مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

سیتی ترکر راهکاری هوشمند برای مدیران عملیاتی [گفتگو]

0 211

یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها علی الخصوص مدیران عملیاتی نظارت و مدیریت نحوه ارائه خدمات ، کنترل هزینه ، رضایت مشتری و عملکرد نیروهای عملیاتی می باشد. کاری هزینه بر و زمان بر که در بازارهای رقابتی اهمیت ویژه ای دارد آشنایی ما با محصول سیتی ترکر انگیزه ای شد تا برای آشنایی بیشتر مخاطبانمان گفتگویی با مدیرعامل این شرکت داشته باشیم ، با ما همراه باشید

جناب آقای دکتر صانعی فر لطفا معرفی کوتاهی از خودتان برای مخاطبان ما داشته باشید؟

من حسن صانعی‌فر مدیرعامل و هم بنیان‌گذار سیتی ترکر هستم. در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه مونپولیر فرانسه در مقطع دکتری در رشته علوم داده (Data Science) فارغ‌التحصیل شدم. تا قبل از برگشت به ایران، در چند استارتاپ فرانسوی به عنوان توسعه‌دهنده، مدیر محصول و مدیر نوآوری فعالیت داشتم. بعد از بازگشت و شکل‌گیری ایده سیتی ترکر تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار خودم گرفتم.

حسن صانعی فرد و مهدی صانعی فر بنیانگذاران سیتی ترکر
حسن صانعی فرد و مهدی صانعی فر بنیانگذاران سیتی ترکر
نحوه شروع و ایده اولیه کسب و کار فعالیت شما در سیتی ترکر چگونه بود؟

ایده سیتی ترکر به صورت تدریجی و در پی آشنایی با مشکلات شرکت‌هایی که فعالیت میدانی دارند، مانند شرکت‌های پخش، شرکت‌های خدمات در محل و یا شرکت‌های دارای بازرس و نماینده شکل گرفت. برای مدتی بر روی نحوه فعالیت این شرکت‌ها تمرکز کردیم و در طی این مدت متوجه شدیم که این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند نظارت بر نیروهای اعزامی، مدیریت و کنترل خدمات و یا بهینه‌سازی فرآیند‌ها با مشکلات جدی روبرو هستند.

به طور مثال، مدیرها در طی روز  از موقعیت نیروها و یا وضعیت کاری آنها اطلاع دقیقی ندارند و یا شیوه بررسی اینکه افراد در چه زمانی به محل کار مراجعه کرده‌اند و یا کار در چه ساعتی به پایان رسیده است سخت و ناکارآمد است. حتی با مشکلاتی مثل عدم حضور نیرو در محل و در نهایت راستی‌آزمایی افراد روبرو هستند.

همچنین، این شرکت‌ها گاهی به علت عدم آگاهی لحظه‌ای از نحوه توزیع و پراکندگی نیروها، با کمبود نیرو در برخی نقاط روبرو می‌شوند. علاوه بر این، در برخی شرکت‌ها، نیروهای میدانی بر اساس مسافت طی شده و یا زمان انجام کار دستمزد دریافت می‌کنند که این موارد تنها بر اساس گزارش خود فرد و تخمینی محاسبه می‌شود.

سیتی ترکر

سیتی ترکر برای حل مشکلات شرکت‌های پخش، شرکت‌های خدمات در محل و یا شرکت‌های دارای بازرس و نماینده تمرکز دارد

از دیگر مشکلات مشاهده شده، هزینه‌های بالای فرآیندها مانند نیاز فراوان به تماس تلفنی با افراد برای معرفی کار جدید، پیگیری کارها و یا ارسال و دریافت فرم‌های انجام کار از راه دور می‌باشد. از سوی دیگر، مشتریان نیز باید ساعت‌ها بدون اطلاع از زمان دقیق رسیدن نیروی اعزامی، منتظر رسیدن وی باشند، که موجب نارضایتی مشتری می‌گردد.

