مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نماینده سازمان جهانی بهداشت :مدیریت بحران در ایران قوی است

0 20

رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی به ایران معتقد است که ایرانیان در مدیریت بحران های مختلف قوی، تاثیرگذار و کارآمد رفتار می کنند و می توانند بحران کرونا را نیز پشت سر بگذارند.

“ریچارد برنان” روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران شهری تهران در سازمان مدیریت بحران شهرداری پایتخت گفت: این دومین سفر من به ایران است و معتقدم که مدیریت بحران در ایران قوی است؛ در سال گذشته میلادی نیز یک سیل بزرگ مناطقی از ایران را فرا گرفت اما کارهای بزرگی برای مقابله با سیل انجام دادید.

وی به تفاوت بین سیل و ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: تفاوت بین این ۲ نداشتن اطلاعات در مورد ویروس کروناست اما چیزی که ما را دلگرم می کند این است که ایران در فرودگاه های خودش پایش های مهمی را انجام می دهد و مسئولان  به موضوع کنترل شیوع این بیماری توجه دارند.

برنان ادامه داد: امروز با یک بیماری جدید مواجهیم اما همه دست به دست هم می دهیم تا گروه های آسیب پذیر را شناسایی و به آنها خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: هدف دوم این است که تجربیات جهانی در مقابله با کرونا را با کنشگران اجتماعی به مردم منتقل کنیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: معتقدیم که همان‌قدر که ما می توانیم به شما تجربیاتی را منتقل کنیم شما هم می توانید دانش ما را در سطح جهانی در مواجهه با این ویروس بالا ببرید.

وی افزود: فکر می کنم که شما پیشرفت های زیادی در مواجهه با این ویروس دارید و بخش های مختلف جامعه ایران با این ویروس درگیر شده اند و این اتفاقا خوب است که همه درگیر مقابله با این ویروس شده اند.

برنان ادامه داد: امروز به آزمایشگاه های تشخیص ویروس رفتیم زیرا تشخیص به موقع این ویروس اهمیت بالایی دارد و جالب است که ایران به این سرعت توانسته آزمایشگاه هایش را تکمیل و مجهز کند.

برنان گفت: ما فکر می‌کنیم کاری که شما می توانید انجام بدهید این است که کسی اگر مریض شد منتظر چیزی نماند و سریع خودش را به مراکز درمانی برساند زیرا در غیر این صورت بیماری حاد می شود.

وی افزود: باید به سرعت افراد مرتبط با بیماران هم قرنطینه شود زیرا یک فرد بیمار حاضر است خود را به مراکز درمانی برساند اما شاید اطرافیانش که علایمی ندارند این کار را نکرده و بروند داخل خیابان و محل کارشان.

سازمان بهداشت جهانی

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: تامین اقلام و تجهیزات درمانی و مراقبتی موضوع بسیار مهمی است و باید ایران بر روی رساندن اقدامات درمانی به بیماران متمرکز شود تا افراد به سرعت در چرخه درمان قرار بگیرند.

وی افزود: تاخیر ورود کرونا به ایران در حدود ۵۰ روز موضوع مهمی است و باید به این موضوع توجه کرد و از تجربیات ایران در این حوزه استفاده کنیم تا در سایر نقاط جهان هم به موفقیت برسیم.

 تلاش برای پایش مسافران ورودی به پایتخت

رضا کرمی محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران هم در این نشست گفت: در شهرداری تهران با همکاری همه مدیران پنج کارگروه تشکیل شد تا کارها براساس یک روال منظم انجام شود نظیر کارگروه بودجه و منابع انسانی که هر کدام این کارگروه ها با ریاست یکی از مدیران کار خود را شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که ما در پایانه های ورودی شهر تهران محل قرنطینه نداریم اما تمام تلاشمان را می کنیم تا مسافران ورودی به شهر تهران را پایش کنیم و آنها عامل انتقال بیماری نباشند.

