مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بازماندگان قربانیان کرونا را دریابیم،ضرورت آموزش راهبردهای هیجان‌مداری

0 21

یک روانشناس با تاکید بر اهمیت حمایت‌های عاطفی و روانی از بازماندگان قربانیان کرونا گفت: این افراد نیازمند نگهداری در فضای هیجانی بمنظور تخلیه عواطف و احساسات منفی ناشی از سوگ عزیزان خود هستند.

شهناز بیگلری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: عزاداران قربانیان کرونا باید در رابطه با عواطف و احساسات خود گفت وگو کنند.

وی افزود: اقوام و خویشاوندان آنان نیز باید با این احساسات همراه شوند؛ عواطف و هیجانات عزاداران را قضاوت نکنند و به سوگواران اجازه دهند که در باره احساسات درونی خود توضیح دهند.

این روانشناس ادامه داد: مرگ عزیزان بی‌شک سبب اضطراب و تنش است و این امر به‌عنوان یک واکنش طبیعی متعارف (به درجات متعدد) برای هر آدمی تجربه می‌شود و این مساله باید به سوگواران نیز گفته شود.
بیگلری با بیان این‌که رمز آرامش سوگواران در تخلیه هیجانات منفی است، تاکید کرد: عزاداران باید در خصوص افکار و اندیشه و همچنین مشکلات ذهنی و راهکارهای درونی گفت وگو کنند.

بیگلری با اشاره به مداخلات روانشناختی افزود: یک داغدار به‌طور حتم نیازمند هدایت و آموزش راهبردهای مقابله‌ای هیجان‌مداری سالم است، باید به وی اجازه «گریه کردن» داد. وی همچنین باید به‌طور مکرر با خویشاوندان و نزدیکان درد دل و گفتگو کند.

این مشاور خاطرنشان کرد: به‌ عبارت دیگر این داغداران باید در فضای هیجانی نگه داشته شوند تا به مرحله تخلیه هیجانی و آرامش دست یابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.