مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

عادت‌هایی که شانس شما برای به‌دست آوردن شغل را افزایش می‌دهند

0 45

اغلب اوقات، درک دقیق نحوه گرفتن کار و موفقیت در استخدام می‌تواند امری چالش برانگیز باشد. زمانی که در حال جستجوی کار هستید، معمولاً احساس می‌کنید که تمام آن برنامه ریزی‌هایی که داشتید هدر رفتند و هیچ تاثیری نداشتند. بعد از مصاحبه نیز، اغلب پاسخ ندادن کارفرمایان می‌تواند برای همه ناامید کننده باشد.

با این حال، حقیقت این است که در انتهای هر مصاحبه شغلی، افرادی هستند که از تمام فیلترها عبور می‌کنند و انتخاب می‌شوند. آنها اغلب از میان تعداد زیادی نام به عنوان متقاضی طبقه بندی می‌شوند و در حالت امیدوار کننده این نام‌ها به لیستی تبدیل می‌شوند که شامل بهترین افراد می‌شود که بتوانند نیازهای سازمان را برطرف کنند.

زمانی که به دنبال کار هستید و برای آن موقعیت شغلی درخواست می‌دهید، یکی از اهداف اصلی شما به عنوان یک جویای کار این است که بتوانید کارفرما را متقاعد کنید که چرا شما برای آن موقعیت شغلی بسیار مناسب هستید.

دانستن نکاتی که باعث برجسته شدن شما در میان دیگر متقاضیان می‌شود و به شما کمک می‌کند تا آن شغل را بگیرید، سخت است. بنابراین ما نگاهی به روش‌هایی که افراد موفق در استخدام داشتند، خواهیم انداخت. در این مقاله درباره عاداتی خواهیم گفت که شانس شما برای موفقیت در استخدام را افزایش می‌دهند.

چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم

برای یافتن شغل مناسب خود این مراحل را دنبال کنید:

همخوانی توانایی ها با موقعیت‌هایی شغلی

مهمترین کاری که هنگام جستجوی کار می‌توانید انجام دهید، این است که ارزیابی دقیقی در مورد خود و موقعیت‌ها شغلی داشته باشید. وقتی شغلی را که دوست دارید پیدا کردید، از خود بپرسید آیا این شغلی است که شما برای آن واجد شرایط هستید و در واقع می‌خواهید آن را انجام دهید.

زمانی که در میانه راه پیدا کردن شغل هستید، ممکن است با خود فکر کنید که هر چه بیشتر رزومه برای موقعیت‌های شغلی بیشتر ارسال کنید شانس خود را برای موفقیت در استخدام بیشتر می‌کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای هر شغلی اقدام نکنید، زیرا احتمال اینکه از تمام کارفرمایان پاسخ مثبت دریافت کنید کم می‌شود. وقتی برای مشاغلی اقدام کنید که با سابقه کاری شما همخوانی دارد، در واقع شانس خود را برای جواب مثبت گرفتن بیشتر می‌کنید.

تعداد درخواست شغل، فرد به فرد متغیر است. به جای تمرکز روی تعداد رزومه‌هایی که ارسال می‌کنید، انرژی خود را صرف غربالگری دقیق هر شغل کنید تا بتوانید رزومه‌های باکیفیت‌تری بسازید. اینها برخی از اقداماتی است که ممکن است بخواهید قبل از ارسال رزومه در نظر بگیرید:

  • شرح کار را از ابتدا تا انتها بخوانید.
  • مشخص کنید چه چیزی این موقعیت شغلی را برای شما جذاب می‌کند.
  • با بررسی مهارت‌ها، تجارب شغلی و کارهایی که تا به حال انجام دادید، ببینید که می‌توانید از پس آن شغل بر بیایید یا خیر.
  • روش ارسال رزومه برای هر موقعیت شغلی را یادداشت کنید.
  • قبل از ارسال رزومه، آن را دوباره بررسی کنید.

اگرچه این رویکرد ممکن است مدت زمانی را که برای ارسال رزومه قرار است بگذارید افزایش دهد، اما به طور کل می‌تواند روند جستجوی کار برای شما را کوتاه کند، زیرا شما بر روی فرصت‌های شغلی تمرکز می‌کنید که احتمال استخدام در آنها بیشتر است.

