مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کتاب «سبک های مدیریت و سوء مدیریت » و «راهبری رهبران » آماده انتشار

0 75

دومين کتاب از مجموعه‌اي شامل سه کتاب به نام‌هاي « مدیر ایده ال » ، « سبک های مدیریت و سوء مدیریت » و « راهبری رهبران » می باشد که آماده چاپ گردیده است.

کتاب « سبک های مدیریت و سوء مدیریت »  آماده و چاپ شد.

نویسنده این کتاب ایساک کالدرون ادیزس و ترجمه توسط آقایان مصطفی ثقفی و  محمدعلی جلیل‌پور انجام گردیده و نشر آن توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی انجام خواهد گردید

جلد اول این کتاب سال گذشته توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی با نام مدیر ایده آل چرا نیستید و چه باید کرد؟ منتشر شده بود و کتاب حاضر دومين کتاب از مجموعه‌اي شامل سه کتاب به نام‌هاي « مدیر ایده ال » ، « سبک های مدیریت و سوء مدیریت » و « راهبری رهبران » می باشد که آماده چاپ گردیده است.

معرفی جلد دوم 

 اين مجموعه بخشي از مجموعه کتاب‌هايي است که توسط يکي از اساتيد معتبر حوزه مديريت به نام آقاي دکتر ايساک اديزس تدوين شده است. آقاي دکتر اديزس به دليل نوع نگاه خاصي که به مساله مديريت دارد توانسته است مخاطبين بسيار زيادي در کشورها و سطوح مختلف شامل شرکت‌هاي چندنفره تا روساي جمهور را تحت تاثير ديدگاه‌هاي خود قرار دهد. يکي از مبنايي‌ترين ديدگاه‌هاي ايشان تعريفي خاص از مديريت است.

براساس ديدگاه ايشان مديريت به معناي گروهي از افراد در سلسله مراتب سازماني نمي‏باشد بلکه فرآيندي است که از طريق آن، اهداف سازماني شناسايي شده، به آن دست یافته و در طول زمان به طور مستمر مورد بازبینی قرار گیرد.

از نظر ايشان سازماني به شيوه مناسب مديريت مي‌‌شود که سالم باشد و سلامت را در اثربخشي و کارايي سازمان در بلندمدت و کوتاه‌مدت تعريف مي‌‌نمايد. بدين معنا که اگر سازمان بخواهد به شيوه مناسب مديريت شود و در نتيجه سالم باشد، لازم است چهار نقش مديريتي ايفا شود.

چهار نقش مدیریتی

در واقع مديريت را مي‌‌توان با استفاده از اين چهار نقش تعريف كرد زيرا وجود هر يک از اين نقش‏ها لازم است و همگي در کنار هم براي مديريت مناسب کافي مي‏باشند.

تولیدکنندگی P (نیازهای مورد انتظار مشتریانش را فراهم آورد)، اداره‏‏ کنندگی A (این نیازها را به طور کارا برآورده سازد)، کارآفرینی E (متناسب با تغییر نیازهای مشتریان، آنها را شناسايي و مرتفع سازد) و یکپارچه‏کنندگی I (این تغییرات درون‌زا شده و بتواند از چارچوب‌های سازمانی محافظت کند) و یا در مجموع PAEI.

به عبارت دیگر سازمان باید نتیجه‏ گرا باشد P، انعطاف‏ پذیر باشد و خود را با تغییرات انطباق دهد E، اما انعطاف‏‏ پذیری باید کنترل‏ پذیر باشد و نتایج قابل پیش ‏بینی بوجود آورد A. در نهایت، سیستم باید و انطباق باشد I تا به اقدام اصلاحی از خارج نیاز نداشته باشد.

در کتاب اول اين موضوع بيان شد که رهبر، مدير و يا مدير اجرايي ايده‌آل که بتواند خودش به تنهايي همه نقش‌هاي لازم جهت ايجاد سازمان کارا و اثربخش در کوتاه‌ مدت و بلندمدت را ايفاء کند وجود ندارد و نمي‌تواند وجود داشته باشد.

درک پارادایم جدید

سازمان‏ها برای داشتن فرايند مدیریت خوب و عالي باید پارادایم جدیدی را درک کرده و بپذیرند. این پارادایم مبتنی بر این واقعیت است که تلاش گروهی افراد با سبک‏های مکمل تنها راه‏ حل عملی است.

به تیمی از مدیران و رهبران نیاز داریم: این افراد سبک‏های متفاوتی دارند، مکمل یکدیگر هستند، حداقل در یکی از چهار نقش برتری دارند و نقش‏های برتر آنان با هم متفاوت است. کتاب حاضر به تشريح و تحليل چهار سبک اصلي مديريت و پنج سبک سوء مديريت اختصاص يافته است.

تشريح اينکه هريک از افراد اين سبک‌هاي مديريتي درباره خود و ديگران چه نظراتي دارند، چگونه ارتباط برقرار مي‌‌کنند، تصميم مي‌‌گيرند، تصميمات را اجرا مي‌‌کنند، تيم‌ها را مي‌‌سازند، با زيردستان رفتار مي‌‌کنند و خود را با تغيير هماهنگ مي‌‌سازند.

اين کتاب کمک مي‌نمايد ضمن شناخت سبک مديريتي خود در مجموع در مواجهه با همکاران، زيردستان و سرپرستان چه رفتاري داشته باشيد. کتاب سوم از اين مجموعه نيز در حال آماده سازي بوده که به رهبري رهبران مي‌پردازد.

 

معرفی جلد اول

جناب آقای دکتر ایساک ادیزس به‌دلیل نوع نگاه خاصی که به مساله مدیریت دارد توانسته است مخاطبین بسیار زیادی در کشورها و سطوح مختلف شامل شرکت‌های چندنفره تا روسای جمهور را تحت تاثیر دیدگاه‌های خود قرار دهد. یکی از مبنایی‌ترین دیدگاه‌های ایشان تعریفی خاص از مدیریت است. براساس دیدگاه ایشان مدیریت به معنای گروهی از افراد در سلسله مراتب سازمانی نمی‏باشد بلکه فرآیندی است که از طریق آن، اهداف سازمانی شناسایی شده، به آن دست یافته و در طول زمان به طور مستمر مورد بازبینی قرار گیرد. هر فردی که در این فرآیند نقش دارد، در هر پستی که در ساختار سازمانی باشد، خواه مدیر ارشد و یا مدیر میانی، مشاور، کارشناس و کارگر، در فرآیند مدیریتی دخیل است و با این تعریف، یک مدیر می‏باشد.

مشاهده کتاب در سایت ناشر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.