مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آمریکا رکورد فوت روزانه ناشی از کرونا را در جهان ثبت کرد

0 17

مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بالاترین نرخ مرگ‌ومیر روزانه بر اثر این بیماری را در جهان ثبت کرد.

براساس گزارش تارنمای Worldometers.info، روز جمعه در ایالات متحده آمریکا ۲ هزار و ۳۵ فرد مبتلا به کووید۱۹ در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که بالاترین رکورد مرگ‌ومیر روزانه در میان کشورهای جهان از زمان آغاز شیوع کرونا به شمار می‌رود.

روز جمعه همچنین ۳۳ هزار و ۷۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا نیز در آمریکا ثبت شد که البته از رکورد روز شنبه ۱۶ فروردین که ۳۴ هزار و ۱۹۶ مورد جدید گزارش شده بود، پایین‌تر است.

آمریکا همچنین بامداد شنبه عبور شمار مبتلایان از نیم میلیون نفر را تجربه کرد که بالاترین آمار ابتلا در میان کشورهای جهان به حساب می‌آید.

براین اساس، تاکنون ۵۰۱ هزار و ۲۷۳ نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنان ۱۸ هزار و ۷۴۷ نفر جان خود را از دست داده و تنها ۲۷ و ۳۱۴ نفر بهبود یافته‌اند.

این آمار در حالی است که مقام‌های بهداشتی آمریکا و همچنین دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور گفته‌اند که هفته پیش روز یکی از سخت‌ترین دوره‌های شیوع کرونا در این کشور است و آمار جانباختگان ممکن است به ده‌ها هزار نفر برسد.

ترامپ هفته گذشته و آینده را دو هفته‌ای خوانده است که در اثر کووید-۱۹ مرگبار خواهد بود. او یکشنبه گذشته گفته که پیش بینی می‌شود در این دو هفته مرگ‌ومیر زیاد باشد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل‌ها مراجعه می‌کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش‌بینی کرد: با توجه به آنچه که می‌بینیم، نظر من این است که چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان‌های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.