مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نسل Z ؛ ارزش‌ها ویژگی‌ها و روندهای زندگی[eMarketer]

نسل Z به زودی به بزرگترین گروه از مصرف کنندگان تبدیل خواهد شد

0 10,291

نسل Z به نسلی اطلاق می‌شود که بین سال‌های 1997 تا 2012، پس از هزاره‌ها متولد شده‌اند. نسل Z به زودی به بزرگترین گروه از مصرف کنندگان تبدیل خواهد شد و برندهایی که خواهان بخشی از این فرصت هستند باید تمایلات و انتظارات دیجیتالی خود را درک کنند.

اخبار نسل Z: آخرین ویژگی ها، تحقیقات و حقایق

نسل Z به نسلی اطلاق می‌شود که بین سال‌های 1997 تا 2012، پس از هزاره‌ها متولد شده‌اند. نسل Z به زودی به بزرگترین گروه از مصرف کنندگان تبدیل خواهد شد و برندها باید تمایلات و انتظارات دیجیتالی از آنها را درک کنند اگر خواهان بخشی از این فرصت هستند.

نسل Z (با نام مستعار Gen Z، iGen، یا صدساله)  به نسلی اشاره دارد که بین سال‌های 1997 تا 2012، پس از هزاره‌ها متولد شده‌اند. این نسل در اینترنت و رسانه های اجتماعی بزرگ شده است و برخی از قدیمی ترین کالج ها را تا سال 2020 به پایان رسانده و وارد نیروی کار می شود.

در این مقاله شخصیت ، ویژگی‌ها، ارزش‌ها و روندهای نسل Z را دنبال می‌کنیم تا آمار، حقایق و استراتژی‌های بازاریابی عمیق این نسل را کشف کنیم  که به زودی این نسل به بزرگترین گروه از مصرف‌کنندگان تبدیل خواهد شد.

 

اصطلاحات و تعاریف

نسل Z چیست؟

نسل Z، جوان‌ترین، از نظر قومیتی متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین نسل در تاریخ آمریکا است که ۲۷ درصد از جمعیت ایالات متحده را شامل می‌شود. تحقیقات Pew  اخیراً ژن Z را به عنوان افرادی که پس از سال 1996 تا 2012  متولد شده اند تعریف کرده است. نسل Z با فناوری، اینترنت و رسانه های اجتماعی بزرگ شده است که گاهی باعث می شود آنها را معتاد به فناوری، ضد اجتماعی یا “جنگجویان عدالت اجتماعی” تصور کنند.

هزاره ها (Gen Y) چیست؟

هزاره‌ها، که به نام نسل Y نیز شناخته می‌شوند، شامل هر کسی می‌شود که بین سال‌های 1981 تا 1996 (26 تا 41 سال در سال 2022) متولد شده‌اند و حدود یک چهارم جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. بسیاری از این گروه در اوج رکود بزرگ وارد نیروی کار شدند و با افزایش بعدی شکاف ثروت نسلی دست و پنجه نرم کردند.

هزاره ها نسل های قدیمی تر را در پذیرش فناوری و پذیرش راه حل های دیجیتال رهبری کرده اند. وضعیت مالی و ذکاوت فنی آنها اساساً نحوه زندگی و کار آنها را تغییر داده است – و کلیشه ای را برای آنها به دست آورده است که کار می کنند و تعدادی از صنایع را نابود کرده است. قبل از نسل Z، هزاره ها بزرگترین و متنوع ترین نسل از نظر نژادی و قومی بودند.

 

نسلX چیست؟

نسل X که با نام Gen X نیز شناخته می‌شود، نسل کلیدی یا به شوخی، نسل فراموش‌شده یا میانسال، متشکل از افرادی است که بین سال‌های 1965 تا 1980 (سنین 42 تا 57 سال در سال 2022) متولد شده‌اند. در حال حاضر، Gen X 20.6٪ از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد، که آنها را کوچکتر از هر جمعیت سنی دیگر می کند.

این گروه با نرخ طلاق بالاتر و تعداد خانوارهای دو درآمدی بیشتر رشد کردند که در نتیجه به طور کلی عدم حضور بزرگسالان در دوران کودکی و نوجوانی آنها رخ داد. به این ترتیب، نسل X عموماً به عنوان همتاگرا و روحیه کارآفرینی در نظر گرفته می شود.

