مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

جزئیات فاصله گذاری هوشمند در پایتخت

0 19

با مطرح شدن بحث فاصله گذاری هوشمند، موضوع نحوه فعالیت واحدهای صنفی، حمل و نقل عمومی و ساعت کاری ادارات سوالات بسیاری در ذهن شهروندان تهرانی ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، تهران با بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و ۲۰ درصد صنایع مستقر کشور، بیشترین فعالیت های اقتصادی را شاهد است و هر روز به همین علت ورود و خروج تعداد قابل توجهی از مردم ترافیک و حمل و نقل گسترده ای را تجربه می کند.

با شیوع ویروس کرونا، این معادله روزانه تغییر کرد و مردم با رعایت شرایط قرنطینه خانگی، تعطیلی اجباری واحدهای صنفی غیر ضرور و کاهش فعالیت دستگاههای دولتی تا یک سوم ظرفیت، خیابان های پایتخت را خلوت ساخت و نگرانی های اقتصادی بسیاری را نیز برای واحدهای صنفی ایجاد کرد.

آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا و ابتلای مردم به این بیماری نشان می دهد که طی روزهای گذشته روند ابتلا و فوتی ها سیر نزولی داشته و عکس آن تعداد بهبود یافتگان افزایش یافته است.

همین آمار و تکاپوی شهروندان برای آغاز مجدد در سال جدید، سوالات بسیاری را در خصوص نحوه آغاز فعالیت واحدهای صنفی، تردد بدون نگرانی از ابتلا و فعالیت در امنیت در دستگاه‌های دولتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

در همین زمینه متولیان واحدهای صنفی، حمل و نقل عمومی واستانداری تهران به عنوان یکی از نهادهای متولی دستگاههای دولتی در استان تهران به سوال خبرنگار ایرنا پاسخ دادند.

آغاز فعالیت های تدریجی واحدهای صنفی

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: زمان و ترتیب اولویت برای شروع فعالیت واحدهای صنفی پس از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

وی اظهارداشت: در این روزها فقط فروشگاه‌ها و مراکز عرضه اقلام ضروری به روی مردم باز خواهند بود و هیچ یک از واحدهای صنفی که در این ایام تعطیل بوده‌اند شروع به فعالیت صنفی نخواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری‌تر در اولویت قرار خواهند گرفت و برای صنوفی که فعالیت آن‌ها با تجمع مردم همراه خواهد بود برنامه‌ریزی جداگانه خواهیم کرد.

نوده فراهانی با اشاره به لزوم ثبت نام واحدهای صنفی برای فعالیت مجدد در سامانه اعلام شده وزارت بهداشت، تاکید کرد: این واحدهای صنفی تا پنج اردیبهشت زمان دارند تا تاییدیه وزارت بهداشت را برای بازگشایی کسب و کار خود دریافت کنند در غیر این صورت متخلف شناخته می شوند.

اصناف بی توجه به نکات بهداشتی یک ماه پلمب می شوند

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در همین زمینه اعلام کرد: اصناف بی توجه به دستورالعمل بهداشتی، برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا یک ماه پلمب می شوند.

صاحبان کسب و کارهای کم خطر از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه با دریافت کد بهداشتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

 وی اضافه کرد: اصناف کم خطر با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir می‌توانند از روز شنبه با حفظ فاصله مناسب با مشتری، استفاده از ماسک و ضدعفونی مرتب فعالیت خود را آغاز کنند.

فرهادی اظهارداشت: مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه بر عهده اصناف است. فرهادی تاکید کرد: در صورت گزارش تخلف واحد مربوطه حداقل یکماه پلمب و در صورت تکرار تخلف پروانه کسب واحد مذکور لغو می‌شود.

مترو تهران باپیامک رعایت فاصله اجتماعی را به مسافران یادآوری می‌کند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به افزایش مسافران این ناوگان و با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی اعلام کرد: با ارسال پیامک این نکته را به مسافران مترو در خطوط ۷ گانه یادآوری می‌کنیم.

