مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کدام کشور بیشتر مرخصی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که افراد کشورهای دیگر در سال چند روز تعطیلات دارند؟

تعطیلات و مرخصی یکی از مهمترین مزایای هر شغلی است. چه تعطیلات رسمی ، مرخصی استعلاجی، مرخصی والدین یا تعطیلات باشد، ممکن است کنجکاو باشید که کشور شما در مقایسه با کشورهای دیگر در سراسر جهان چگونه است. این مطالعه تعاملی در مورد مزایای مرخصی در سراسر کار – نتایج را بررسی کنید

0 70,958

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که افراد کشورهای دیگر در سال چند روز تعطیلات دارند؟ یا اینکه تازه مادران چه مدت می توانند برای مرخصی زایمان کار را ترک کنند؟آخرین بخش تحقیقات ما داده هایی را از مرکز تحلیل سیاست جهانی، سازمان بین المللی کار و شرکای جهانی سازی جمع آوری می کند تا نشان دهد کدام کشورها بیشترین روزهای تعطیل را دارند.

روش شناسی

زمان مرخصی را چگونه توصیف می کنید؟

ما تصمیم گرفتیم که «زمان مرخصی» را به عنوان هر دوره زمانی تعریف کنیم که در آن فرد مجبور نیست کار کند، اما شاغل باقی می ماند، صرف نظر از اینکه سالم است یا نه.

چگونه می‌خواهید بفهمید کدام کشورها بیشترین زمان مرخصی را دارند؟

برای تولید تجزیه و تحلیل خود، ما رایج‌ترین نوع مرخصی‌ها را از سراسر جهان تعیین کردیم. در موارد نادر، موارد منحصر به فرد مرخصی مانند چین که مرخصی ازدواج وجود دارد را حذف کردیم.

تقسیم بندی مرخصی ها و تعطیلات:

  • روزهای تعطیل – تعداد روزهای مرخصی با حقوق که هر سال تضمین می شود.
  • تعطیلات رسمی – روزهایی که تقریباً همه افراد در یک کشور مجبور نیستند در محل کار شرکت کنند.
  • مرخصی استعلاجی – دوری از کار به دلیل بیماری.
  • مرخصی زایمان – دوره غیبت از کار که به مادر قبل و بعد از تولد فرزندش اعطا می شود.
  • مرخصی پدری – دوره غیبت از کار که به پدر پس از تولد فرزندش یا کمی قبل از آن اعطا می شود.
  • مرخصی پدر – دوره غیبت برای هر یک یا هر دو والدین یک کودک تازه متولد شده.

از چه روش شناسی استفاده کردید؟

برای اطمینان از مقایسه دقیق زمان استراحت در هر کشور، از تعدادی تکنیک برای عادی سازی داده ها استفاده کردیم. از آنجایی که کشورها به روش‌های مختلفی زمان مرخصی را شناسایی می‌کنند (به عنوان مثال روزها، هفته‌ها و ماه‌ها)، ما تخمین زدیم که در هر ماه 4 هفته و در هر هفته 7 روز وجود دارد. وقتی رقم دقیق ارائه شد، از این عدد استفاده کردیم.

روزهای تعطیل – برای محاسبه مرخصی استحقاقی سالانه، ما در درجه اول از داده های مرکز سیاست جهانی استفاده کردیم. در مواردی که مرخصی استحقاقی سالانه به مدت تصدی یک کارمند در یک شرکت مرتبط بود، ما بیشترین روزهای مرخصی ممکن را انتخاب کردیم.

تعطیلات عمومی – ما حداکثر تعداد روزهایی را که یک فرد می‌تواند پرواز کند را اندازه‌گیری کردیم. این امر شغل، مذهب و محل زندگی افراد در یک کشور و همچنین عوامل دیگر را در نظر گرفت. (1) ما تعطیلات رسمی را بدون تاریخ های ثابت حساب کردیم که گویی در روزهای هفته اتفاق افتاده است. ما همچنین دوره های استراحت هفتگی مورد نیاز را تخفیف دادیم . در مواردی که داده ها نامشخص بود، تعداد کل تعطیلات رسمی را برای کل سال 2018، به استثنای تعطیلات یکباره، شمارش کردیم. در نهایت، زمانی که اطلاعاتی در مورد اینکه آیا تعطیلات رسمی پرداخت شده است یا خیر، در دسترس نبود، آنها را به عنوان بدون پرداخت علامت گذاری کردیم.

مرخصی استعلاجی – ما کل روزهای مرخصی را که یک فرد می تواند از کار بگذراند، محاسبه کردیم که شامل مرخصی طولانی مدت برای بیماری طولانی مدت می شود. وقتی رقم دقیقی در روز ارائه شد ، از این عدد استفاده کردیم. در مواردی که محدوده زمانی ارائه شده بود ، بیشترین زمان ممکن را انتخاب کردیم. برای کشورهای نسبتا کمی مانند کومور، تنها بخش پایینی محدوده زمانی در دسترس بود. ما از این شماره استفاده کردیم

مرخصی زایمان – ما تعداد کل روزهایی را که یک مادر می‌تواند بدون در نظر گرفتن غرامت از کار خارج شود، محاسبه کردیم.

