مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

اختتامیه یازدهمین جشنواره VCUP برگزار شد

0 21

یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه سال‌جاری در سالن جابربن حیان برگزار شد.

در ابتدای برنامه «آقای مهندس دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف» سخنرانی خود را با اشاره به برگزاری اولین VCCUP در خردادماه سال ۸۶ آغاز کرد.

آقای مهندس دهبیدی‌پور ماموریت مهم این جشنواره را «ترویج و ایجاد فرهنگ کارآفرینی در فضای دانشگاه و توانمندسازی استارت‌آپ‌ها» دانست و اضافه کرد من این جشنواره را فرصتی برای دیده شدن می‌دانم، چرا که همیشه حضور سرمایه‌گذاران و بازیگران زیست بوم در این جشنواره پررنگ بوده است. همچنین تعداد زیادی از تیم‌ها و طرح‌هایی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند امروز تبدیل به کسب‌وکارهای بزرگی با ارزش چند ده میلیارد شده‌اند.

وی ادامه داد توصیه من به تیم برگزار کننده این است که وقتی اسم VCCUP شنیده می شود، سرمایه گذاران منتظر استارت‌آپ‌هایی هستند که از بحث ایده عبور کرده و حالا به فکر توسعه کسب‌وکار هستند پس خروجی VCCUP باید طرحی باشد که توسط سرمایه‌گذاران حاضر در جشنوراه شکار شود.

رئیس پارک علم و فناوری شریف ادامه داد: در کل کشور این ضعف دیده می شود که ایده‌های ناب تمام شده و ایده‌ها تکراری است یعنی قدرت نوآوری پایین آمده و موتور محرکه نوآوری در دانشگاه نیست بلکه بیرون از دانشگاه در بخش خصوصی است . ما نیاز داریم بدانیم در نهادهای داخل دانشگاه بهتر است روی چه ایده‌هایی کار کنیم چرا که ایده از سمت تقاضا و بازار می‌آید.

همچنین تیم‌هایی که در شتابدهنده مستقر هستند نیازمند خدمات منتورشیپ، توانمندسازی و راهنمایی کسب‌وکار هستند. بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و نهادهایی که در فضای واقعی کسب‌وکار فعالیت می‌کنند می خواهیم در این زمینه ما را راهنمایی کنند زیرا کار ما این است که محیطی را آماده کنیم که بچه‌ها ایده‌های درست را انتخاب کنند و روی آن کار کنند جون هدف ما تسهیل‌گری است.

در پایان آقای مهندس دهبیدی‌پور به معرفی مفهوم ناحیه نوآوری شریف پرداخت. محدوده‌ای ۲۵۰ هزار هکتاری در اطراف دانشگاه صنعتی شریف که ۵۰۰ کسب‌وکار در زمینه‌های مختلف در آن مستقر هستند.

وی اشاره کرد من آینده را این گونه می‌بینم که بخش خصوصی با ایجاد مراکز نوآوری واقعی که برخاسته از نیاز است مدیریت این اکوسیستم را در اطراف دانشگاه بر عهده می‌گیرد و نقش ما در آینده نقش حداقلی خواهد بود.

در ادامه برنامه «خانم غزاله جنتی، دبیر جشنواره» بیان کرد: در یازدهمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف تعداد ۱۲۰ طرح را در مرحله اولیه دریافت کردیم که از این میان تعداد ۶۰ طرح طی غربالگری اولیه پذیرش شدند و از بین آن‌ها ۱۸ طرح به مرحله داوری حضوری راه پیدا کرد که امروز مجموعا ۸ طرح‌کسب‌وکار و استارت‌آپ در مسابقه فینال در مقابل هیات داوران به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است؛ بعد از ارایه طرح‌های حاضر در جشنواره تیم‌های «فروگانیک، امیدآفرینان و چارچرخ» در بخش استارت‌آپ و تیم‌های «جینکو، الیاف نورتاب و هوش پرداز» در بخش طرح کسب‌وکار به مقام اول تا سوم دست یافتند.

همچنین تیم «نماکاو، روبراه، پیک پیک» جز سه منتخب جشنواره در حوزه هوش مصنوعی بودند که توسط دیجی کالا نکست از آن‌ها تقدیر شد و تیم‌های «فیدکس و آلاطیس پلیمر» در بخش محیط زیست مقام‌های برتر را از آن خود کردند.

منبع : پارک علم و فناوری دانشکاه شریف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.