مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کارگاه آنلاین آموزشی ساختار سرمایه و هزینه سرمایه(وبينار)

0 13

ساختار سرمایه Capital Structure شرکتها یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری برای سیاست های تامین مالی و سرمایه گذاری بنگاهی هستند، این امر در هزینه سرمایه Cost of Capital خود را نشان می دهد، شرکتهای ایرانی به لحاظ دانش مشکلات زیادی در تعیین هزینه سرمایه و محاسبه آن و تاثیر آن بر استراتژی های تامین مالی و سرمایه گذاری دارند. چگونه شرکت BMW هزینه سرمایه ۱.۶ درصدی دارد و این به چه معناست؟ چگونه هزینه سرمایه موجب کاهش یا افزایش قدرت رقابت بین بنگاهی خواهد گردید؟ اینها و موارد زیر در این وبینار ۳ ساعته بررسی خواهند شد.

دکتر پیمان مولوی

در دنیای سرمایه گذاری و تامین مالی یکی از مهمترین ابزارهای مشخص کردن نحوه تامین مالی Finance بهینه و سیاست تقسیم سود Dividend policy مشخص کردن هزینه سرمایه Cost of capital شرکت است ، ساختار های سرمایه شرکتهای آلمانی به آنها در این زمینه کمک های شایانی را در ربودن گوی سبقت نسبت به سایر شرکته می نماید.

به یاد داشته باشیم هزینه سرمایه می تواند قدرت رقابت شرکتی را کم یا زیاد کند. اگر یک صادر کننده ایرانی بتواند با روشهایی هزینه سرمایه خود را نسبت به رقبای داخلی کمتر کند ، در کوتاه و میان مدت دست بالا تر را خواهد داشت.

هزینه سرمایه BMW معادل ۱.۶٪ است و هزینه سرمایه رقیب داخلی این گروه خودروسازی VW fا هزینه سرمایه ۲.۱٪ است، بررسی ساختار های سرمایه این دو خودروساز بسیار جالب و آموزنده خواهد بود.

ساختار سرمایه و هزینه سرمایه

حتما در تلوزیون دیده اید که گزارشگر به دالان های تنگ و نیمه روشنی در بازار می رود و در گوشه ای از آن پیرمرد زحمت کش کف دوزی را نشان می دهد و با وی مصاحبه میکند، مصاحبه این چنین است:

گزارشگر: پدر جان خدا قوت، از کار راضی هستید؟
کفش دوز: خیر وضعیت بسیار بد شده است ، من قبلا برای خود یک کارگاه داشتم ولی امروز به سختی زندگی خود را هم اداره می کنم
گزارشگر: چرا؟ دلیل چیست؟
کفش دوز: ورود کالاهای چینی امان ما را بریده است ، کالاهای چینی بازار را گرفته اند
گزارشگر: باید از مردم بخواهیم که کالای ملی مصرف کنند و به این تولید کنندگان در این راستا کمک شود

اما گزارشگر هیچ گاه اشاره نمی کند که هزینه سرمایه در کشور چین در حدود ۵ درصد است و یک کفاش و تولی کننده چینی می بایست به ۵ درصد بازده برسد تا به نقطه سر به سر سرمایه برسد در صورتی که تولید کننده وطنی من باید بیش از ۲۶ درصد بازده کسب کند تا هزینه سرمایه اش به نقطه سر به سر برسد، در ضمن اگر تورم را هم لحاظ کنیم که باید کرد این بازده هم کارساز نیست ، با تورم نقطه به نقطه ۳۹.۶٪ وضعیت بسیار پیچیده تر خواهد شد.
ساختار سرمایه و هزینه سرمایه نقش کلیدی در قدرت رقابت بین بنگاهی شرکتهای ایرانی دارد و این امر در تولید و صادرات ایران اهمیت به سزایی خواهد داشت ، چه خوب است بدان واقف باشیم

در اولین وبینار تخصصی ساختار سرمایه وهزینه سرمایه دکتر پیمان مولوی با شما در این خصوص به صحبت می نشیند، پیمان مولوی فارغ التحصیل دانشگاه اسکس انگلستان و مشاور تامین مالی و سرمایه گذاری شرکتی است و تجارب خود را با شما در میان خواهد گذاشت.

دکتر پیمان مولوی
دکتر پیمان مولوی

مشاور تامین مالی و سرمایه گذاری

فارغ التحصیل دانشگاه اسکس انگلستان

دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران

دکتر پیمان مولوی
آکادمی تامین مالی و سرمایه گذاری مولوی
آکادمی تامین مالی و سرمایه گذاری مولوی
زمان‌بندی
عنوانتاریخ شروعپایان
کارگاه ساختار سرمایه و هزینه سرمایه شنبه 17 اسفندساعت ۱۰ ساعت ۱۳

ثبت نام از طریق ایوند


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.