نسل آلفا چیست؟ 

برخی از اعضای Gen Alpha (متولد اوایل دهه 2010) به سختی می توانند راه بروند، اما در حال حاضر متحول ترین نسلی است که تا به حال شده است. آلفاها فقط با تکنولوژی بزرگ نشده اند، بلکه از بدو تولد کاملاً در آن غوطه ور بوده اند. این کودکان در اوایل سال‌های شکل‌گیری خود، راحت با دستیارهای صوتی صحبت می‌کنند و روی تلفن‌های هوشمند انگشت می‌کشند. آن‌ها فناوری‌ها را ابزاری نمی‌دانند که برای کمک به انجام وظایف مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه بخش‌هایی عمیقاً یکپارچه از زندگی روزمره هستند.

سن و محدوده سنی تولد نسل Z چیست؟

به طور کلی به عنوان 72 میلیون نفری که بین سال‌های 1997 تا 2012 متولد شده‌اند نسل Z تعریف می‌شود، اما تحقیقات Pew اخیراً نسل Z را به‌عنوان افرادی که پس از سال 1996 متولد شده‌اند تعریف کرده است.

نسل Z در مقابل هزاره ها (نسلY)

بیشتر از همه نسل ها نسل Z در مورد مسائل کلیدی اجتماعی و سیاسی هزاره ها را منعکس می کند، اما بدون خوش بینی زیاد. نسل Z های ایالات متحده بیش از هر نسل دیگری (68٪) احساس می کنند که ایالات متحده در مسیر اشتباهی قرار دارد، و تعداد کمتر نسل Z نسبت به هر نسل دیگر (32٪) احساس می کنند که کشور در مسیر درست پیش می رود.

آیا نسل Z محافظه کار است؟

این نسل خود را پذیرنده تر از هر نسل قبل از خود می داند. تقریبا نیمی از نسل Z ها اقلیت هستند، در مقایسه با 22 درصد از بیبی بومرها، و اکثریت نسل Z از جنبش های اجتماعی مانند زندگی سیاه پوستان مهم است و فمینیسم حمایت می کند.

نام های رایج برای نسل Z چیست؟

نسل Z یا Gen Z گاهی اوقات به عنوان iGen یا Centennials نیز شناخته می شود.

بعد از نسل Z چیست؟

نسل آلفا نسل بعد از نسل Z  می باشد که شامل هر کسی می شود که بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند.

ویژگی های رایج نسل Z چیست؟

میانگین نسل Z اولین گوشی هوشمند خود را درست قبل از تولد دوازده سالگی خود دریافت کرد. آنها عمدتاً از طریق رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های متنی ارتباط برقرار می‌کنند و به همان اندازه که نسل‌های قدیمی‌تر برای تماشای تلویزیون وقت می‌گذارند، با تلفن‌هایشان وقت می‌گذرانند.

اکثر نسل Z ها خدمات پخش جریانی را به کابل سنتی ترجیح می دهند و همچنین محتوای خوراکی را که می توانند در تلفن و رایانه خود دریافت کنند، دریافت کنند.از نظر جمعیت ایالات متحده بر حسب نسل، نسل Z متنوع ترین و بزرگ ترین نسل از نظر قومیتی در تاریخ آمریکا است، و در پذیرش تنوع و شمول، همه نسل های قبل از خود را تحت الشعاع قرار می دهد.

جالب است بدانید

نسل Z به زودی محوری ترین نسل برای آینده خرده فروشی خواهد بود و بسیاری از آنها تا سال 2026 قدرت خرج عظیمی خواهند داشت. برای جذب بخشی از این گروه رو به رشد، خرده فروشان و برندها باید از هم اکنون روابط خود را با نسل Z شروع کنند.

اما نسلZ ها با نسل های قدیمی متفاوت است، زیرا آنها اولین مصرف کنندگانی هستند که به طور کامل در عصر دیجیتال رشد کرده اند. آنها در زمینه فناوری و در درجه اول از موبایل استفاده می کنند – و استانداردهای بالایی برای نحوه گذراندن وقت خود به صورت آنلاین دارند.

 

پس از آنکه انقلاب دیجیتال و خریداران هزاره برای مدت طولانی نادیده گرفته شد ، خرده‌فروشان و برندها در دهه گذشته تلاش کرده‌اند تا خود را به علایق و عادات هزاره‌ها برسانند—بنابراین برای آن‌ها بسیار مهم است که از تمایل نسل Z برای آنلاین بودن همیشه جلوتر باشند. و مطمئن شوید که انتظارات دیجیتالی این نسل را برآورده می کنید.

 

منبع : eMarketer

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.