مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ورود دانش‌آموزان به اقتصاد دیجیتال می‌تواند باعث دگرگونی بازار کار شود

جوانمردی باور دارد ورود دانش‌آموزان به این حوزه می‌تواند بازار کار را دگرگون کرده و نقص‌های سیستم آموزشی کشور را برطرف کند.

0 7,863

مدیرعامل فناپ اعلام کرد باید از دانش‌آموزان برای رشد اقتصاد دیجیتال استفاده کرد. او باور دارد ورود دانش‌آموزان به این حوزه می‌تواند بازار کار را دگرگون کند و نقص‌های سیستم آموزشی کشور را برطرف نماید.

«شهاب جوانمردی» در رویداد همایش فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال اعلام کرد موضوع مهاجرت حالا در هر خانواده و شرکتی دیده می‌شود: «این وضعیت خیلی نگران‌کننده است و ما از خروج هموطنان خود ناراحت می‌شویم؛ اما دیگر باید صورت خود را بشوریم و جور دیگری به شرایط نگاه کنیم.»

جوانمردی باور دارد فعالین فاوا با شرکت در مراسم‌های مختلف مرتبط با این حوزه به‌دنبال این هستند که مشکلات را حل کنند: «دیگر نباید دور هم جمع شد و از غصه‌ها حرف زد. در فضای اقتصاد دیجیتال که اساس و پایه آن برمبنای پیدا‌کردن راه‌حل برای مشکلات است، باید این رویکرد را دنبال کرد. من به‌نوبه‌خود فکر می‌کنم باید جور دیگری به مسائل نگاه کنیم. هر جای دنیا که به سمت توسعه رفته است، سعی شده تا راه‌حل مشکلات پیدا شود.»

جوانمردی با ذکر این نکته که بسیاری از جوانان ایرانی قبل از اینکه به ثمر برسند، اخته می‌شوند، گفت: «در کنکور سراسری جوانان زیادی شرکت می‌کنند و ما فقط از آدم‌های باهوش در این کنکور تعریف کرده و سر درختان دیگر را قطع می‌کنیم. آیا در تمام جمعیت کنکور، سی-چهل درصد کارآمد نیستند؟ آیا اگر همگی آموزش ببینند، نمی‌توانند مؤثر واقع شوند؟ من باور دارم که جوانان این مرز‌وبوم که مانده‌اند، می‌توانند مشکلات را حل کنند.»

جوانمری تأکید دارد که باید در بنگاه‌های اقتصادی تعریف استعداد از یک تعریف واحد و مشخص تغییر پیدا کند: «نباید جوانان را قبل از به ثمر نشستن، از چرخه خارج کرد.» او با اشاره به حذف مدرک‌گرایی در دنیا اعلام کرد درحال‌حاضر توانمندی‌ها و تخصص‌های نرم باعث ارزش‌گذاری کار آدم‌ها می‌شود: «نباید در بنگاه‌های خدمتان به‌دنبال مدرک دکترا و فوق‌لیسانس باشیم تنها چون این موارد در جامعه مد است. نباید به اعتبار این مدرک‌گرایی دنبال صندلی بود. در یازده ایالت آمریکا مدرک‌گرایی در پروسه استخدامی کنار گذاشته شده است.»

او نسبت به وضعیت نظام آموزش عالی اعتراض کرد و اعلام نمود تمام شرکت‌ها باید به‌طور مداوم روی تربیت و توسعه‌ آدم‌هایی که از دانشگاه خارج شده‌اند، سرمایه‌گذاری کنند: «ما باید بنگاه‌های خود را تبدیل به دانشگاه‌هایی کنیم که نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کنند. این مسئولیت تک‌تک ماست. به عنوان مثال، کشور چین وقتی یک میلیون متخصص هوش مصنوعی دارد، با کمک شرکت‌های خصوصی در مدت کوتاه یک میلیون متخصص هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.»

به باور جوانمردی، اقتصاد دیجیتال به‌شدت ظرفیت جذب دانش‌آموزان را دارد تا درنتیجه بازار کار یک تغییر جدی داشته باشد: «اگر به توسعه نگاه داریم، باید یادمان باشد که همه‌چیز از انسان شروع می‌شود، با انسان امتداد می‌یابد و با انسان تمام می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.