مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

دانشگاه هاروارد تحت فشار کمک 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد

0 24

یک روز پس از انتقادهای رئیس جمهوری آمریکا از دانشگاه هاروارد به دلیل دریافت پول مالیات‌دهندگان، این دانشگاه ثروتمند اعلام کرد که کمک فدرال ۸.۷ میلیون دلاری برای ویروس کرونا را نخواهد پذیرفت.
ترامپ گفته بود هاروارد دانشگاه ثروتمندی است و بیش از 40 میلیارد دلار موقوفات دارد و نباید کمک هزینه دریافت کند.

به گزارش  به نقل از وب سایت “بیزنس اینسایدر” دانشگاه هاروارد روز سه شنبه 3 اردیبهشت 99 با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد کمک 8.6 میلیون دلاری دولت فدرال برای مقابله با ویروس کرونا را نمی گیرد.

این اقدام پس از انتقادهای گسترده از این دانشگاه ثروتمند آمریکا مبنی بر عدم نیاز به دریافت این مبلغ کمک صورت گرفت. پیشتر دانشگاه هاروارد اعلام کرده بود این پول را صرف کمک به هزینه تحصیلی دانشجویان خود خواهد کرد.

وزارت آموزش آمریکا هفته گذشته لیست دانشگاه‌های دریافت کننده کمک دولتی بحران کرونا را اعلام کرده بود که در این لیست دانشگاه هاروارد واجد شرایط دریافت 8.6 میلیون دلار تشخیص داده شده بود.

اما ترامپ در نشست خبری روزانه سه شنبه خود گفت هاروارد دانشگاه ثروتمندی است و نباید کمک دریافت کند.

دانشگاه هاروارد تحت فشار کمک 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد
مجسمه ماسک زده (کشیش) “جان هاروارد” یکی از بنیانگذاران دانشگاه هاروارد در 4 قرن پیش/ عکس:آسوشیتدپرس

ترامپ گفت:” “آنها نباید پول را بگیرند. من نام مشخصی را ذکر نمی‌کنم  اما وقتی هاروارد را دیدم آنها صاحب یکی از بزرگترین موقوفات در کشور و شاید در جهان هستند. آنها می‌خواهند پول را پس بدهند.”

هاروارد که دانشگاهی خصوصی در شهر “کمبریج” ایالت “ماساچوست” آمریکاست، دارای موقوفه‌هایی به ارزش تقریبی 41 میلیارد دلار است که اجاره بهای آنها بخش عمده هزینه‌های این دانشگاه 373 ساله را تامین می‌کند.

“تدکروز” سناتور جمهوریخواه هم که خودش دانش‌آموخته هاروارد است روز دوشنبه در توییتی نوشت:” هاروارد عزیز: از شما برای مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالی که در اختیار من گذاشتید، سپاسگزام. شما بسیار ثروتمند هستید در حالی که  بسیاری از مردم واقعا (از این بحران) صدمه دیده‌اند. لطفا پول را پس بدهید.”

“اریک فیگل دینگ” یک “اپیدمیولوژیست” دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد هم در واکنش به این درخواست‌ها در توییتی نوشت:” اگر دانشگاه هاروارد 40 میلیارد دلار موقوفه اهدایی دارد بنابراین نیازی به 9 میلیون دلار کمک دولتی ندارد.”

پس از این درخواست‌ها و انتقادها در نهایت هیات امنای دانشگه هاروارد دیشب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود اینکه می‌خواسته 100 درصد این کمک را هزینه دانشجویان کند اما این کمک هزینه را دریافت نمی‌کند.

همزمان دانشگاه‌های استنفورد و پرینستون هم دیروز اعلام کردند کمک هزینه دولتی برای بحران کرونا را نمی‌پذیرند. دانشگاه‌های استنفورد و پرینستون هم به ترتیب واجد شرایط دریافت کمک هزینه دولتی 7 و 5 میلیون دلار بودند.

عصرایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.