مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

داده نما شتاب حرکت فناوری‌های حوزه شناختی

0 38

شتابدهنده‌ها یکی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری هستند که فعالیت‌های استارتاپی و تبدیل ایده به محصول را سرعت می‌دهند. در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناورانه شتابده‌هایی راه اندازی شده‌اند و یا فعالیت خود تولید محصولات فناورانه را شتاب می‌دهند. در حوزه علوم شناختی نیز اسفند ماه سال گذشته نخستین شتابدهنده این حوزه راه اندازی شد.

این شتابدهنده با حمایت ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر ۳ استارتاپ در حوزه‌های پیشگیری از آلزایمر، غربالگری، مشاوره و آموزش اتیسم و آزمون‌های شناختی در این فضا مستقر هستند تا با حمایت از این استارتاپ‌ها شاهد رونق فعالیت‌های آنها باشیم.

در این شتابدهنده علاوه بر فضای استقرار، خدمات دیگری مانند مشاوره، آموزش و کمک برای تولید محصول داده می‌شود. الگویی مناسب از فرهنگ تولید در این مکان مشاهده می‌شود. کسب و کارها در این نکان آموزش می‌بینند و مشاوران متخصص به سازماندهی و تقویت آنها کمک می‌کنند. این اقدام ستاد علوم شناختی معاونت علمی زیست بوم فناوری و نواوری در این حوزه را رونق می‌دهد و یک بازیگر به بازیگران این زیست بوم اضافه کرد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.