مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دانش‌بنیان‌ها میزبان 300 متخصص ایرانی خارج از کشور شدند

0 35

استفاده از تجربه و توان علمی متخصصان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور است که در قالب این برنامه بیش از ۳۰۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شدند.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  اشتغال در شرکت‌های فناور و مراکز نوآوری و شتاب دهنده به عنوان مربی و مشاور از جمله مزایایی است که در این طرح برای دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد و دکتری و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

دانش‌آموختگان، متخصصان، کارآفرینان و اساتید ایرانی خارج از کشور که در حال حاضر ساکن ایران نیستند یا از تاریخ بازگشت آنها به کشور بیش از ۲ سال نگذشته باشد، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

تاکنون با تلاش‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان پذیرای بیش از ۳۰۰ نفر از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور شدند.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که اهدافی مانند «استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه‌های تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور» را دنبال می‌کند.

همچنین «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تاسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح محقق می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.