خود نیروهای میدانی نیز با مشکلاتی مانند چیدن برنامه روزانه، مصرف سوخت بالا و یا تماس‌های بسیار با دفتر مرکزی روبرو هستند. مجموع تمام این مشکلات، بر عملکرد و هزینه‌ شرکت‌هایی که فعالیت‌های میدانی دارند تاثیر منفی می‌گذارد. در نهایت، با شناسایی بهتر مشکلات این حوزه و تجربه‌ای که از فعالیت بر روی راهکاری مکان محور داشتیم، به ایده اولیه سیتی ترکر به عنوان یک راهکار هوشمند برای رصد و مدیریت نیروها و خدمات میدانی رسیدیم.

سیتی ترکر

مدیرها در طی روز  از موقعیت نیروها و یا وضعیت کاری آنها اطلاع دقیقی ندارند و یا شیوه بررسی اینکه افراد در چه زمانی به محل کار مراجعه کرده‌اند و یا کار در چه ساعتی به پایان رسیده است سخت و ناکارآمد است. حتی با مشکلاتی مثل عدم حضور نیرو در محل و در نهایت راستی‌آزمایی افراد روبرو هستند.

پس لازم شد اطلاعات بیتشری در مورد نرم افزار سیتی ترکر بدانیم ، اگر امکان دارد از قابلیت های این نرم افزار بیشتر فرمائید ؟

در برخی از شرکت‌ها همواره تعدادی از نیروها مانند نیروهای پخش و توزیع، پشتیبانی و خدمات، فروش و بازاریابی، رانندگان و یا بازرس‌ها در بیرون از شرکت مشغول به فعالیت هستند. این افراد که معمولا نیروهای میدانی نامیده می‌شوند وظایفی مانند ارایه خدمات در محل، تحویل و توزیع کالا، پشتیبانی و تعمیرات، ملاقات با مشتریان و در کل وظیفه انجام فعالیت‌ها و خدمات میدانی را بر عهده دارند.

معمولا شرکت‌ها برای مدیریت نیروهای اعزامی یک راهکار جامع ندارند و در بهترین حالت به گزارش‌های دستی کارمندان مراجعه می‌کنند. این امر مشکلات جدی مانند افزایش هزینه‌ها، عدم اطلاع به موقع از وضعیت انجام کار و در نهایت نارضایتی مشتری را به دنبال دارد.

سیتی ترکر یک سامانه نوآورانه جهت مدیریت و رصد نیروها و خدمات میدانی می‌باشد که در پاسخ به نیاز سازمان‌هایی که دارای نیروهای میدانی در سطح شهر و کشور هستند طراحی گردیده‌است. با استفاده از سیتی ترکر میتوان در هر لحظه بر موقعیت و وضعیت کاری نیروهای بیرون از سازمان و همچنین میزان پیشرفت کارها نظارت کرد. به کمک سیتی ترکر علاوه بر مشاهده موقعیت لحظه‌ای افراد بر روی نقشه، می‌توان مسیرهای طی شده، نقاط توقف و یا ماموریت در حال انجام هر فرد را مشاهده و از زمان مراجعه به محل کار و پایان آن اطمینان یافت.

یکی از قابلیت‌‌های کلیدی سیتی‌ترکر امکان مدیریت وظایف نیروهای میدانی می‌باشد. مدیران سازمان می‌توانند بر روی نقشه مکان انجام هر کار را به همراه سایر جزئیات تعریف و سپس ‌آن را به صورت هوشمند و یا به صورت دستی به یکی از نیروهای خود اختصاص دهند. با استفاده از سیتی ترکر، مسافت، زمان و مسیر طی شده برای هر کار به همراه زمان شروع و پایان به صورت خودکار محاسبه شده و برای گزارش‌گیری در اختیار مدیران می‌باشد. همچنین، مدیران می‌توانند میزان پراکندگی کارها در سطح شهر را مشاهده و برای نقاط شلوغ‌تر بهتر برنامه‌ریزی کنند.

