مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ژاپن فهرست جدیدی از علائم کرونا را منتشر کرد

0 10

وزارت بهداشت ژاپن امروز پنجشنبه فهرست ۱۳ مورد «علائم ابتلا به ویروس کرونا» که بعضی از آنها جدید هستند را منتشر و اعلام کرد شخصی که این علایم را داشته باشد باید فورا با یک کارشناس پزشکی مشورت کند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری «ان. اچ. کی»، این فهرست برای بیمارانی تهیه شده است که علائم خفیفی دارند و در مراکز تعیین شده و یا در منازل خود در حال بهبود هستند.

این فهرست شامل «رنگ پریدگی صورت، کبودی لب ها، مشکلات تنفسی از قبیل درد سینه، ناتوانی از دراز کشیدن و تنها قادر بودن به تنفس در حالت نشسته و بالا و پائین افتادن شانه ها هنگام نفس کشیدن» است.

وزارت بهداشت ژاپن می گوید: بیماران و خانواده های آنها باید دو بار در روز این فهرست را چک کنند.

این وزارتخانه اضافه کرده است: در صورت ظاهر شدن هر کدام از این علائم، کسانی که در منزل در حال بهبود یافتن هستند باید فورا با مسئولان مربوط در شهرداری تماس بگیرند کسانی هم که در هتل ها هستند باید پرستاران حاضر در محل را صدا کنند.

انتشار این گزارش در حالی است که دولت ژاپن در حال بررسی «تمدید وضعیت اضطراری در کشور»  که بخاطر دنیاگیر شدن ویروس کرونا اعمال شده بود، برای حدود یک ماه دیگر است این وضعیت اضطراری قرار است چهارشنبه آینده پایان یابد.

“آبه شینزو” نخست وزیر ژاپن در نشست کمیسیون بودجه مجلس سنا گفت: این پرسش هنوز باقی است که آیا پایان دادن به وضعیت اضطراری در روز ششم ماه مه امکان پذیر است یا خیر،  که ظاهرا هنوز بعید به نظر می رسد.

وی در مورد «درخواست ها برای تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در ژاپن» هم گفت: هنگامی که دولت تغییر یا عدم تغییر آغاز سال تحصیلی از ماه آوریل به سپتامبر را در نظر بگیرد گزینه های مختلفی را هم بررسی خواهد کرد.

بعضی از استانداران و احزاب مخالف به دلیل طولانی شدن تعطیلی مدارس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا می خواهند که آغاز سال تحصیلی به ماه سپتامبر موکول شود.

آبه تصریح کرد که از اینکه بعضی از افراد خواهان دوراندیشی و احتیاط هستند آگاه است و مایل است گزینه های مختلف را بررسی کند.

داده های گردآوری شده توسط دانشگاه آمریکایی “جانز هاپکینز” نشان می دهد تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا تا امروز پنجشنبه در جهان از مرز سه میلیون و ۲۲۲ هزار نفر گذشته است.

در ژاپن نیز تا کنون ۱۳ هزار و ۹۶۵ تن به کرونا مبتلا شده و ۴۲۵ تن هم جان باخته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.