مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

سومین همایش روز ملی منابع انسانی بصورت وبینار برگزار شد

0 107

در سال جاری سومین همایش روز ملی منابع انسانی برای اولین بار به خاطر پاندمی بیماری کرونا به‌صورت وبیناری در فضای مجازی با حضور با حضور مدیران سازمان‌ها و برخی مدیران خارج از کشور برگزار شد که تجربه جدیدی در برگزاری همایش‌ها در حوزه مدیریت منابع انسانی در سطح کشور بود.

  در سومین وبینار روز ملی منابع انسانی که به پیشنهاد انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به مدت سه سال است در سازمان‌ها مراسم برگزار می‌شود،‌ با حضور مدیران سازمان‌های مختلف در داخل و خارج کشور برگزار شد.

جواد محجوب

جواد محجوب

(رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی) 

در ابتدای این نشست، جواد محجوب (رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی) ظرفیت‌های انجمن صنفی مدیران منابع انسانی در بحث کرونا و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی برای مدیران منابع انسانی، هماهنگی بین اعضا برای تسهیل در توزیع خدمات ویژه مانند تهیه ماسک، مواد ضدعفونی و  … را مورد توجه قرار داد و گفت: افراد برای رفع مباحث سازمانی و ارتباط با شبکه بزرگ مدیران می‌توانند به پایگاه shoghl.org مراجعه کنند.

وی گفت: برنامه محوری سال ۱۳۹۹ انجمن ایجاد مرکز صلاحیت حرفه‌ای با مشارکت یکی از سازمان‌های رابط با کمیسیون اتحادیه اروپا است که برای تائید صلاحیت حرفه‌ای هیات مرکزی و ارزیابی مدیران بر اساس مدل بین‌المللی و مدیران منابع انسانی در یک تراز جهانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمد جواد آبگون (مدیرعامل موسسه کی گروپ)

محمد جواد آبگون

محمد جواد آبگون

(مدیرعامل موسسه کی گروپ)

در ادامه محمد جواد آبگون (مدیرعامل موسسه کی گروپ) در ارتباط با بحث مسئولیت اجتماعی و بحران اخیر کرونا عنوان کرد: این روزها کمتر مدیری را در سطح کشور می‌توان یافت که دغدغه شایستگی نیروهای سازمانی خود را نداشته باشد و برخلاف گذشته که مدیران فقط بر اساس رزومه شغلی افراد را استخدام می‌کردند، در حال حاضر از روش‌های جدیدتر و به‌روزتری برای انجام این کار استفاده می‌کنند و به‌جز بررسی میزان تحصیلات به بررسی الگوهای رفتاری و شخصیتی افراد نیز می‌پردازند.

 او همچنین عنوان کرد: برای مشتریان و کارکنان سازما‌هان نحوه رفتار سازمان در این دوران سخت می‌تواند به دلیل حساسیت جامعه و اینکه این روزها هر فردی می‌تواند با داشتن حداقل امکانات خود یک شهروند خبرنگار باشد، مسئولیت اجتماعی بسیار موضوع حساس و پیچیده‌ای برای سازمان‌ها شده است.

آبگون به وجود بیش از ۱۰۰ الگوی آموزشی در بحث توسعه فردی ازجمله گردش شغلی، یادگیری، جانشین پروری، توسعه فردی، بحث گروهی، آزمون‌های خودشناسی و … اشاره کرده و گفت: از این ابزارها در کانون‌های ارزیابی استخدام و توسعه هم‌اکنون استفاده می‌گردد.

الهام مقیمی (مدیر توسعه و آموزش فردی در کانادا)

 به عنوان سومین سخنران به ارائه تجربیات خود از شرایط مبارزه با پاندمی کرونا در کشور کانادا در سطح فدرال، دولت‌های محلی ایالتی و سطح سازمانی پرداخت. او عنوان کرد: به دنبال شیوع کرونا در کانادا سازمان‌ها کارگروه‌های تخصصی برای تحلیل مشاغل انجام دادند و تلاش کردند تمام مشاغلی را که امکان دورکاری داشتند، مشخص و از کارکنان بخواهند کارهای خود را از منزل پیگیری کنند.

