مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

استفاده از تلگرام به کمترین میزان خود در ۶ ماه اخیر رسید

0 14

استفاده ایرانیان از تلگرام در خرداد ماه به روندی نزولی خود ادامه داده است. مطابق با بررسی‌های سرویس داده‌کاوی ایرنا، در ادامه کاهش استفاده از این پیام‌رسان در بهار امسال، استفاده از تلگرام در خرداد سال ۹۹ به کمترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسیده و حتی در مقایسه با فروردین ماه، با کاهش بیش از ۲۵ درصدی مواجه شده است.

استفاده ایرانیان از تلگرام در خرداد ماه به روندی نزولی خود ادامه داده است. مطابق با بررسی‌های سرویس داده‌کاوی ایرنا، در ادامه کاهش استفاده از این پیام‌رسان در بهار امسال، استفاده از تلگرام در خرداد سال ۹۹ به کمترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسیده و حتی در مقایسه با فروردین ماه، با کاهش بیش از ۲۵ درصدی مواجه شده است.

همان‌گونه که در نمودار فوق نیز مشخص است، میزان بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در ماه خرداد به کمترین میزان خود رسیده و به طور میانگین در هر روز به ۱/۴ میلیارد بازدید رسیده است که در مقایسه با ماه قبل در هر روز ۰/۲۱ میلیارد بازدید کاهش داشته است. در ماه خرداد، به طور میانگین در هر روز ۲/۵۱ میلیون مطلب تلگرامی در ماه خرداد منتشر شده که نسبت به ماه قبل میزان افت مشابهی داشته است.

کاهش استفاده از تلگرام در ۳ ماه ابتدایی سال در حالی صورت گرفته است که در مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز داده‌ها حاکی از کاهش استفاده از تلگرام در همین بازه زمانی بود.

از آنجایی که جوانان و دانشجویان یکی از مهمترین گروه‌هایی هستند که از تلگرام استفاده می‌کنند، باید گفت که نزدیکی به ایام امتحانات و برگزاری غیر حضوری کلاس‌های دانشگاه یکی از عوامل مؤثر در این مسئله است. همچنین تعطیلات طولانی مدت در خرداد و کاهش اخبار پرحاشیه در این ماه نیز یکی دیگر از عوامل کاهش استفاده از تلگرام می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.