سیتی ترکر

یکی دیگر از امکانات سیتی ترکر سیتی روت می‌باشد که یک سرویس مسیربندی هوشمند جهت پیشنهاد مسیر بهینه و ترتیب انجام کارهای روزانه با در نظر گرفتن المان‌هایی مانند ترافیک، اولویت و موعد انجام کار می‌باشد. این امر، موجب کاهش مصرف سوخت، تضمین انجام کار در موعد مقرر و در نهایت افزایش بهره‌وری می‌گردد.

با سرویس مدیریت مشتریان نیز امکان تعریف، مدیریت و گزارش‌گیری از سفارشات مشتریان سازمان نیز فراهم شده است. مشتریان سازمان می‌توانند موقعیت و مسیر حرکت نیروی اعزامی را مشاهده و به صورت لحظه‌ای در جریان جزئیات پیشرفت کار قرار گیرند. در نهایت نیز می‌توانند به نیروی ارسالی امتیاز داده و نظر خود را در مورد نحوه انجام کار ثبت کنند.

علاوه بر امکاناتی که در اختیار مدیران سازمان می‌باشد، نیروهای میدانی نیز وظایف و ماموریت‌های خود را بر روی اپلیکیشن سیتی ترکر دریافت و می‌توانند آنها را بر اساس زمان انجام کار و یا نزدیکی به محل برنامه‌ریزی و در نتیجه همیشه کوتاه‌ترین مسیر را طی کنند. ارسال مدارک و تصاویر انجام کار، پیام‌ رسان داخلی, دریافت امضای مشتری و پرداخت در محل از دیگر امکانات سیتی ترکر برای نیروهای اعزامی می‌باشد.

با استفاده از سیتی ترکر، مدیریت و رصد نیروها و خدمات میدانی به صورت متمرکز و سازماندهی شده انجام می‌شود. این امر باعث بهبود و تسریع انجام کارها، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش رضایت مشتریان می‌گردد.

وضعیت بازار محصولتان  را در ایران چگونه ارزیابی می کنید؟ استقبال به چه صورت بوده ؟

مشتریان ما شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که دارای نیروهای متحرک در سطح شهر و یا ناوگان حمل و نقل می‌باشند. در واقع سازمان‌‌هایی که دارای نیروهایی مانند نیروی پشتیبانی و تعمیرات در محل، نیروی پخش کالا، پیک‌، راننده، بازرس‌، بازاریاب و یا نیروی خدماتی هستند در حوزه هدف ما قرار دارند. با توجه به بررسی انجام شده، بازار خدمات میدانی در ایران بسیار گسترده است و هنوز در این حوزه از تکنولوژی برای بهینه‌سازی فرآیندها استفاده چندانی نشده است. بر اساس تخمین انجام شده، حجم کل بازار (TAM) در حدود دوهزار میلیارد در سال می‌باشد.

چه تعداد مشتری دارید ؟ دلیل استقبال از محصول شما چیست ؟

از زمان ورود رسمی سیتی ترکر به بازار زمان زیادی نگذشته است. اما در همین مدت کوتاه شرکت‌های خوب ومعتبری به سیتی ترکر علاقه‌مند شده و از خدمات سیتی ترکر استفاده می‌کنند. یکی از نکات قابل توجه در سیتی ترکر، تمرکز بر پاسخگویی به نیاز مشتری می‌باشد. مسیر توسعه سیتی ترکر بر اساس بازخورد دریافت شده از مشتریان و شناخت بازار تعیین می‌شود. این امر باعث می‌شود تا مشتری با محصولی روبرو شود که به نیازهای واقعی او پاسخ می‌دهد.

