مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

توصیه ناظران به چین؛ برای بدترین های ترامپ آماده باش

0 16

پس از آنکه “دونالد ترامپ” رییس جمهوری آمریکا از تهدید به قطع روابط با چین سخن گفت ناظران به پکن توصیه کردند که باید برای بدتر از اینها از سوی این رییس جمهوری آماده باشد.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز این مطلب را مطرح کرد که در صورت قطع روابط با چین و در واقع بدون این کشور، آمریکا می تواند ۵۰۰ میلیارد دلار «منفعت» داشته باشد.

کارشناسان آکادمی علوم چین می گویند که نگرانی اصلی پکن این است که ترامپ اقداماتی را که می گوید عملی کند لذا چین باید برای شرایط بدتر نیز آماده شود.

پس از شیوع کرونا آمریکا فشارها بر چین را افزایش داده و عملا این کشور را مقصر همه گیری ویروس در آمریکا می داند و هم خواستار دریافت خسارت است و هم به قطع روابط تهدید می کند.

رهبران دو کشور آخرین بار روز هفتم فوریه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند ولی حالا رییس جمهوری آمریکا می گوید تمایلی به حرف زدن با “شی جین پینگ” همتای چینی خود ندارد.

“شی اینهونگ” از مشاوران نزدیک به دولت چین می گوید که «اظهار نظرهای ترامپ نشانه ای از افزایش تنش ها و کشمکش ها میان دو طرف است».

وی گفت که نگرانی های ترامپ هر روز بیشتر می شود و به همان نسبت فشارها را بر چین افزایش می دهد بخصوص با بدتر شدن شرایط اقتصادی در شیوع کرونا، این فشارها شدت می گیرد.

“لو شیانگ” از آکادمی علوم اجتماعی چین هم تصریح کرد که روابط دو کشور مدتی است «تیره تر از قبل» است و اظهارات ترامپ چالش های بیشتری را پیش روی مناسبات قرار می دهد.

وی افزود: بهتر است از صحبت های ترامپ «عبور» کنیم و اینها را چندان «جدی تلقی نکنیم» ولی اگر این اظهار نظرها عملی شود آن زمان تبعاتی برای همه طرف ها خواهد داشت.

این کارشناس چینی تاکید کرد که فعلا همه تلاش های چین باید بر روی تثبیت اوضاع اقتصادی در داخل کشور باشد تاثیر روابط خارجی نباید اولویت نگرانی ها در شرایط فعلی باشد.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.