مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

شمار مبتلایان کرونا در ژاپن از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

0 20

با گذشت یک هفته از اعلام وضعیت اضطراری در نقاط مختلف ژاپن، هنوز نشانه ای از کاهش شیوع دیده نمی شود و شمار مبتلایان از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

تلویزیون ژاپن امروز یکشنبه گزارش کرد که تنها در شهر توکیو در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند این شهر در یک هفته گذشته در شرایط اضطراری بوده است.

در شهر توکیو شمار مبتلایان به حدود ۳ هزار نفر رسیده و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خواستار آن شده است که مردم در ۴۷ منطقه در سراسر کشور ۸۰ درصد از ارتباطات را کاهش دهند.

در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر ژاپن ۲۵۰ نفر کرونا گرفته اند در اوزاکا شمار مبتلایان یک هزار و ۷۰ نفر و در کاناگاوا ۷۲۰ نفر اعلام شده است.

از سوی دیگر مسئولان امور بهداشتی در ژاپن گفته اند هنوز نمی دانند در مناطق شهری علت شیوع همه گیری و افزایش شمار مبتلایان چیست.

نظام درمانی و بهداشتی ژاپن به دلیل شیوع گسترده در حال فروپاشی است و بیمارستان های زیادی در سراسر کشور از پذیرش بیماران جدید خودداری می کنند.

برای پیشگیری از همه گیری چادرهایی در شهرهای مختلف برپا شده است تا با سرعت بیشتری بتوان تست ها و آزمایش های مربوط به ابتلا به کرونا را انجام داد.

آمارها نشان می دهد که ژاپن در زمینه آزمایش کرونا به مراتب عقب تر و کندتر از چین و کره جنوبی عمل می کند در ماه مارس ۵۲ هزار آزمایش کرونا در ژاپن انجام شد که ۱۶ درصد از کل آزمایش های انجام شده در کره جنوبی است.

دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده آمریکا که تعداد موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا در جهان را شمارش کرده است، می گوید موارد آلودگی به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.