سیتی ترکر

مزیت رقابتی شما چیست ؟ سیتی ترکر چه تفاوتی با سایر محصولات مشابه دارد ؟

به جرات اصلی‌ترین مزیت رقابتی ما، تیم سیتی ترکر می‌باشد. تعهد، تخصص و فرهنگ همکاری موجود در تیم سیتی ترکر از اصلی‌ترین نقاط قوت ما می‌باشد که نتیجه آن در کیفیت محصول مشاهده می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های ما، تکنولوژی رهگیری مورد استفاده در سیتی ترکر می‌باشد که نتیجه ماه‌ها تحقیق و توسعه در تیم فنی سیتی ترکر است.

با استفاده از این تکنولوژی، کیفیت و دقت مکان‌یابی افزایش چشمگیر یافته و امکان رهگیری در شرایط غیرعادی و پیچیده  مانند کاهش سیگنال GPS، بسته بودن اپلیکیشن و یا عدم دسترسی به اینترنت نیز فراهم شده است. همچنین، سیتی ترکر به صورت هوشمند الگوی فعالیت فرد را تشخیص داده و مصرف باتری موبایل را بهینه‌سازی می‌کند. این تکنولوژی قابلیت دانش بنیان شدن را دارد.

چه افتخاراتی را با سیتی ترکر کسب کردید ؟

تمرکز اصلی ما در سیتی ترکر بر رشد کسب و کار و کسب رضایت مشتریان هست. به همین خاطر، از پرداختن به فعالیت‌های حاشیه‌ای در حوزه استارتاپ‌ها پرهیز می‌کنیم. تنها مسابقه‌ای که تا کنون سیتی ترکر در آن شرکت کرده، الکام پیچ ۹۸ بود که موفق به کسب جایزه Agility گردید.

آیا در زمینه صادرات فعالیت داشته اید؟ به کدام کشورها و در چه مواردی؟

از همان ابتدا، ورود به بازار سایر کشورها جزو چشم‌اندازهای سیتی ترکر بود. در همین راستا اخیرا مذاکراتی را با چند شرکت در کشورهای همسایه شروع کردیم و موفق شدیم نمونه‌های اولیه را لانچ کنیم. متاسفانه به علت شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، کمی سرعت مذاکرات کند شده ولی در حال انجام است. بسیار خوشبین هستیم که به لطف خدا تا قبل از پایان سال در کشورهای همسایه مشتریان ثابت داشته باشیم.

آیا توسعه ای در نرم افزار خواهید داشت  ؟

در حال حاضر نسخه ۴ سیتی ترکر در دسترس می‌باشد. مسیر توسعه سیتی ترکر متوقف نمی‌شود و در هر نسخه امکانات جدیدتری به برنامه اضافه گردیده و یا کیفیت امکانات موجود افزایش می‌یابد. در مسیر توسعه، همواره به بازخورد مشتریان و نیازهای آنها توجه جدی می‌شود.

سیتی ترکر

نحوه ارائه سرویس به چه صورت است ؟

سیتی ترکر در حالت کلی به صورت SaaS و بر روی سرور‌های ابری ارایه می‌شود. در عین‌حال، در صورت درخواست مشتری امکان ارایه سیتی ترکر بر روی سرورهای خود مشتری نیز وجود دارد. هر شرکتی می‌تواند متناسب با نیاز خود، امکانات مدنظر خود را انتخاب کرده و اشتراک سیتی ترکر را به صورت ماهانه و یا سالیانه تهیه نماید. بدین ترتیب، تنها برای سرویس‌های مورد استفاده هزینه می‌پردازد. همچنین، امکان اضافه کردن امکانات خاص مدنظر مشتری و یا شخصی‌سازی وجود دارد.

مشتریان از چه طریق با شما در ارتباط باشند

برای کسب اطلاعات بیشتر، افراد می‌توانند به سایت سیتی ترکر مراجعه کنند.

همچنین، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۹۱۰۷۰۳۱۹ (۰۲۱) و یا راه‌های تماس موجود بر روی سایت با تیم امور مشتریان سیتی ترکر در تماس باشند. در صورت علاقه مندی، امکان ارایه دمو به صورت حضوری و یا از راه دور نیز وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.