مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

برج فناوری طرشت مکانی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ها خواهد شد

0 49
ناحیه نوآوری شریف یا طرشت‌ولی منطقه‌ای است که از جنوب به خیابان آزادی، از شمال به شیخ فضل‌الله، از شرق به یادگار و از غرب به جناح محدود می‌شود. این منطقه‌ای است که دانشگاه صنعتی شریف در آن قرار دارد. بسیاری از کارآفرین‌های ایران از دل این دانشگاه بیرون آمده‌اند و کسانی هستند که در ایران مانده‌اند و تلاش کرده‌اند کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری راه‌اندازی کنند.

 

سال‌ها قبل مدیران دانشگاه صنعتی شریف با ایده توسعه کارآفرینی سر از بیابان‌های پردیس درآوردند و پارک فناوری پردیس را راه انداختند. در تمام این سال‌ها پارک مسیر پرفرازونشیبی را طی کرد تا امروز که دانشگاه شریف تصمیم گرفته از خیر منطقه‌ای که شبیه سیلیکون‌ولی باشد، بگذرد و با خرید یا بنیان گذاشتن ساختمان‌های جدید در اطرف دانشگاه زمینه توسعه کارآفرینی در اطراف ساختمان اصلی دانشگاه شریف را فراهم کند. این ایده تقریبا شبیه همان مسیری است که سال‌ها پیش در اطراف دانشگاه استنفورد شروع شد و امروز به سیلیکون‌ولی رسیده است.

در وب‌سایت پارک علم و فناوری شریف درباره برج فناوری طرشت نوشته شده است: «ناحیه نوآوری شریف از طرح‌های جدید پارک علم و فناوری شریف است که در نظر دارد شرکت‌هایی را که در این ناحیه در اطراف دانشگاه استقرار دارند، مشمول خدمات و پشتیبانی قرار دهد. تبدیل این پروژه به «برج فناوری طرشت» ذیل پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با واگذاری و استقرار واحدهای برج توسط پارک و حمایت‌های معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است. قرار است برج فناوری طرشت مکانی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، استارت‌آپ‌های روبه‌رشد و دیگر بازیگران کلیدی فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.