مرخصی پدری – در بیشتر موارد، کشورهایی از سراسر جهان مرخصی پدری را در چند روز ارائه می دهند. با این وجود، در برخی موارد، داده‌هایی که ما پیدا کردیم نامشخص بود و در عوض به‌عنوان محدوده‌ای از زمان نشان داده شد. در این موارد از بیشترین زمان ممکن استفاده کردیم. در چند موقعیت، از تنها عدد موجود استفاده کردیم، علیرغم اینکه در انتهای محدوده داده قرار داشت. به عنوان مثال، در مالدیو، پدران جدید کمتر از 3 هفته مرخصی پدری دارند که ما آن را به 21 روز ترجمه کردیم.

مرخصی والدین – ما کل روزهای مرخصی را که والدین جدید می توانند بگذرانند اندازه گیری کردیم. در مواردی که مرخصی والدین به طور خاص برای مادران تعیین شده بود، مانند بحرین، ما این زمان مرخصی را با داده های مرخصی زایمان ترکیب کردیم. به‌علاوه، اگر کشوری سیاست مرخصی والدینی داشت که به مادر و پدر اجازه می‌دهد روزهای مرخصی بگیرند، ما این زمان را به‌عنوان زایمان یا پدری حساب می‌کنیم.

کدام کشور بیشترین روزهای تعطیل را دارد؟

هیچ کشوری بالاترین آمار را برای بیشتر روزهای تعطیلات با حقوق در اختیار ندارد. 31 کشور 30 روز مرخصی سالانه با حقوق دارند.

کدام کشور بیشترین تعطیلات رسمی را دارد؟

3 کشور بیشترین زمان استراحت را مساوی کرده اند. کامبوج، ایران و ویتنام هر سال 27 روز تعطیل رسمی دارند

کدام کشور هر سال بیشترین روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی را دارد؟

بحرین 49 روز مرخصی با حقوق، بین مرخصی با حقوق سالانه و تعطیلات رسمی ارائه می دهد

کدام کشور بیشترین مرخصی استعلاجی را دارد؟

8 کشور کمترین تعداد روزهای بیماری که کارگران می توانند بگذرانند را دارند. گه آن کشورها آندورا، چین، ایران، موناکو، مغولستان، روسیه، اسلوونی و تونس هستند.

کدام کشور بیشترین مرخصی زایمان را دارد؟

فرانسه و اسپانیا بیشترین مرخصی زایمان را با 1204 روز ارائه می دهند.

کدام کشور بیشترین مرخصی زایمان را دارد؟

مادران لتونیایی می توانند 658 روز از مرخصی زایمان با حقوق استفاده کنند.

کدام کشور بیشترین مرخصی پدری را دارد؟

اسپانیا مجموعاً 1107 روز مرخصی برای پدران جدید ارائه می دهد. لتونی با 556 روز پردرآمدترین روزهای پدری را ارائه می دهد.

کدام کشور بیشترین مرخصی پدران را دارد؟

لهستان بیشترین مرخصی والدین را با 1792 روز ارائه می دهد. مرخصی والدین در کشور شامل 728 روز با حقوق و 1064 روز بدون حقوق است. 8 کشور بیشترین تعداد روزهای مرخصی با حقوق را برای مرخصی والدین به اشتراک می گذارند. این کشورها 1092 روز مرخصی والدین با حقوق را ارائه می دهند: مجارستان، آذربایجان، اسلواکی، جمهوری چک، اوکراین، بلاروس، مولداوی و مغولستان.

کدام کشور بیشترین زمان مرخصی را برای زنان دارد؟

روسیه با 3093 روز بیشترین مرخصی را به زنان ارائه می دهد.

کدام کشور بیشترین زمان مرخصی را برای مردان دارد؟

روسیه همچنین بیشترین زمان مرخصی را برای مردان ارائه می دهد. مردان 2953 روز دریافت می کنند.

کدام کشور بیشترین زمان مرخصی بدون حقوق را دارد؟

ساکنان قزاقستان می توانند 1116 روز مرخصی بدون حقوق بگیرند.

کدام کشور بیشترین زمان مرخصی را دارد؟

مغولستان 3061 روز مرخصی پرداخت می کند.

آیا واقعاً می توانید این همه زمان را مرخصی بگیرید؟

بسیار بعید است دنیای واقعی فقط به این شکل کار نمی کند. تقریباً غیرممکن است که برای هر نوع زمان استراحت کاملاً زمان بندی شود تا آنها به یکدیگر بپیوندند.

در نهایت، دلیلی که ما این داده‌ها را جمع‌آوری کردیم، نشان دادن تفاوت‌هایی است که در هر کشوری از اوقات فراغت خود استفاده می‌کند و جرقه‌ای برای گفت‌وگو درباره روز آزاد بعدی شما ایجاد می‌کند.

چه به اندازه یک هفته مرخصی داشته باشید یا یک ماه، یک چیزی که همه ما می توانیم روی آن توافق داشته باشیم این است که می خواهید از زمان عاقلانه استفاده کنید. بیرون بروید و از زمان استراحت خود نهایت استفاده را ببرید.

منابع

برای تحقیق کامل در پشت این نقشه از جمله منابع برای هر کشور، به http://bit.ly/TmeOff مراجعه کنید

یادداشت

  1. برای ایالات متحده آمریکا، ما تعطیلات فدرال را که تعطیلات عمومی برای کارمندان فدرال است، محاسبه کردیم. در حالی که اکثر کارمندان بخش خصوصی بخشی یا تمام این روزها را مرخصی می گیرند، طبق قانون الزامی نیست. علاوه بر این، ما تعطیلات دولتی را حساب نکردیم.

منبع : resume.io

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.