مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

افزایش نگرانی‌ها درباره موج دوم شیوع کرونا در آلمان

0 31

آغاز بکار تدریجی فعالیت‌های تجاری، فروشگاه‌های بزرگ و حتی رستوران‌ها در آلمان نگرانی‌ها درباره موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور را افزایش داده است.

روزنامه گاردین گزارش داد، در حالی که معترضان محدودیت های اجتماعی در آلمان خواستار لغو قرنطینه هستند، دانشمندان درباره احتمال شیوع دوباره ویروس هشدار داده اند.

با گذشت سه ماه از همه گیری کووید-۱۹ در اروپا، آلمان به این نتیجه رسیده که مدیریت ناکارامد بحران در مراحل اولیه، در مراحل بعدی فشار وارد خواهد کرد.

هرچند فشارها بر بخش خدمات بهداشتی  ایتالیا و اسپانیا در آلمان هرگز تحقق نیافت، سیاستمداران  این کشور تلاش کرده اند مردم را نسبت به نیاز به پایبندی به طرح فاصله گیری اجتماعی قانع کنند. اکنون این پدیده که کریستین دراستن ویروس شناس آلمانی «پارداکس پیشگیری» توصیف کرده نگرانی ها درباره موج دوم شیوع همه گیری را برانگیخته است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان چهارشنبه هفته پیش بازگشایی تدریجی فروشگاههای بزرگ، مدارس، مهدکودک ها و حتی رستوران ها و کافی شاپ ها را اعلام کرد که به نظر می رسید به نوعی تسلیم شدن درمقابل افزایش تحمل ناپذیری محدودیت های قرنطینه است که در فشارهای سیاسی سران ۱۶ ایالت فدرال، روزنامه بیلد آلمان و تئوری های فزاینده توطئه ناشی از اعتراضات در شهرهای بزرگ بروز کرده است.

در برخی از شهرهای آلمان از جمله مونیخ و اشتوتگارت، معترضان از جمله راست افراطی و مخالفان واکسیناسیون روز شنبه گردهمایی های هزاران نفری را تشکیل دادند و مخالفت خود را با محدودیت های قرنطینه که به سرعت در حال کاهش است، ابراز کردند.

بازگشایی کلیساها در آلمان

تارنمای دویچه وله گزارش داد: مسیحیان سراسر آلمان همزمان با لغو محدودیت ها در برگزاری گردهمایی ها، در کلیساهای این کشور گردهم آمدند.

این گزارش افزود، پس از گذراندن عید پاک در قرنطینه، بسیاری از مسیحیان آلمان روز یکشنبه همزمان با لغو محدودیت های خدمات مذهبی به کلیساها هجوم بردند.

مرکل پیش تر گفته بود «مرحله اول» همه گیری در کشورش به پایان رسیده است. با این حال وی هشدار داد که دولت فدرال و مقام های ایالتی درباره «توقف اضطراری» در صورت افزایش چشمگیر شمار مبتلایان توافق کرده اند.

 طبق آخرین آمار در آلمان ۱۷۱,۸۷۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۷,۵۶۹ نفر فوت شده اند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.