با شبکه اجتماعی سازمانی سپهر ماهان واحدها و کارکنان خود را در گروهها و تیمهایی که فرآیندهای کلیدی سازمان شما را سرعت میبخشند، توانمندتر کنید. بکارگیری سیستم ماهان سوشال نیاز به آموزش زیادی برای کارکنان شما ندارد، حتی هیچ دانش مرتبط با فناوری اطلاعات یا حضور تیمهای حرفهای سیستم و شبکه مورد نیاز نیست. چند ساعت جلسه توجیحی برگزار میشود تا شبکه تعاملی سازمان (شبکه اجتماعی سازمانی) شما فعالانه به کسب و کار شما کمک کند.
شبکه اجتماعی سازمانی
زمان آن رسیده است تا روابط پیچیده سازمانی تا حد ممکن ساده شوند. شبکه اجتماعی سازمانی ماهان سوشـال فرصتی را در اختیار شما قرار میدهد تا کارها بهتر انجام شوند. لازم نیست برای همکاری با دیگران حتما در سازمان حضور فیزیکی داشته باشید. چون سیستمهای تحت وب همراه با برنامه موبایل شما را در هر لحظه و در هر کجا به سازمان متصل میسازد. نرم افزار سپهر ماهان با سایر سیستمها و ابزارهای شما میتواند یگپارچه و همگام شود تا همکاری و همزمانی را برای شما فراهم آورد. این در حالی است که راهاندازی و پیاده سازی آن برای هر سازمانی و با هر اندازهای به سادگی انجام میشود. نه از اولین روز ولی در کمتر از دو ماه میتوانید تاثیر شبکه سپهر ماهان را در حل بزرگترین چالشهای سازمان مشاهده کنید
کارکنان خود را توانمند سازید
با شبکه اجتماعی سازمانی سپهر ماهان واحدها و کارکنان خود را در گروهها و تیمهایی که فرآیندهای کلیدی سازمان شما را سرعت میبخشند، توانمندتر کنید. بکارگیری سیستم ماهان سوشال نیاز به آموزش زیادی برای کارکنان شما ندارد، حتی هیچ دانش مرتبط با فناوری اطلاعات یا حضور تیمهای حرفهای سیستم و شبکه مورد نیاز نیست. چند ساعت جلسه توجیحی برگزار میشود تا شبکه تعاملی سازمان (شبکه اجتماعی سازمانی) شما فعالانه به کسب و کار شما کمک کند.
موفقیت بهبود بهره وری در شبکه اجتماعی سازمانی حتمی است اگر مدیران به شبکه اجتماعی سازمانی متعهد بوده و نظرات و خواسته های خود را به روشنی بیان کنند. نسبت به کارهای کارکنان فیدبک نشان داده و آنها را به استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی ترغیب نمایند.
زمانی که شبکه شما فعال شد، اطلاعات حیاتی که نباید پشت گوش انداخته شوند، به سرعت به افراد مرتبط میرسد. ارتباطات تقویت می شود و جریان اطلاعات همچون خونی پر قدرت و نشاط بخش در رگهای سازمان جاری می شود.
شبکه اجتماعی سازمانی ارتباطات را بهبود می دهد، همکاری را تقویت می کند، چابکی را افزایش می دهد و منجر به رشد بهره وری می گردد.
دستیابی به عملکرد بالا با اتصال همکاران در سراسر شرکت
افراد، مزیت رقابتی شرکت هستند و تلاش سپهر ماهان برای ارتباط افراد به طور اثربخش است. برای کمک به دستیابی به این هدف، سپهر ماهان سامانه همسو را ساخته است. یک محیط آنلاین، این امکان را برای به اشتراک گذاشتن مهارت ها، علایق و فعالیت های کارکنان در سراسر شبکه شرکت را فراهم می سازد.
چالش کسب و کار:
قبل از پیادهسازی شبکه اجتماعی همسو، راه حلهای ارتباطی مانند اتوماسیون اداری، فایل سرور، انواع فرومها، پرتالهای داخلی، مرکز سوال و جواب، ساختار لازم و ضروری را برای به اشتراک گذاری تخصص کارکنان فراهم میآورد، اما چون این راهکارها جذاب و تعاملی نبودند، کارکنان آنها را برای ترویج مهارتها و تجربه ها، وقت گیر و کم اهمیت می دانستند.
ما در تعامل با مدیران شرکتهای پیشرو اهمیت داشتن رویکرد یکپارچه برای دسترسی به اطلاعات در سراسر شرکت را درک کردهایم. تحقیقات و تجربه های ما با مشتریان و تیمهای خبره و مشاوران نشان می دهد کارکنان در صورت دسترسی بیشتر به تمام اطلاعات، برای رسیدن به تصمیم گیری بهتر خواهند رسید و اهداف کسب و کار به صورت موثرتری به پیش میرانند.