جستجوی شغلی سازماندهی شده

موفق‌ترین افراد جویای کار، آنهایی هستند که در پیدا کردن شغل نظم و انضباط دارند. داشتن نظم و انضباط در جستجوی شغل درست مانند زمانی است که فرد خود را آماده امتحان می‌کند و یا قرار است از پس کاری سخت بربیاید. در این مواقع و برای این موقعیت‌ها، او باید وقت کافی بگذارید و کار خود را مرحله به مرحله ادامه دهد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای منظم بودن و انجام درست کار‌ها هنگام پیدا کردن شغل، استفاده از حساب کاربری در ایران تلنت است. اگر به عنوان کارجو در ایران تلنت ثبت نام کرده باشید، می‌توانید در فرصت کافی مشاغل مرتبط با تجربه کاری خود را پیدا کنید و آنها را ارزیابی کنید. شما قادر خواهید بود به راحتی درباره آن موقعیت شغلی اطلاعات کافی به دست آورید، در ایران تلنت به صورت رایگان رزومه بسازید و در آخر رزومه را ارسال کنید و منتظر جواب از سمت شرکت مورد نظر باشید.

می‌توانید در حساب کاربری خود در ایران تلنت، تمام مهارت‌ها، ویژگی‌ها، تجارب شغلی، سابقه کاری، حقوق درخواستی و موارد دیگر را تعریف کنید و رزومه‌ای کامل برای کارفرما ارسال کنید.

هنگام درخواست شغل، زمان را در نظر داشته باشید

از آنجایی که برای هر موقعیت شغلی و ارزیابی آن باید زمان بگذارید، خوب است که هنگام نوشتن رزومه، زمان را به خوبی مدیریت کنید. رزومه آنلاین امکانی است که به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر عمل کنید و زمان را به خوبی مدیریت کنید. اگر در ایران تلنت ثبت نام کنید، می‌توانید به راحتی و در زمان کم اقدام به ساخت رزومه کنید و آن را برای شرکت‌های مختلف استفاده کنید.

در واقع رزومه ایران تلنت یک الگوی ساده و در عین حال تمیز برای رزومه است که به شما این امکان را می‌دهد مهارت‌ها و سابقه کاری خود را در آن قرار دهید و جزئیات بیشتری در مورد خود و توانایی‌های خود عنوان کنید، تا بتوانید شانس خود را برای استخدام در آن موقعیت شغلی افزایش دهید.

فرمت و ظاهر رزومه آنلاین در ایران تلنت، تمام آن چیزی است که هر کارفرما برای استخدام نیاز دارد و این نوع رزومه برای هر متقاضی کاری بسیار می‌تواند مفید باشد – بیشتر کارفرمایانی که در ایران تلنت آگهی شغلی دارند، رزومه ایران تلنت را بسیار جامع می‌دانند و می‌توانند بر اساس آن بسیار خوب تصمیم بگیرند.

احساس فروتنی داشته باشید

هنگام درخواست کار و ارسال رزومه توجه داشته باشید که باید احساس فروتنی خود را نشان دهید و کاری کنید که شخصی که رزومه را می‌خواند، آن را حس کند. در زمان نوشتن تجارب شغلی و مهارت‌ها به هیچ عنوان خارج از چارچوب عمل نکنید و دروغ را چاشنی کار خود نکنید. این کار باعث می‌شود که خیلی زود دروغ شما مشخص شود و کارفرمایان شما را از لیست مصاحبه شوندگان حذف کنند و به شما جواب منفی بدهند.

از اطرافیان خود کمک بگیرید

با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید در صورت نیاز، بیشتر از کمک آنها استفاده کنید. با کمک دوستان و آشنایان سراغ افراد مهم در صنایع بروید و به آنها اطلاع دهید که به دنبال شغل هستید. به یاد داشته باشید، کمک در سطح حرفه‌ای به صورت متقابل است. بنابراین، هر زمان کسی از دوستان شما نیز به کمک احتیاج داشت، باید بتوانید به صورت متقابل به او کمک کنید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود و همچنین توانسته‌اید در زمان نیاز به اطرافیان خود کمک کنید. بنابراین، دریغ نکنید و در دسترس دوستان و آشنایان خود باشید.

به یاد داشته باشید: هدف شما در کاریابی و ارسال رزومه این است که، کارفرما را برای پاسخ مثبت دادن به درخواست خود قانع کنید. با عملی کردن این عادت‌ها، می‌توانید شانس خود را برای رفتن به مراحل بعدی یعنی استخدام افزایش دهید.

ایران تلنت

ایران تلنت بزرگترین و اولین مرجع استخدام در ایران است که بیش از 3000 نفر سالانه از طریق آن کار پیدا می­‌کنند. کارجویان می‌توانند با استفاده از ایران تلنت از جدیدترین فرصت‌های شغلی برای استخدام در تهران آگاهی پیدا کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.