مقیمی ادامه داد: در صورت نیاز به اینترنت پرسرعت یا خط تلفن یا موبایل اختصاصی سازمانی تمام موارد برای این افراد از طرف شرکت فراهم شد. در مورد مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی در سازمان وجود داشت با تغییر شیفت‌های کاری برای کاهش میزان ترافیک شهری و انجام فاصله‌گذاری اجتماعی داخل سازمانی اقدامات لازم انجام شد. در بحث آموزشی هم از پلتفرم‌های مجازی برای برقراری ارتباط بین افراد استفاده بهینه شد. یکی دیگر از کارهای مناسب در سازمان‌های کانادایی استفاده از سرویس مشاوره‌های روانشناسی برای کاهش سطح اضطراب و استرس کارکنان و خانواده آن‌ها بود که این امر باعث افزایش میزان تعهد سازمانی در کارکنان این شرکت‌ها شد.

علی‌اکبر رسولی (مدیرعامل هلدینگ پافکو)

 علی‌اکبر رسولی

علی‌اکبر رسولی

(مدیرعامل هلدینگ پافکو)

چهارمین سخنران این وبینار علی‌اکبر رسولی (مدیرعامل هلدینگ پافکو) بود که به تشریح سرویس‌ها و خدماتی که این شرکت و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بستر مجازی در این روزهای سخت کرونایی ارائه می‌دهند، پرداخت.

او به معرفی چند پلتفرم برای دورکاری سازمانی ازجمله ارائه خدمات روی نرم‌افزارهای CRM رابط مشتریان با سازمان، نرم‌افزار تخصصی بنام Trello که شرح وظائف با ارائه به تک‌تک کارکنان ارائه می‌نماید، کانال ایجاد تیکت برای ارسال درخواست‌های مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز جای دورنگار و تلفن و … پرداخت.

علیرضا علیمردانی

(مدیرعامل شرکت پاوینو)

سپس علیرضا علیمردانی (مدیرعامل شرکت پاوینو) با اجرای یک کار گروهی آنلاین در خصوص تشخیص کانال‌های ارتباطات و نقش آن در بحث ارتباط با مشتری و اهمیت آن در شبکه‌سازی سخنرانی کرد. ارتباط با سه کانال ترجیحی دیداری، شنیداری و حسی که نقش مؤثری در برقراری ارتباط دارند، محور سخنرانی علیمردانی بود.

 احمدرضا فتوت

 احمدرضا فتوت

(دکترای روانشناسی صنعتی و سازمانی)

  در ادامه احمدرضا فتوت (دکترای روانشناسی صنعتی و سازمانی) به بحث سلامت روانی کارکنان شرکت‌ها در دوران کرونا پرداخت و عنوان کرد: کرونا آزمونی برای سازمان‌ها و کارکنان به وجود آورده تا یکدیگر را در این شرایط دشوار محک جدی بزنند و در این دوران روانشناسان صنعتی-سازمانی می‌توانند کمک شایانی به کاهش سطح اضطراب و استرس کارکنان و خانواده‌های آنها و افزایش میزان تاب‌آوری آنها کنند.

به گفته فتوت سازمان‌های که درگذشته در مورد رفتار شهروندی سازمانی، تاب‌آوری، هوش هیجانی، مدیریت استرس، تصمیم‌گیری و مباحث این‌چنینی آموزش‌های لازم را به کارکنان داده باشند قطعا شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر سازمان‌ها خواهند داشت و قطعا یکی از اقدامات جدی در شرایط کنونی افزایش تاب‌آوری و کاهش اضطراب و استرس کارکنان است.

 او گفت: مدیران و صاحبان کسب‌وکار‌ها باید با ایجاد یک کارگروه چند وظیفه‌ای تخصصی در جهت تدوین برنامه مدون با اتخاذ راهبردهای تاکتیکی و تکنیکی برای حل مسائل و مشکلات چاره‌اندیشی کرده تا غافلگیر نشوند و این امر نیازمند این است که مدیران سریعا دست به تصمیمات قاطع و منطقی برای بهبود شرایط کارکنان خود بزنند.

احمد اثنی‌عشری

(رئیس انجمن طراحان طبقه‌بندی مشاغل)

آخرین سخنران این وبینار  احمد اثنی‌عشری (رئیس انجمن طراحان طبقه‌بندی مشاغل) با ذکر یک مثال از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و اینکه چگونه بعد از بحران سپتامبر ۲۰۱۱ این شرکت که قرار بود ۲۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کند به پیشنهاد کارکنان شرکت ۸۰ درصد حقوق کارکنان را پرداخت نمود تا کل نیروهای سازمانی حفظ شوند، اشاره و عنوان کرد: استرس‌زدایی یکی از وظایف مهم مدیران سازمان‌ها در دوران حساس کروناست.

منبع خبر : ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.