تحقیقات در حال انجام تیم خبره سپهر ماهان نشان میدهد سازمان های ITکارا به صورت فعال، تکنولوژی را به عنوان روشی برای دستیابی به مزیت های رقابتی اتخاذ می کنند.
شبکه اجتماعی همسو چه میکند:
بر اساس بررسیها، واحد تحقیق و توسعه سپهر ماهان با الهام از تجربیات خارجی، تیم همسو را توسعه داد که قطعا بسیار بیش از یک پرتال داخلی معمول است. تیم همسو یک سامانه شبکهای همکارانه حرفهایِ سازمانی است پروفایل کارکنان با سازمان و اطلاعات غیر محرمانه مانند واحد کاری، سمت و سطح، شماره تلفن، محل دفتر، ساختار گزارشدهی و مناسبتهای سازمانی آغاز میشود
هر پروفایل با اطلاعات استاندارد شرکت منتشر میشود . کارکنان تشویق به به توسعه پروفایل خود می شوند. مهارتهای شخصی (وجودی) کارکنان و اطلاعات سوابق شغلی و حرفهای به صورت اتوماتیک به پروفایل آنها منتقل میشود. رابط کاربری سامانه، به واسطه مشابهت به شبکههای اجتماعی معروف، محیطی آشنا و سهل الاستفاده است.
تیم همسو به کارکنان برای یافتن منابع حرفهای و حل مشکلات خاص کسب و کار کمک میکنند. این تیم به منزله یک مسیر برای رشد فوق حرفهای میباشد. ارتباطات حرفهای و دانشگاهی وقتی میتواند تشکیل شود که صفحه وب کارکنان (پروفایل) با یک عکس و اطلاعات مربوط به تجربیات حرفهای، تحصیلات، ویژگیهای حرفه ای و نحوه تماس همانند علایق، سرگرمی ها و اطلاعات اختیاری دیگر برای آن فرد، شخصی سازی شود. قابلیت وبلاگ نویسی، فرصت به اشتراک گذاری تجربهها و تخصص ها را تقویت میکند.
سامانه همسو بهترین روش برای معرفی خود به همکاران در سراسر سازمان است. هنگامی که رشد میکنیم با چالش ساختن یک شرکت بزرگ مانند یک شرکت کوچکتر که کاملا قابل کنترل باشد روبرو می شویم.
با تیم همسو، ما میتوانیم به صورت گروهی به روش های جدید ارتباط داشته باشیم، ایده ها و دانش ها را به اشتراک بگذاریم و توانایی ارائه کیفیت بالاتر را افزایش دهیم و اعتقاد داریم همچنین میتوانیم با آن لذت ببریم.
شبکههای اجتماعی مشترک و تحت وب بسیار پر رونق شده است. چرا که افراد، نیروهای حیاتی سازمان هستند. ما فهمیدیم که باید آن تکنولوژی ها را برای ارتباطات سریع در میان تیمهای سازمانی بپذیریم. تیم همسو قابلیت یک شبکه اجتماعی اجباری شرکتی را به عنوان همراه همیشگی برای همه افراد سازمان در هر نقطهای را دارد.
به عنوان کارمند، اطلاعات بیشتری دربارهی خودشان روی پروفایل خود به اشتراک میگذارند و آن ارتباطات برای تیمها و همکاران آینده نگر بیشتر میشود. از طریق پروفایل، کارکنان میتوانند با یکدیگر آشنا شوند و در ساختار گزارشدهی نمایی از فعالیتها و تجربه هایشان را ببینند. کارمندان همچنین میتوانند از گزینه ردیاب همکار استفاده نمایند تا اعلانهایی در ارتباط با تغییر اطلاعات همکاران در پروفایل آنها مانند تغییر در مهارت ها و مشتریانشان ایجاد شود، را دریافت کنند.
تحویل عملکرد بالا
شبکه اجتماعی همسو به کارمندان کمک می کنند تا سریعتر (اغلب در چند دقیقه) منابع مورد نیاز را پیدا کنند. با داشتن شبکه اجتماعی همسو وقتی سریعا به یک متخصص در حوزه ی مدیریت داراییهای دیجیتال برای یکی از کارهای در دست اقدام نیاز دارید، باید اول از همه روی شبکههای قدیمی از طریق یک ایمیل خالی اقدام کنید. یا اینکه به شبکه اجتماعی سازمانتان بروید و در کمتر از 10 دقیقه متخصص مورد نیاز خود را پیدا کنید و به او تقاضا بفرستید. در کمتر از 2 ساعت، میتوانید اطمینان داشته باشیدکه فرد مورد نظر را پیدا کردهاید. جالب است که شبکه و همچنین، ایمیل، احتمالا نتایج تقریبا یکسانی را به همراه دارند. فقط زمان آن نهایتا ممکن است یک یا چند روز تفاوت داشته باشد. ما قطعا توصیه میکنیم که کارکنان شرکت از شبکه اجتماعی سازمانی استفاده کنند و پروفایل خود را به روز نگه دارند.
