتان را دیدید درجا از او تشکر کنید. مراقب باشید آنها را در برابر دیگر همکاران شرمنده نکنید. همه افراد را با هم ببینید.

ترجمه و تخلیص: شیدا جعفری – مدیرعامل موسسه مشاوره منابع انسانی آرنیک
www.rnik.ir


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.