مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کرونا کره جنوبی را رها نمی کند

0 36

در شرایطی که تصور می شد کره جنوبی موفق به عبور از کرونا شده است یک مرد ۲۹ ساله که وارد مراکز تفریحی در پایتخت شده بود تاکنون دستکم ۷۹ نفر را آلوده کرده است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد این فرد یک هفته قبل به چندین مرکز تفریحی و باشگاه شبانه که در آن زمان دستکم بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مکان ها بوده اند رفت و آمد داشته است.

همین مرکز امروز تایید کرد که در مراکز مذکور در منطقه “ایتایه وون” تاکنون ابتلای ۷۹ نفر به بیماری محرز شده است وزارت بهداشت همچنین از احتمال افزایش شمار مبتلایان خبر داده است.

وزارت بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی اعلام کرده اند که این مساله موجب شده است تا بار دیگر تلاش های دولت برای مهار کرونا به چالش کشیده شود.

در کشوری که از نمونه های موفق مقابله با کرونا بود و در روزهای اخیر، شمار مبتلایان را صفر کرده بود با آزاد شدن ترددها و کاهش محدودیت ها، بار دیگر شوک جدی به جامعه وارد شده است.

اولین مورد ابتلا که وارد مراکز تفریحی شده بود روز چهارشنبه اعلام شد و تا امروز شمار مبتلایان بسرعت در حال افزایش است مسئولان می گویند شیوع خوشه ای کرونا در پایتخت منتفی نیست.

به تمامی کسانی که بین روزهای ۲۴ آوریل تا ۶ می در این منطقه بوده اند اعلام شده است حتی الامکان با هیچ فرد دیگری در ارتباط نباشند و فورا برای آزمایش کرونا حتی اگر هم علایمی ندارند، اقدام کنند.

گزارش حاکی است که مسئولان به دنبال گرفتن آزمایش از حدود ۵ هزار نفر هستند تا کنون به ۲ هزار نفر دسترسی پیدا کرده اند اما از وضعیت ۳ هزار نفر دیگر خبری نیست مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی از این افراد خواسته است خود را معرفی کنند و به طور رایگان آزمایش کرونا دهند.

همزمان امروز در کره جنوبی ۳۵ نفر دیگر هم به کرونا مبتلا شده اند که بیشترین رقم مبتلایان از روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) به بعد است شمار مبتلایان در سراسر کشور اکنون ۱۰ هزار و ۹۰۹ نفر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.