مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رفتار سازمانی پیشرفته ؛تالیف دکتر میرعلی سید نقوی [معرفی کتاب]

این کتاب همانند دروس دیگر مدیریت مفاهیم و نظریات جدیدی در حوزه رفتار سازمانی ارائه کرده است.
مولف این کتاب دکتر میرعلی سید نقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی می باشند و توسط انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است

این کتاب شامل فصول زیر می­باشند.

رفتار سازمانی پیشرفته
  • فصل 1: کلیات
  • فصل 2: رفتار سازمانی مثبت
  • فصل 3: جنبه تاریک رفتار سازمانی
  • فصل 4: رفتار شهروندی سازمانی
  • فصل 5: خودشیفتگی
  • فصل 6: معنویت در محیط کار
  • فصل 7: سرمایه
  • فصل 8: هوش
  • فصل 9: عجین شدن با شغل، اعتیاد به کار
  • فصل 10: رهبری
  • فصل 11: رفتار سازمانی استراتژیک

ناشر : مهکامه

مطلب برگزیده از این کتاب

جنبه تاریک رفتار سازمانی

به برانگیختن رفتارهایی از سوی برخی کارکنان یا گروهی از آنها اشاره دارد که تاثیرات منفی بر افراد درون سازمان یا گروهی از افراد در سازمان یا خود سازمان دارد در رابطه با جنبه تاریک رفتار سازمانی باید دوم سرفراز کرد

اول اینکه جنبه تاریک رفتارها به صورت پیامدهای منفی تجلی خواهد یافت بهتر است که این پیامدهای منفی به عنوان هزینه در نظر گرفته شود هزینه هایی که از جنبه‌های تاریک رفتار سازمانی ناشی می گردد انواع مختلفی دارد

برای مثال این هزینه ها ممکن است هزینه‌های واقعی و قابل اندازه گیری باشد مثل سرقت از اموال سازمان یا هزینه‌های غیر مستقیم باشد مثل تصمیمات نامناسبی بسازم زمانی همچنین ممکن است این هزینه ها بیش از یک شکل داشته باشند

مثل خط وارد شدن به شهرت سازمانی از طریق یک رسوایی رسانه‌ای دوم اینکه رفتار هایی که دارای جنبه تاریک هستند به شیوه‌های مختلف برانگیخته می شود و با قصد و نیت انجام می‌گیرد بنابراین رفتارهای یک کارمندی که سه بر یک ارباب رجوع را می‌آزارد یا یک کارمند تولید که به صورت اتفاقی حادثه آتش‌سوزی در کارخانه را ایجاد می‌کند در حیطه جنبه تاریک رفتارها نمی‌گنجد

اگرچه مواردی که مطرح شد هزینه‌هایی را به سازمان تحمیل می نماید اما از روی قصد و عمد نیست که قربانی اشتباهات ساده انسانی بوده‌اند سازمان‌ها باید همواره سیستمی را داشته باشند که در طی زمان بتوانند این اشتباهات را کنترل کنند

برای مثال اگر یک کارمند کردن ارباب رجوع را آزار دهد سیستم ارزیابی عملکرد شرکت باید این مشکل را شناسایی و آموزش‌هایی را در رابطه با ارتباط با مشتری و ارباب رجوع و کارمندان ارائه دهد بنابراین می‌توان گفت که قصد و نیت کلید تمارض رفتارهای تاریک با حوادث و اشتباهات سهوی هستند

دکترمیرعلی سید نقوی

دکترمیرعلی سید نقوی

دانشیار گروه مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی

نشانی گروه آکادمی در تلگرام : aliseyyednaghavi @
الکامپ 1403
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

bot-pic
سلام خوش اومدی 🙂 هر سوالی در مورد فروشگاه و محصولات داری بپرس جواب بدم 🙃

قدرت گرفته از زبان یوز