مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

فعالیت ۴۵۰ شرکت پارک‌های علم و فناوری در مقابله با کرونا

0 71

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شرکت در پارک‌های علم و فناوری مختلف زیرنظر این وزارتخانه در زمینه مقابله با کرونا فعالیت و طرح‌های علمی و پژوهشی ارائه می‌کنند.

به گزارش مدیرنامه و به نقل از ایرنا منصور غلامی عصر دوشنبه در نشست ویدیو کنفرانس رییس جمهوری با ۱۱ پارک علم و فناوری اظهار داشت: در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری فعالیت می کنند که ۳۵ پارک از این تعداد زیر نظر وزارت علوم هستند.

وی ادامه داد: همچنین یک پارک علم و فناوری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، سه پارک علم و فناوری وابسته به جهاد دانشگاهی، یک پارک علم و فناوری وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری پردیس وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک پارک وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک پارک خصوصی در کشور فعال هستند.

غلامی با اشاره به فعالیت ۲۶ پارک علم و فناوری در استان های مختلف کشور، افزود: همچنین پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم فعالیت می کند و پارک های علم و فناوری شهید بهشتی، شریف، سمنان و تهران نیز در دانشگاه ها مستقر هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، سیاست این وزارتخانه در مدیریت پارک ها، مدیریت جوان است، اظهار داشت: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش تعداد پارک ها نداریم.

میزان صادرات پارک ها در سال گذشته ۹۲ میلیون دلار بوده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین تصریح کرد: درآمد پارک ها در سال ۱۳۹۷ تا حدودی کاهش داشت و این روند در سال ۱۳۹۸ سیر صعودی یافت.

وی گفت: درآمد شرکت های زیرنظر وزارت علوم در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان و صادرات آنها ۹۲ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد واحدهای مستقر در آنها ۹ هزار و ۲۰۰ واحد و فناوران شاغل ۶۰ هزار نفر بودند و در شرکت های دانش بنیان وزارت علوم در کل ۱۶۸۲ نفر فعالیت می کنند.

غلامی عنوان کرد: ۴۵۰ شرکت مستقر در پارک های علم و فناوری در زمینه کرونا فعالیت داشته و بیش از یک میلیون ماسک و محلول ضد عفونی تولید کرده اند.

وی ادامه داد: در خصوص مقابله با کرونا در شهرک علمی و تخصصی اصفهان ۳۰ شرکت، پارک علم و فناوری فارس ۲۶ شرکت، پارک علم و فناوری پردیس ۱۲ شرکت، پارک علم و فناوری تربیت مدرس ۹ شرکت، علم و صنعت ۹ شرکت و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ۸ شرکت در زمینه تولید تجهیزات فعالیت داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.