کرمی محمدی گفت: تلاش می کنیم فروش آنلاین را در مراکز میوه و تره بار فعال کنیم و مدیران این بخش هم به ما وعده داده اند که ظرف یک هفته آینده این اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سازمان بهشت زهرا تلاش شده است تا درخصوص انتقال فوت شدگان به سرعت عمل شود و همچنین پروتکل های لازم برای مقابله با انتقال بیماری در حین کفن و دفن انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: ما اعتقاد داریم که موضوع افزایش آگاهی های عمومی برای مقابله با این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به این موضوع اهتمام نشود بیماری به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

 مشکلات بهداشتی فقط مخصوص یک کشور و ملیت نیست

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران نیز در این نشست  گفت: امروز بیماری ها به گونه ای رشد کرده اند که مشکلات مربوط به آنها معطوف به یک شهر، کشور و ملیت خاص نیست.

رییس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران تصریح کرد: اگر در یکی از بخش های دنیا اپیدمی رخ بدهد احتمال وقوع آن در سطح جهان مختوم است و شهرها هم سنگر برخورد با این بیماری ها هستند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر با همکاری سازمان های مختلف تلاش شده است تا کیفیت زندگی مردم افزایش یافته و کاهش بیماری ها را شاهد باشیم.

محمدی افزود: مسایل ملی در حوزه بهداشت را باید با رویکرد بین المللی حل کرد و در شهرداری تهران با همین رویکرد برنامه‌هایی را تعریف کرده ایم که پس از عبور از این بحران هم ادامه خواهیم داد.

 کرونا دامن گیر کسانی که امکانات را از ما دریغ کردند، خواهد شد

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران نیز در این نشست تحریم های ظالمانه را مانعی برای مقابله با کرونا دانست و گفت: تداوم تحریم ها به خصوص در حوزه بهداشت و عدم امکان انتقال پول برای خرید حداقل ها جهت مبارزه با کرونا، دامن گیر کسانی می شود که امکانات را از کشور ما دریغ کردند.  

وی افزود: امسال با بحرانی مواجه هستیم که علاوه بر اینکه سلامت شهر  را تحت تاثیر قرار داده، سلامت جهان را هم به خطر انداخته است.

به گفته فراهانی، باید جهانی فکر کنیم و محلی عمل کنیم؛ اگر نتوانیم در مبارزه با کرونا در شهرمان موفق باشیم قطعا در مبارزه با کرونا در کشور شکست می خوریم و این امر به سمت کشورهای دیگر خواهد رفت.  

فراهانی تصریح کرد: اگر تکه ای از دنیا با مشکلی مواجه شود این بحران تسری پیدا خواهد کرد. باید توجه کنیم امروز هر فرد و خانواده ای به عنوان کوچکترین  نهاد اجتماعی، مسئولیت دارد و در پی آن هر محله و منطقه و شهر باید در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: تاسف خودمان را از اراده هایی که با جان انسان ها بازی می کنند اعلام می کنیم و تحریم های ظالمانه اجازه نمی دهند حداقل امکانات برای مقابله و پیشگیری از بیماری را داشته باشیم. تحریم ها بحث رعایت بهداشت، واردات ماسک و مواد ضدعفونی کننده و  خرید دستکش را تحت تاثیر قرار داده و اجازه نمی دهد مبارزه، مسیر درست خودش را طی کند.

فراهانی ادامه داد: عدم موفقیت ما دامن گیر سایرین خواهد شد و از نمایندگان بهداشت جهانی می خواهم این نکته را منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تداوم تحریم ها به خصوص در حوزه بهداشت و عدم امکان انتقال پول برای خرید حداقل ها جهت مبارزه با کرونا، این مسئله دامن گیر کسانی می شود که امکانات را از کشور ما دریغ کردند.

راه‌اندازی خط تلفن ویژه شهرداری در خصوص ویروس کرونا

زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران  نیز در این نشست اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران با سامانه ۱۳۷ و سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران خط ۶ سامانه ویژه‌ ارتباط مردمی در خصوص تسهیل فرایند ارتباط با مدیریت شهری در خصوص بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این خط ویژه ارتباطی در زمینه‌های «ارائه پیشنهادات و انتقادات و ایده‌ها»، «ثبت درخواست اعطای اقلام و ملزومات» و «ثبت‌نام از داوطلبان برای اهدای اقلام و ملزومات» فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: شهروندان تهرانی می‌توانند در هر یک از بخش‌های ذکر شده، با خط ۶ سامانه ۱۳۷ (سامانه جامعه ارتباطات مردمی با مدیریت شهری) تماس بگیرند و مطالب درخواستی یا گزارشی خود را که مرتبط با ابتلا به ویروس کرونا و مقابله با شیوع آن است، ارائه دهند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.