مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

رویداد تدکس دانشگاه تهران 24 تیرماه 1401 با شعار منبع الهام برگزار می‌شود.

رویداد پیش رو، سومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که شامل مجموعه‌ای از 7 سخنرانی می باشد

0 772

رویداد تدکس دانشگاه تهران، ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ با شعار «منبع الهام» به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این همایش با همکاری و انرژی افراد مستعد و مبتکری اجرا می‌شود که داوطلبانه با تیم برگزاری همایش همکاری می‌کنند. اولین رویداد تدکس دانشگاه تهران «دنیای قشنگ نو» نام داشت که ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۴ برگزار شد.

هدف اصلی رویداد تدکس (TEDx) گسترش ایده‌ها در قالب سخنرانی‌های کوتاه و قدرتمند (کوتاه‌تر از ۱۸ دقیقه) است. ذهن‌های خلاق جامعه در موضوعات متنوع گاهی به ایده‌هایی نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آن‌ها را در بستری مناسب برای بقیه ارائه کنند، تغییراتی در نوع نگرش و رفتار و ارتباطات دیگر افراد جامعه می‌توانند ایجاد کنند. فراهم‌کردن فرصتی مناسب برای عرضه ایده‌های گوناگون، هدف اصلی رویداد تدکس است.

رویداد تدکس دانشگاه تهران، ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ با شعار «منبع الهام» به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این همایش با همکاری و انرژی افراد مستعد و مبتکری اجرا می‌شود که داوطلبانه با تیم برگزاری همایش همکاری می‌کنند. اولین رویداد تدکس دانشگاه تهران «دنیای قشنگ نو» نام داشت که ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۴ برگزار شد. دومین رویداد تدکس دانشگاه تهران با شعار «لحظات ملموس» روز ۸ اسفندماه ۱۴۰۰ با فعال‌سازی مجدد مجوز سازمان جهانی تد مجدداً فعالیتش را با قوت بیشتر آغاز کرد. سخنرانان این رویداد تلاش دارند تا بتوانیم دقایقی از تجربه‌‌شان را لمس کنیم. رویداد پیش رو، سومین رویداد تدکس دانشگاه تهران به شمار می‌رود که شامل مجموعه‌ای از 7 سخنرانی بوده و میزبانی آن را جناب آقای مسعود فروتن بر عهده خواهند داشت.

 

درون‌مایه رویداد

موضوعات موردبحث سخنرانان در لایه زیرین از طریق ریسمانی به یکدیگر متصل می‌شوند که در اکثر همایش‌هایTEDx، همان شعار رویداد است. این انتخاب در نگاه اول شاید به چشم مخاطب رویداد نیاید؛ اما شعار یا قالب همایش مخاطب را به چالش می‌کشد و او را به اندیشه درباره موضوعات و یافتن نقاط اتصال میان آن‌ها دعوت می‌کند. کمی زندگی کرده باشیم می‌دانیم که گریزی نیست از فرازوفرودهای پی‌درپی در مسیر زندگی و همه رشدمان جایی شکل می‌گیرد که در عمق تاریک‌ترین فرودها، نقطه نور روشنی ما را دوباره به تکاپو و شروع جدیدی با ایده‌ای نو دعوت می‌کند. این منبع الهام برای هرکدام از ما زمان و مکان و دلیل متفاوتی دارد. دلیل انتخاب شعار «منبع الهام» این است که در این روزهای سخت بر این باوریم که چنانچه کنار یکدیگر باشیم و با کمک یکدیگر نقاط روشن زندگی را دنبال کنیم، امید و جوانه‌های امید به‌زودی به زندگی ما بازمی‌گردد.

 

سخنرانان رویداد

این رویداد متشکل از 7 سخنران در حوزه‌های مختلف مانند هنر، تاریخ، مسئولیت اجتماعی و کارآفرینی است. هدف از دعوت هر سخنران ارائه دیدی جدید و نگاهی جدی به حوزه‌های مختلف است. رویکرد اصلی تدکس دانشگاه تهران، بحث امید و مسئولیت است و سعی شده است تا در قالب این رویداد افقی جدید را پیش‌روی افراد باز نماییم. بدین‌جهت از مهمانانی دعوت‌شده که به‌مراتب کارهای مهمی را به انجام رسانده‌اند اما ممکن است تاکنون فرصت ارائه لحظات خاص خود را در این مسیر نداشته‌اند. ما باور داریم وجود چنین سخنرانانی می‌تواند حرف‌هایی جدیدی برای جامعه در برداشته و به ارتقای سطح جامعه از جهات مختلف کمک نماید.

سخنرانان رویداد تدکس منبع الهام:

  • شهرزاد شکوهی‌وند (کارآفرین و بنیان‌گذار قنادی شهرزاد)
  • غلامرضا خیاط (معلم روستایی و مدیر مدرسه‌ای پر از خلاقیت)
  • محمد لقمانیان (بازیگر و عروسک‌گردان لقمه)
  • علی شاکری (معمار، ایده‌پرداز پلتفرم اشتراک قصه‌های پلاک‌های شهری)
  • علیرضا امتیاز (دیزاینر و پژوهشگر تاریخی)
  • میر سید احمد محیط طباطبایی (رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم))
  • ابراهیم حقیقی (نقاش و طراح گرافیک)

 

با افتخار این رویداد با میزبانی جناب آقای مسعود فروتن برگزار خواهد شد.

تیزر معرفی رویداد


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.