مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

احتیاطات و پیشگیری‌های اولیه ویژه پزشکان و مراقبین سلامت در برابر کرونا

0 20

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از ارائه آموزش پیشگیری و دانستنی‌های ضروری ویروس کرونا به ۲۵۰ هزار و ۲۲۳ نفر از هموطنان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر به نقل از ایرنا، احمد سلطانی افزود: این دوره آموزشی از هشتم تا دوم اسفند ۹۸ در دوره های آموزشی ویژه جامعه پزشکی با شرکت مستقیم ۲۶ هزار و ۲۹۹ نفر و دوره های آموزشی مشترک سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر و انجمن پزشکان عمومی ایران با ۲۲۳ هزار و ۹۲۴ نفر آموزش دیده اند.

 وی با اشاره به برخی از ویژگی های برگزاری این دوره آموزش همگانی ویروس کرونا افزود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی این دوره آموزش از نظر تعداد شرکت کنندگان پربیننده‌ترین دوره آموزش آنلاینی بوده که تا کنون به زبان فارسی برگزار شده است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر توضیح داد: این دوره آموزش همگانی از ۱۰۸ کشور جهان بازدیدکننده (توسط فارسی زبانان ساکن این کشورها) داشته و بیشتر از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از طریق تلفن همراه‌ خود در این دوره شرکت کرده‌اند و البته دوره‌ها نیز به‌گونه ای طراحی و ساخته شده بود که برای تلفن‌های همراه مناسب باشد. 

سلطانی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از کاربران این دوره آموزش همگانی مجددا برگشته و بخش‌هایی از دوره‌ رو مجددا مرور کرده‌اند و این یکی از مزایای آموزش آنلاین است، گفت: بعضی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم این دوره ها رو کپی کرده‌اند و هزاران نفر هم دوره‌ها را فرا گرفته اند. 

وی اعلام کرد: هم اکنون نیز این دوره آموزشی کوتاه در کمتر از ۱۵ دقیقه در سایت آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی مردم را با دانستنی‌های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا می کند و محتوای این آموزش زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزش همگانی در ۱۰ درس با معرفی کوتاه ویروس کرونا، علایم و نشانه‌های ابتلا، آیا بیماری از سرماخوردگی به راحتی قابل افتراق است، راههای انتقال ویروس کرونا، راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا، روش صحیح استفاده از ماسک، در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا و یا مواجهه با فرد مبتلا، چه کنیم، آیا درمان یا واکسنی برای ویروس کرونا وجود دارد، کلیپ‌های آموزشی مفید و فایل‌های مرتبط، مشاهده و دانلود پوسترهای اختصاصی جمعیت هلال احمر و پاسخ به پرسش‌های رایج آشنا شده و مفاهیم مرتبط با ویروس کرونا را فرا گرفتند.

سازمان هلال احمر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.