مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

یادداشت هایی در باب چالش های نظام اداری ایران[معرفی کتاب]

0 259

نام کتاب:یادداشت هایی در باب چالش های نظام اداری ایران
نویسنده : غلامرضا معمارزاده طهران
تنظیم و گردآوری : میترا محمدزاده
انتشارات : اندیشه های گوهربار
سال انتشار :زمستان ۱۳۹۹

کتاب “یادداشت هایی در باب چالش های نظام اداری ایران ” با قلم استاد غلامرضا معمار زاده و با تدوین خانم میترا محمد زاده و از سوی انتشارات اندیشه های گهربار منتشر می گردد

برای آشنایی بیشتر مخاطبان پیشگفتار این کتاب آورده شده است

پیشگفتار

اهمیت نقش قوه مجریه در تحقق اهداف و آرمانهای یک نظام سیاسی بر کسی پوشیده نیست .به همین دلیل درمقدمه قانون اساسی در بند” قوه مجریه” آمده است : ” قوه مجریه به دلیل اهمیت ویژه ای که در رابطه با اجرای احکام و مقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه حاکم بر جامعه دارد و هم چنین ضرورتی که این مسئله حیاتی در زمینه سازی وصول به هدف نهایی خواهد داشت، بایستی راهگشای ایجاد جامعه اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید : آسیب شناسی برنامه های آموزش مدیران [دکتر غلامرضا معمارزاده]

نتیجتا” محصور شدن در هر نوع نظام دست و پاگیر که وصول به این هدف را کند و یا خدشه دار کند از دیدگاه اسلامی نفی خواهد شد. بدین جهت نظام بورو کراسی‌که زاییده‌و حاصل حاکمیت‌های طاغوتی است به شدت ترد خواهد شد، تا نظام اجرایی‌با کارایی بیشترو سرعت افزون‌تر دراجرای تعهدات‌اداری به وجود آید”.

با این شرح مبسوط باید بپذیریم که  که نظام اداری ما در شرایط فعلی قادر به اجرای تعهدات اداری خود برای تحقق اهداف و آرمان های ما نیست. به هر دلیلی ناکارآمدی به نظام اداری ما تحمیل شده است.

بیشتر بخوانید: مدیران حرفه ای یا سیاسی[دکتر غلامرضا معمارزاده]

هر چند با توجه به شواهد و قرائن موجود رهائی از این ناکارآمدی بسادگی قابل تصور نیست ،لیکن آسیب شناسی نظام اداری، با هدف ایجاد بهبود نسبی در این سیستم حیاتی، یک تکلیف همگانی به ویژه برای صاحب نظران و دغدغه مندان جامعه است .

نویسنده این مجموعه مقالات نیز به سهم خود و براساس  دینی که به مردم کشور خود دارد در حد توان و وسعت دانش و بمرور زمان ،دل نگرانی های خود را با در پرانتز قرار دادن عقل  برشته تحریر  درآورده است. باشد که مسئولین دست‌اندرکار بانگاهی ژرف آن‌را واکاوی کنندو در حد‌مسئولیتی که به‌عهده گرفته‌اند، راهی برای حل آن بیابند   

      
درباره مولف

دکتر غلامرضا معمارزاده طهران

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي
دکترای تخصصی مدیریت دولتی
دانشیاردانشگاه آزاد اسلامی

میترا محمدزاده کلاتی

پژوهشگر و مدرس حوزه منابع انسانی
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی منابع انسانی
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.