مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه‌های دانشجویان در سال آینده

0 29
وزیر علوم در جمع خبرنگاران خبر داد
احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه‌های دانشجویان در سال آینده
ثبت نام

وزیر علوم از احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه‌های دریافتی از دانشجویان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این میزان افزایش با تصمیم هیأت‌های امنا انجام می‌شود. البته این افراد نیز در تصمیم گیری‌های خود شرایط فعلی را در نظر خواهند گرفت، اما به طور معمول شهریه‌ها به صورت سالیانه تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا دکتر منصور غلامی در حاشیه ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در جمع خبرنگاران در خصوص میزان شهریه‌ی پرداختی دانشجویان خاطر نشان کرد: میزان شهریه‌های دریافتی از دانشجویان معمولاً با تصویب هیأت امنا صورت می‌گیرد اما در چارچوب آنچه که معمولاً اتفاق می‌افتد عمدتاً این مبلغ‌ها حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد به طور سالیانه و با توجه به تغییرات هزینه‌ها، افزایش پیدا می‌کنند اما در شرایط فعلی که این هزینه‌ها در جامعه افزایش یافته قطعاً هیأت‌های امنا نیز به این موضوع توجه خواهند کرد که میزان شهریه‌ها افزایش زیادی نداشته باشند.

وی در ادامه در خصوص تحقق شعار “دانشگاه عاری از دخانیات” نیز گفت: دانشگاه‌های ما در شرایط فعلی نیز عاری از دخانیات هستند و خوشبختانه درحال حاضر فضای دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها و رستوران‌ها واقعاً عاری ا ز دخانیات است اما اگر در گوشه و کنار، افرادی به این مساله توجه ندارند باید توصیه‌های لازم به آنها صورت بگیرد و اگر هم تخلفی انجام شد گوشزد شود.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: مدیران ما در دانشگاه‌ها موظف هستند که چارچوب‌های انضباطی تعیین شده در این مراکز که البته خیلی هم سخت‌گیرانه نیست را اجرا کنند. البته این به این معنی نیست که سخت گیری در خصوص رعایت شعائر مذهبی صورت نگیرد. چرا که باید این موارد در محیط دانشگاه‌ها رعایت شود و مسائل ما چه به لحاظ مسائل فرهنگی و چه به لحاظ مسائل اسلامی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و از همین‌جا نیز اعلام می‌کنم که مسئولان و مدیران ما به این مسائل دقت کرده و در موارد لازم برخورد کنند. ضمن این که بخشنامه‌هایی زیادی به صورت مکرر از سوی وزارت علوم در این زمینه ابلاغ می‌شود و امیدواریم دانشجویان نیز همانطور که شأن آنها ایجاب می‌کند این مسائل را رعایت کنند.

وزیر علوم ادامه داد: منظور ما از برخورد با متخلفانی که موارد فوق را رعایت نمی‌کنند از طریق ابتدا نصیحت و سپس توصیه و تشویق است و برخورد انضباطی با متخلفان یقیناً بعد از ارشد کمک و راهنمایی می‌باشد.

دکتر غلامی در خصوص جذب نیروی انسانی در زیر مجموعه‌های علوم نیز اظهار کرد: ما دیگر ظرفیت برای جذب نیروی اسنانی به صورت کارمندی نداریم و یشتر تلاشمان این است که به این نیروهای که وجود دارد آموزش‌های لازم ارائه داده شود. اما در مورد جذب و استخدام اعضای هیأت علمی چون موضوع امر تحقیق و آموزش است به ین افراد از همان بدو استخدام به این افراد کارگاه‌های روش تحقیق و روش تدریس اخلاق علمی و غیره برگزار می‌کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.