مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

ماسک زدن در مکان‌های تجمعی از ۱۵ تیرماه الزامی است

0 10

کامبیز مهدی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مصوبه در وهله نخست تا پایان تیرماه اجرا می‌شود و پس از آن بعد از بررسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تصمیمات بعدی برای ادامه روند اتخاذ خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت تالارها در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی استان به لحاظ شیوع کرونا ممنوع است و در صورت فعالیت مجبور به پلمب واحد صنفی خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به استناد مصوبات بیست و چهارمین جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا، تالارهای پذیرایی در شهرستان‌های کم‌خطر و با خطر متوسط (وضعیت سفید و زرد) با ظرفیت ۵۰ درصد و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود.

در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید (کم‌خطر) قرار دارند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت و در چند روز به صفر رسید اما از نیمه خرداد امسال دوباره صعودی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.