مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بیشتر بودن تعداد کمپانی های چینی از آمریکایی برای نخستین بار در تاریخ

0 33

مجله فورچون (Fortune)، رنکینگ سالانه خود را برای تعیین 500 کمپانی برتر دنیا در سال 2019 منتشر کرد.

چیزی که امسال در رتبه بندی جهانی فورچون 500 جلب توجه می‌کند، بیشتر بودن تعداد کمپانی های چینی از آمریکایی برای نخستین بار در تاریخ است.

از بین 500 نام موجود در این فهرست، سهم چینی‌ها 129 و سهم آمریکایی‌ها، 121 شرکت است. دررتبه بندی جهانی فورچون 500 ، جایگاه یازدهم به اپل تعلق دارد؛

اما این کمپانی همچنان در تکنولوژی موبایل پیشتازی می‌کند. دیگر بازیگران برتر این عرصه، سامسونگ و شرکت مادر گوگل (آلفابت) هستند که به ترتیب رتبه‌های 15 و 37 را به خود اختصاص داده‌اند.

شیائومی نیز با قرار گرفتن در رتبه 468، برای اولین بار به این جمع راه یافته است.

رتبه بندی جهانی فورچون 500

جایگاه برخی از کمپانی‌های مطرح تکنولوژی در رتبه بندی جهانی فورچون 500

مطابق انتظار، نام کمپانی‌های شناخته شده‌ای مانند مایکروسافت، هواوی و سونی هم در این لیست به چشم می‌خورد؛ اما غیبت BBK Electronics به عنوان مالک کمپانی‌های ویوو، وان پلاس و اوپو عجیب به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند نام نوکیا به عنوان یک کمپانی مخابراتی و تجهیزات ارتباطی در اینجا آورده شده و امتیاز این برند در صنعت تولید گوشی های هوشمند، به کمپانی اچ ام دی گلوبال واگذار شده است.

از دیگر کمپانی‌های مطرح در رتبه بندی جهانی فورچون 500 باید به Hon Hai یا همان فاکسکان(رتبه 23)، شرکت مخابراتی AT&T (رتبه 25) و فروشگاه آنلاین JD (رتبه 139) اشاره کنیم. چند کمپانی سازنده‌ی چیپ، از جمله SK هاینیکس، TSMC و مایکرون نیز به ترتیب در رتبه‌های 335، 363 و 409 جای گرفته‌اند.

طرفدارن اپل این را هم بدانند که کوپرتینونشین‌ها با سودآوری سالانه 59 میلیارد دلاری، از این لحاظ دومین کمپانی برتر دنیا هستند؛ حتی با وجود اینکه اخیرا فروش گوشی های آیفون تعریف چندانی نداشته است.

10 کمپانی برتر سال 2019 از نگاه مجله فورچون

این رتبه بندی سالانه، مبتنی بر مجموع درآمد هر کمپانی در 12 ماه اخیر است و ورژن جهانی آن، از سال 1990 بیرون آمد.

البته در ابتدا، روی کمپانی‌های فعال در صنایع سنگین (مانند ساخت و ساز، معدن‌کاری و بخش انرژی) متمرکز بود؛ اما با بزرگ شدن اقتصاد، رفته‌رفته گسترش یافت و عرصه‌های دیگری را هم دربرگرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.