مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابل هجوم ملخ‌ها می‌ایستند [فراخوان]

0 17

هجوم ملخ از جمله آفت‌هایی است که به دلیل بروز خشکسالی موجب ایجاد خسارت در مزارع و عرصه‌های کشاورزی کشور می‌شود. مقابله با این آفت از طریق روش‌های نوین و غیر‌شیمیایی می‌تواند مزایایی را نسبت به روش‌های شیمیایی در بر‌داشته باشد.

برخی رسانه‌ها به نقل از مراجع ذیصلاح، از وارد آوردن خسارت توسط آفت ملخ به 30 درصد از محصولات کشاورزی کشور خبردادند. این حشره در دستجات میلیونی، مزارع کشاورزی و محصولات را مورد حمله قرار می‌دهد، بروز خشکسالی و تغییرات آب و هوایی از جمله عواملی است که باعث بروز این آفت شده است.

با توجه به اینکه کشورهای مختلفی در منطقه با این مشکل دست به گریبان هستند، همکاری‌های بین المللی نیز در این‌باره شکل گرفته است.

مقابله با ملخ  با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی دارای مزایای متعدد زیست محیطی است. بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دعوت شده‌اند تا طرح‌های خود را برای مقابله با آفت ملخ با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود ر در این زمینه  به آدرس جیمیل Farakhan.isti@gmail.com  ارسال کنند.

این فراخوان بر روی دفع هجوم ملخ‌ها به مزارع جنوب کشور متمرکز است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌ها  و بخش‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ، در جهت رفع مشکلات گام بردارد. برقراری این ارتباط می‌تواند به ارائه پاسخ‌های فناورانه به برخی مشکلات، نظیر هجوم ملخ‌ها بیانجامد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.