مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

روحانی: زنجیره شیوع کرونا را باید قطع کنیم

0 17

رییس جمهوری گفت: زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم و تردد چه درون استان‌ها و بین استان‌ها به حداقل برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: امسال در روزهای پایان سال مردم با مسایل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که این مشکلات تقریبا در دهه‌های اخیر در تاریخ کشور و بسیاری از کشورها بی سابقه بوده است. مساله ویروس کرونا تقریبا اختصاص به کشور و منطقه ای ندارد و اکثر کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شده اند. 

وی با بیان اینکه این ویروس در سبک زندگی ، اقتصاد، رفت و آمد و مشاغل بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است،گفت:  این ویروس به نوعی به مسافرت و تردد تاثیر دارد و فشارهای فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است. بنابراین این موضوع را باید جدی بگیریم.

روحانی گفت: از مردم می خواهم که  این مساله را جدی بگیریم. به این ویروس به سادگی نگاه نکنیم و برای سلامت و خانواده خطرناک در نظر بگیریم. گرچه از لحاظ علمی و پزشکی این ویروس خیلی خطرناک‌تر از ویروس های شبیه آنفولانزا نیست اما به دلیل مساله واگیری سریع و شیوع این بیماری جایگاه خاص خود را پیداکرده است و به همین دلیل در همه کشورهای دنیا تاثیر گذاشته است.

رییس جمهوری افزود: اینکه در برابر بیماری کرونا چه باید بکنیم و چه اقداماتی انجام دهیم، تقریبا به یک نسخه واحدی رسیده ایم و بر آن تاکید داریم.
رییس جمهوری یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع می شود و فرد وارد جمعی می شود و آن جمع را آلوده می کند و آن جمع هم به جمع دیگری می روند و آنان دچار مشکل می شوند. این زنجیره ای است که از نقطه ای شروع می شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشورها هم عبور کند.

وی تاکید کرد: پس اولین مساله قطع این زنجیره است و اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهمترین مساله ضدعفونی است؛ اگر دست ها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم زنجیره از این جا قطع می شود و از دست ما به دست دیگری نمی‌رود نفوذ نمی‌کند و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است. 

ترددهای مردم باید به حداقل برسد

روحانی با بیان این که عدم تردد مساله مهمی برای مبارزه با شیوع کرنا است، افزود: برخی فکر می‌کنند تردد به معنی سفر از از تهران به شهر دیگری است، ولی اگر از شما تهران به جنوب و مناطق ذدیگر تهران رفتند به معنی تردد نیست و اشکال ندارد و داخل تهران است.

رییس جمهوری افزود: وقتی اعلام می‌شود تردد مضر است سفر درون شهری هم همان اثر را در شیوع بیماری را دارد و تفاوتی نمی کند، برخی فکر می کنند سفر داخل استان با بیرون استان تفاوتی ندارد. سفر چه از استان به استان دیگر و حتی درون استان بین شهرهای داخل استان و بین شهرستان ها و روستاها چه از بخشی به بخش دیگر توصیه این است که حتی الامکان ترددها باید به حداقل ممکن کاهش یابد. مگر این که تردد ضروری وجود دارد 

روحانی افزود: همه باید پروتکل‌ها و اصول ابلاغی را انجام شود و به آنها توجه کنند و مراعات کنند تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود.

نوروز را برای پیروزی بر کرونا قرار دهیم

رییس جمهوری با فرا رسیدن نوروز اشاره کرد و گفت: طبق تقویم رسمی کشور و هم آغاز سال جدید و فصل است و هم تعطیلات است، برخی پیشنهاد کرده اند که دولت تعطیلات موروزی را حذف کنند و این تعطیلات را به زمان دیگر ببرند که بیماری کرونا وجود ندارد.این کار عملی و شدنی نیست. ایام عید مردم اعتقاداتی دارند و نکاتی دارند.باید مراسم را امسال را به خوبی مدیریت کنند و در اجتماعات شرکت نکنند.

وی اضافه کرد: در اماکن متبرکه که مردم به حق اعتقاد دارند اما زیارت هرامامی را نیز از راه دور می توانیم انجام دهیم و اگر خلوص و توجه باشد آن امام بزرگوار هم آن را قبول می کند  و همان ثواب و اجر را در این شرایط خواهد داشت و جایگزین بشود و فاصله زمانی و مکانی در ارتباط با آن امام  تاثیری ندارد؛ آنها کلام ما را می شوند و به اجابت می‌کنند.

روحانی افزود: همه باید در ایام نوروز اصول بهداشتی ابلاغی را باید مراعات کنیم و نوروز را برای فرصت شیوع بیشتر کرونا قرار ندهیم و این باید اصل شود که نوروز باید برای پیروزی در برابر  بیماری کرونا شود و اگر هدیه و رفت و آمدی را می خواهیم انجام بدهیم و می‌توانیم غیر حضوری با تماس تلفنی و در فضای مجازی انجام شود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.