در آینده نزدیک سپهر ماهان، شبکه اجتماعی همسو را با تاکید بر توانمندسازی ارتباطات قویتر بین افراد توسعه خواهد داد که مبتنی بر اطلاعات پروفایل به روز و دقیق است. ابزارهایی برای واکاوی منابع اطلاعاتی داخلی همسو مانند پیامها (ایمیل) اضافه خواهد شد تا به کاربران اطلاعات مورد نیازی که برای مشتری خاص لازم دارند را ارجاع دهد یا مهارتهایی که ممکن است بخواهند در پروفایل خود قید شود را پیشنهاد دهد. این ابزارها نتایج جستجو در سامانه را به مراتب تقویت میکنند.
تشریک مساعی (Collaboration) چیست؟
همکاری (Cooperation) یعنی چند نفر یا چند تیم برای یک هدف مشترک سلسه اقداماتی را انجام دهند. و این بعضی وقتها به عنوان بهترن مدل سازمانی تصور میشود.
اما این بهترین حالت ممکن نیست. این مدل همکاری سازمان را به مدل جزیرهای تبدیل میکند و نتایج به دست آمده درخور توان جمیع اعضای تیم است، نیست. چرا؟ چون این یک مدل همکاری زنجیرهای است.
همکاری همزمان یعنی افرادی که با یک هدف فعالیت مینمایند، ارتباط، اطلاعات و مشارکت همهجانبهای با هم داشته باشند. در حالت عادی این میسر نیست جز با تشکیل جلسات پیاپی، تشکیل کارگروهها و نشستهای متعدد. این خوب است ولی طاقت فرسا.
شبکه تعاملی سازمانی عملا برای شما محیط جذاب تشریک مساعی (Collaboration) را فراهم میآورد. اطلاعات بین افراد به سرعت مبادله میشود و مشارکت همزمان افراد بدون اینکه در جلسات حضوری حاضر شوند، به وجود میآید. با تشریک مساعی نتایج از خوب به عالی تبدیل میشود.تشریک مساعی (Collaboration) با همکاری (Cooperation) متفاوت است. همکاری میتواند در طول هم باشد. ولی تشریک مساعی انجام کار به اتفاق یکدیگر است
امکانات نرم افزار شبکه اجتماعی سازمانی سپهر ماهان
- امکان آپلود تصویر، فایل صوتی و انواع فایلهای مورد استفاده مانند فایلهای آفیس و ..
- امکان آپلود ویدیو و پخش آنلاین ویدیو (نیاز به منابع سخت افزار بیشتر) یا ثبت ویدیو با استفاده از لینک وب سایتهای معتبر اشتراک ویدیو مانند آپارات
- امکان ثبت سریع تجربیات کوچک
- امکان ثبت گزارش مانند مقاله، درس آموخته شده، صورت جلسه و…
- امکان ثبت رویداد با تاریخ شمسی، ساعت، طبقه بندی از پیش تعریف شده، شرح و ارسال دعوتنامه برای دیگران
- امکان تشکیل کامیونیتی برای اجتماع افراد خاص و اشتراک مطالب در حوزه افراد عضو شده
- امکان تعریف پروژه و عضویت افراد مرتبط برای ثبت رویدادها و تجربیات
- امکان تعریف فرد یا افرادی به عنوان ناظر محتوا برای بررسی مطالب ثبت شده
- امکان چت آنلاین بین کاربران
- سیستم پیام رسان دو نفره یا گروهی
- ماژول فروم (تالار گفتگو) برای مشارکت بیشتر افراد خارج از سازمان (در صورت نیاز)
- امکان استفاده از نظر سنجی (یک سوال و چند جواب)
- تقویم شمسی و انتخاب تاریخ (Date Picker) کاملا شمسی
- قابلیت توسعه مستقل و استفاده از API
- امکان تغییر سراسری طراحی (خدمات جداگانه) و رنگبندی بر اساس نظر کارفرما
- امکان طبقه بندی از پیش تعریف شده و طبقه بندی تعریف شده توسط کاربر و استفاده همزمان هر دو هنگام ثبت گزارشات
- امکان استفاده از هشتگ برای خوانایی بیشتر و جستجوی بهتر
- امکان استفاده از اشاره (Mention) برای مخاطب قراردادن یک یا چند نفر برای مشارکت بهتر
- امکان تعریف لیست کاربران به صورت اختصاصی توسط هر کاربر برای تسریع در ارسال پیام و اشتراک محتوا
- سیستم Notification سراسری
- سیستم امتیاز دهی به کاربران بر اساس فعالیت
- امکان تعریف مدال یا گروههای کاربری ویژه برای تشویق و پاداش
- امکان ثبت رای مثبت و منفی توسط کاربران به مستندات دیگران