فرنوش نوبخت گفت: در هفته پایانی فروردین ماه شاهد افزایش سفر بودیم اما در کنار اجرای طرح رعایت اجتماعی که مصوب شد با تهیه و ارسال پیامک به شهروندانی که وارد ایستگاه های هفتگانه خطوط مترو می شوند تلاش خواهیم کرد تا توجه مسافران را برای رعایت فاصله اجتماعی در تمامی ایستگاه هاو قطارها جلب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوج خدمات رسانی مترو را با توجه به ساعت کار ادارات در صبح و ظهر تنظیم شده افزود: با حداکثر سرفاصله سه و نیم دقیقه در خطوط یک دو و چهار خدمات رسانی کردیم و هر آنچه در توان داریم ارئه می دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در هنگام سوار و پیاده شدن به قطار با توجه به اینکه عرض در قطارها یک متر و سی سانتی متر است باید مورد توجه قرار گیرد و از شهروندان می خواهیم تا مسافران خودشان هوشمندانه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با پیچ کردن در ایستگاه ها رعایت فاصله اجتماعی را به مسافران یادآور می شویم اما در صورتی که سفر با مترو افزایش پیدا کند تاثیرات این کارها کمتر می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه از همکاری خوب شهروندان برای اجرای هر چه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی با مدیریت زمان سفر خبر داد.

کاهش سر فاصله قطارها و نشان گذاری محل توقف مسافران مترو و اتوبوس

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار در خط دو مترو، ۳.۵ دقیقه است، گفت: از روز شنبه (فردا) در نظر داریم، سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش داده و به سه دقیقه برسانیم.

وی یادآورشد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها به سه دقیقه کارآسانی نیست چراکه برای کاهش نیم دقیقه، باید چهار رام قطار به خط ۲ اضافه بشود.

حجت همچنین به تعیین محل نشستن و ایستادن مسافران مترو و بی آر تی اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با اجرای این نوع طرح، فاصله میان مسافران را به حداکثر برسانیم.

طرح ترافیک اجرا نمی شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشته است: برابر تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستادملی مقابله با کرونا، طرح ترافیک و کاهش در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ نیز در شهر تهران اجرایی نخواهد شد.
 بنابراین از شنبه ۳۰ فروردین ماه تا پایان هفته جاری ورود به محدوده طرح ترافیک و کاهش در پایتخت با هدف اجرای فاصله گذاری اجتماعی در پایتخت اجرا نخواهد شد.

بازار تهران همچنان تعطیل خواهد بود

زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز گفته است: از فردا مشاغل پرخطر از جمله پاساژهای مسقف و بازار تهران همچنان تعطیل خواهند بود.

ادامه یا اصلاح ساعت کاری ادارات تهران در انتظار مصوبه دولت است

معاون مدیریت منابع استاندار تهران گفت: آخرین تغییرات برای ساعت کاری ادارات دولتی همچنان بر اساس مصوبه ستاد ملی کروناست و ادامه یا اصلاح آن باید منتظر مصوبه دولت در پایان فروردین باشد.

غلامرضا عباس پاشا اظهارداشت: هم اکنون تمامی کارکنان و دستگاه‌های دولتی بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله و مدیریت کرونا عمل با دو سوم ظرفیت و نیرو فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: تداوم و استمرار آن بستگی به نظر ستاد ملی کرونا و رئیس جمهوری دارد که آخرین جلسه آن در ۳۱ فروردین برگزار خواهد شد.

عباس پاشا تاکید کرد: در صورتی که وضعیت کنونی تمدید شود همین شرایط برای فعالیت کارکنان ادامه خواهد داشت، اما در غیر این صورت بنا بر مصوبه جدید فعالیت خواهیم کرد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۲۹ فروردین، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید که از این تعداد ۵۴ هزار و ۶۴ نفر بهبود یافته اند و چهار هزار و ۵۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش تعداد مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۴۹۹ نفر و تعداد فوت شدگان به ۸۹ نفر می رسد و حال سه هزار و ۵۶۳ نفر وخیم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.