مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نخستین آزمایشگاه سیار کرونا در پکن راه اندازی شد

0 24

با افزایش شمار متقاضیان آزمایش کرونا در پایتخت چین، اولین آزمایشگاه سیار امروز چهارشنبه در یک مرکز ورزشی واقع در منطقه داشینگ پکن آغاز به کار کرد.

به گزارش تلویزیون دولتی چین، این آزمایشگاه با باد پر می شود و متشکل از چندین سوله است و می توان آن را در صورت لزوم جابجا کرد ظرفیت انجام تست کرونا در این آزمایشگاه که توسط شرکت تجهیزات پزشکی «بی جی آی»  پکن ساخته شده است روزانه ۳۰ هزار نفر است.

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون در شهر پکن تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند و به علت افزایش شمار متقاضیان در نقاط مختلف پایتخت، مکان هایی برای آزمایش در نظر گرفته شده است.

آزمایشگاه مذکور که به زبان چینی هویان (چشم آتش) نامیده می شود، اولین بار است در چین بکار گرفته می شود و دارای ۹ سوله و اتاقک بادی برای انجام آزمایش است ۱۹ دستگاه تست گیری در آن قرار دارد که هر یک در آن واحد می تواند ۹۶ نمونه را جمع آوری کند.

نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارکنان موسسه پزشکی “بی جی آی” شهر پکن هم اکنون در این آزمایشگاه فعال هستند.  

امروز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین شمار مبتلایان به کرونا در شهر پکن را هفت نفر اعلام کرد و کارشناسان این مرکز از کنترل و مهار بیماری در پایتخت و رو به اتمام بودن موج دوم شیوع در این شهر خبر داده اند.

افزایش ظرفیت تست گیری در چین

همزمان یک مقام رسمی کمیسیون بهداشت ملی چین امروز پنجشنبه اعلام کرد ظرفیت تست گیری آزمایشات اسید نوکلئیک از ۱.۲۶ میلیون نفر در دو ماه قبل به ۳.۷۸ میلیون نفر در روز افزایش یافته است.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد چین از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ۲۲ ژانویه سال جاری تا کنون ۹۴.۴۱ میلیون آزمایش کرونا انجام داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.