مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

برنامه دولت اتریش برای پرداخت یارانه کرونا به بیکاران و خانواده‌ها

0 23

سران احزاب ائتلافی دولت اتریش روز شنبه اعلام کردند، به عنوان بخشی از اقدامات سال جاری میلادی برای کاهش پیامدهای منفی و آسیب‌های همه‌گیری ویروس کرونا، به شهروندان بیکار کمک مالی پرداخت شود و یارانه‌های خانواده‌های دارای فرزند افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، « سباستین کورتس » صدراعظم و « ورنر کاگلر » رهبر حزب سبز اتریش به شبکه خبری «او.آر.اف» گفتند: این طرح‌ها که قرار است در نشست آتی هیات دولت اتریش تصویب شود، شامل پرداخت ۴۵۰ یورو (معادل ۵۰۶ دلار) برای یکبار به شهروندان بیکار و ۳۶۰ یورو به ازای هر فرزند زیر ۱۸ ساله به خانواده‌های این کشور است.
افزون بر این ،دولت قصد دارد حداقل مالیات بر درآمد را از  ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش داده و زمان اجرای این قانون را از اول سال ۲۰۲۰ تعیین کند.

کورتز در این زمینه گفت: دولت ائتلافی متشکل از محافظه‌کاران و سبزها، پس از پایان نشست سه‌شنبه هفته گذشته(۲۰ خرداد)، جزئیات بیشتری درباره این یارانه‌ها اعلام خواهند کرد.

دولت اتریش در ماه مه(اردیبهشت-خرداد) نیز یک بسته یارانه‌ای به ارزش ۳۸ میلیارد یورو برای فعال نگهداشتن شرکت‌ها و اقتصاد این کشور تصویب کرد. همچنین دولت دیروز(جمعه ۲۳ خرداد) میزان بدهی که قصد دارد در سال جاری دریافت کند را به میزان بی‌سابقه حدود ۲ برابر افزایش داد.
همچنین دولت می‌خواهد میزان مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از غذاخوری‌ها و بخش فرهنگی را برای کمک به رویارویی آنها با پیامدهای فروپاشی اقتصادی، تا پایان سال جاری به پنج درصد کاهش دهد.

اتریش تاکنون حدود ۱۷ هزار مورد ابتلای اثبات شده و ۶۷۷ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا دارد.

بنابر پیش‌بینی بانک مرکزی اتریش در ماه ژوئن (خرداد)، بازدهی اقتصادی این کشور در سال جاری در صورت از سرگرفته نشدن موج دوم ویروس کرونا در پاییز، تا ۷.۲ درصد کاهش خواهد یافت؛ اما در صورت اوج‌گیری دوباره و حتی آرام‌تر همه‌گیری این ویروس، این کاهش تا ۹.۲ درصد نیز خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.