مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نیمی از آمار قربانیان کرونا در اروپا، متعلق به خانه‌های سالمندان است

0 25

نتایج تحقیقات مدرسه اقتصاد لندن در اروپا تصویر هولناکی را از وضعیت شیوع کرونا (کووید ۱۹) در اروپا نشان می دهد و حاکیست که نیمی از آمار مبتلایان فوت شده، متعلق به خانه‌های سالمندان است.

بر اساس نتایج به‌دست آمده حدود ۴۲ تا ۵۷ درصد فوتی‌ها در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک در خانه‌های سالمندان رخ داده است.

آمارها نشان می‌دهد ۵۴ درصد آمار فوت شدگان ایرلند و ۴۵ درصد ایتالیا متعلق به خانه‌های سالمندان است. همچنین به گفته وزارت بهداشت بلژیک و طبق اسناد افشا شده از دولت اسپانیا به ترتیب ۴۲ و ۵۷ درصد آمار فوتی‌ها را ساکنین خانه‌های سالمندان تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که به گزارش گاردین، مسئولان وزارت بهداشت انگلیس افراد فوت شده در خانه‌های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک‌های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی کرده‌اند تا آمار کشته شدگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

بنا بر این گزارش، مسئولان انگلیس جان باختن صدها مریض در خانه‌های سالمندان را هنگام جمع‌آوری آمارهای رسمی از قربانیان در نظر نمی‌گیرند.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت؛ تعداد افراد فوت شده به دلیل بیماری کووید۱۹ در خانه‌های سالمندان به حدود یک هزار تن می‌رسد، در حالی که طبق آمارهای رسمی، این عدد بسیار کمتر است و تنها ۲۰ مورد مرگ در خانه‌های سالمندان تا ۲۷ مارس (۸ فروردین) در انگلیس و ولز ثبت شده است.

«کریس ویتی» عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس هفته گذشته مدعی شد که تنها ۹ درصد موارد فوت شده بر اثر کووید ۱۹ متعلق به خانه سالمندان در این کشور است. 

گزارش جدید تلفات ناشی از کرونا در خانه سالمندان انگلیس قرار است فردا منتشر شود. این در حالی که به نوشته گاردین، بعید است در آمار جدید تغییر فاحشی رخ دهد.

در بیشتر کشورهای اروپایی از افراد بالای ۷۰ سال خواسته شده خود را برای ۱۲ هفته قرنطینه آماده کنند.

این افراد برای تحمل این مدت طولانی نیاز به خرید مایحتاج و مواد غذایی دارند که در شرایط حاضر و در حالی که جوانتر ها سوپرمارکت ها را تخلیه کرده اند، عملی نیست.

برخی از فروشگاه ها ساعت‌های ویژه ای برای خرید سالمندان اختصاص داده اند، با این حال به نظر می رسد هرگز سالمندان تا این حد احساس زائد بودن و احساس تبعیض در اروپا نکرده باشند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۸۹۵ هزار و ۶۴۵ نفر در کل اروپا به کووید ۱۹ مبتلا شده و از این تعداد ۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر جان خود را از داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.