مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پژوهشگران سنگاپوری زمان پایان کرونا در ایران را پیش‌بینی کردند

0 18

پژوهشگران سنگاپور طی بررسی جدیدی، مدلی را برای پیش‌بینی تاریخ احتمالی پایان کووید-۱۹ در کشورهای سراسر جهان از جمله ایران ارائه دادند.

پژوهشگران سنگاپور طی بررسی جدیدی، مدلی را برای پیش‌بینی تاریخ احتمالی پایان کووید-۱۹ در کشورهای سراسر جهان از جمله ایران ارائه دادند.

پژوهشگران “دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور”(SUTD) در پروژه جدیدی، داده‌هایی را مطرح کرده‌اند که تاریخ گسترش و پایان یافتن کروناویروس را در کشورهای گوناگون پیش‌بینی می‌کند. در این پژوهش، نموداری برای هر کشور ارائه شده که مرحله آغاز و پایان ابتلا را نشان می‌دهد.

این پژوهشگران مدعی شده‌اند، زمان پایان ۹۷ درصدی کووید-۱۹ در ایران ۲۰ می(۳۱ اردیبهشت)، پایان ۹۹ درصدی ۹ ژوئن(۲۰ خرداد) و پایان ۱۰۰ درصد آن ۲۲ اکتبر(اول آبان) خواهد بود.

در حال حاضر، همه ساکنان جهان تمایل دارند که از زمان پایان یافتن “کابوس کووید- ۱۹” باخبر شوند. تخمین زدن تاریخ پایان یافتن کووید- ۱۹، موضوع بسیار مهمی است زیرا می‌تواند تاثیر قابل توجهی در روحیه مردم و برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشد اما این کار، دشواری‌های خاص خود را دارد.

با وجود این، پژوهشگران سنگاپوری با کمک داده‌های کنونی خود در مورد سابقه بیماری‌های واگیردار، روشی را برای پیش‌بینی زمان احتمالی پایان یافتن کووید- ۱۹ در پیش گرفته‌اند. این گونه مدل‌های پیش‌بینی و تلاش برای پیش‌بینی اتفاقات آینده مانند پایان یافتن کووید- ۱۹ با کمک داده‌هایی که به مرور زمان به دست می‌آیند، می‌تواند به شکل‌گیری برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، رفتار و روحیه افراد در موقعیت کنونی کمک کند تا اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه‌ای برای آینده صورت بگیرد.

بیشتر اقدامات کنونی، بر گزارش آمار واقعی مبتلایان‌، بهبودیافتگان و مرگ و میر تمرکز دارند و به سیاست‌ها و اقدامات واکنشی مانند قرنطینه کردن شهرها منجر می‌شوند. 

ایران 55

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.